نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. تير 1395 - 17:16
رئیس دادگستری گچساران گفت:اگر چه هنوز سرقت‌های تعزیری با ورودی یک‌هزار و ۶۹ پرونده در سال گذشته رتبه نخست جرم در گچساران بوده اما آمار آن در سال گذشته نسبت به سال ۹۳ با کاهش ۲۵ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش آفتاب جنوب،رضا میشان رئیس دادگستری گچساران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه،گفت: مجموعه دادگستری این شهرستان شامل دادسراها، شوراهای حل اختلاف و مجموعه دادگا‌ه‌های حقوقی و کیفری علی‌رغم کمبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی شاهد ورود ۳۰ هزار پرونده در سال گذشته بوده است.

وی افزود: پرونده‌های منتهی به اتخاذ تصمیم و صدور رأی ۳۱ هزار و ۳۵۳ پرونده بوده است که علاوه بر پرونده‌های وارده به پرونده‌های باقی‌مانده از سال‌های گذشته نیز رسیدگی شده است.

میشان تصریح کرد:اگر هر پرونده را در خوشبینانه‌ترین حالت دارای دو طرف فرض کنیم، میزان مراجعه و ترددمراجعه‌کنندگان به دادگستری حدود ۶۰ هزار نفر در سال گذشته برآورد شده است.

رئیس دادگستری گچساران اظهار کرد: در سال گذشته پرونده‌های منجر به صلح، یک‌هزار و ۳۴۸ مورد تنها در شوراهای حل اختلاف گچساران بوده است.

وی گفت: در خصوص پرونده‌های کیفری و حقوقی وارده به مجموعه دادگستری گچساران در موضوع جرائم خشن مانند قتل عمدی، سرقت‌های مسلحانه همراه با آزار و اذیت، مزاحمت برای نوامیس و اخاذی جزء ۲۰ جرم دارای اولویت شهرستان از حیث وقوع و ارتکاب نیست.

میشان اظهار کرد: اگر چه هنوز سرقت‌های تعزیری با ورودی یک‌هزار و ۶۹ پرونده در سال گذشته رتبه نخست جرم در گچساران است اما آمار آن در سال گذشته نسبت به سال ۹۳ کاهش ۲۵ درصدی به همراه داشته است.

 انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها