نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. تير 1395 - 13:19
رئیس دادگستری گچساران گفت:در سال گذشته ضرب و جرح عمدی بعد از سرقت‌های تعزیری،رتبه دوم جرم در این شهرستان را دارا بوده که در سال گذشته نسبت به سال ۹۳ کاهش ۹ درصدی داشته است.

به گزارش آفتاب جنوب،رضا میشان رئیس دادگستری گچساران، با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های حقوقی در این شهرستان، گفت: در سال گذشته بیشترین درخواست و ادعای مراجعه‌کنندگان مطالبه وجه نقد بوده که به نسبت سال ۹۳ رشد ۴۵ درصدی داشته است.

وی افزود:جرائم کلاه‌برداری، ایجاد مزاحمت با چاقو ،حمل مواد مخدر و تصرفات غیرقانونی در سال گذشته نسبت به سال ۹۳ با کاهش مواجه بوده است.

میشان تصریح کرد:در سال گذشته ضرب و جرح عمدی بعد از سرقت‌های تعزیری،رتبه دوم جرم در این شهرستان را دارا بوده که یک‌هزار و ۱۱۱ پرونده به این موضوع اختصاص داشته است واین جرم نیز خوشبختانه در سال گذشته نسبت به سال ۹۳ کاهش ۹ درصدی داشته است.

رئیس دادگستری گچساران با اشاره به رسیدگی به دعاوی خانوادگی در این نهاد ،گفت:طلاق، مطالبه مهریه و الزام به تمکین درسال گذشته نسبت به سال ۹۳ با افزایش روبرو بوده است.

وی افزود:برخورد با شکارچیان و صیادان متخلف از دیگر موضوعات مورد رسیدگی در دادگستری این شهرستان بوده که در این خصوص ۲۲۵ میلیون ریال جریمه نقدی صادر و از این افراد نیزوصول شده است.

میشان درادامه اظهار کرد: در سال گذشته ثبت اسناد و املاک که از ادارات زیرمجموعه دادگستری بوده نیز در زمینه صدور اسناد تک‌برگ ۱۰ هزار و سه سند تک‌برگ صادر و به اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه شده است.

رئیس دادگستری گچساران با اشاره به برخورد قوه قضائیه به متصرفان اموال و منابع طبیعی تصریح کرد: در این خصوص ۳۵ پرونده در سال ۹۴ منتهی به صدور رأی شده که از حدود ۱۰ هکتار از اراضی و منابع ملی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است.

وی با اشاره به اقدامات پزشکی قانونی گفت: در سال گذشته در این اداره به ۳ هزار و ۱۳۰ مورد از مراجعات مراجعه‌کنندگان رسیدگی و گواهی صادر شده است.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها