نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. خرداد 1395 - 12:37
هاکی گچساران علی‌رغم کسب موفقیت‌های بی‌شمار در سطح کشور با مشکلات و نارسایی‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده که یکی از این مشکلات وجود زمین چمن اختصاصی هاکی اما عدم استفاده ورزشکاران این رشته از این زمین است.

به گزارش آفتاب جنوب،ورزش هاکی در گچساران یکی از رشته‌های موفق و افتخارآفرین در سطح کشور بوده که نام گچساران را در عرصه ورزش کشور پرآوازه کرده است.

با نگاهی به تاریخچه هاکی گچساران به سال‌های دور قبل از انقلاب می‌رویم؛ سال ۴۷ که هاکی گچساران به همت پدر هاکی ایران نورالله گرانی‌پور و کرم شش‌بلوکی فعالیت خود را آغاز کرد تا دو سال پس از دایر شدن فدراسیون هیأت هاکی کشور در سال ۵۶ موفق به کسب قهرمانی هندبال کشور شود.

هاکی گچساران طی سال‌های ۵۴ تا ۶۴ نیز نائب قهرمان هاکی ایران شد تا استعدادهای خاص و فراوان خود را به رخ جامعه ورش کشور بکشاند.

کسب مقام‌های برتر کشوری توسط هاکی گچساران نام این شهرستان را در حوزه ورزش به ویژه هاکی کشور پرآوازه و مطرح کرد.

هاکی گچساران علی‌رغم کسب موفقیت‌های بی‌شمار در سطح کشور با مشکلات و نارسایی‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده که یکی از این مشکلات وجود زمین چمن اختصاصی هاکی اما عدم استفاده ورزشکاران این رشته از این زمین است.

تنها زمین اختصاصی ورزش هاکی گچساران این روزها حال و روز خوشی ندارد و چمن‌های مصنوعی و اختصاصی برای برگزاری ورزش هاکی زیر استوک‌های بازیکنان فوتبال به شدت تخریب و آسیب دیده است.

زمین اختصاصی ورزش اول گچساران به صورت اجاره برای برگزاری بازی‌های فوتبال اجاره داده شده و می‌شود که این امر علاوه بر غیرقانونی بودن سبب گلایه‌های ورزشکاران و مربیان هاکی در گچساران شده است.

رئیس هیئت هاکی گچساران در پاسخ به این سئوال که چرا زمین اختصاصی هاکی گچساران باید در اختیار رشته فوتبال قرار گیرد، گفت: متأسفانه زمین چمن مصنوعی اختصاصی هاکی گچساران طی مزایده‌ای به پیمانکار واگذار گردید که وی نیز این زمین را  به تیم‌های ورزشی فوتبال اجاره داده است.

علی‌اصغر فدایی حیدری افزود: استفاده از زمین اختصاصی و استاندارد هاکی و اجاره آن برای برگزاری بازی‌های فوتبال سبب از بین رفتن بخش‌های زیادی از چمن مصنوعی تخصصی هاکی شده است.

وی با ادامه داد: در این خصوص درخواست‌های زیادی از اداره کل ورزش و جوانان مبنی بر جبران خسارت‌های وارده توسط پیمانکار صورت گرفت اما تاکنون هیچ‌گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

رئیس هیئت هاکی گچساران متذکر شد: مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد باید نسبت به بیت‌المال احساس مسؤولیت بیشتری داشته باشد و به این موضوع در اسرع وقت رسیدگی کند.

در ادامه به سراغ رئیس ورزش و جوانان گچساران رفتیم تا موضوع را از این کانال پیگیری کنیم.

فریدون عبدالخانی در این خصوص به خبرنگار فارس در گچساران گفت: زمین چمن مصنوعی اختصاصی هاکی گچساران از ابتدای روز افتتاح در اختیار هیأت هاکی قرار گرفت، همچنین استفاده از این زمین برای درآمدزایی از همان سال‌ها آغاز شد.

عبدالخانی تصریح کرد: این زمین در دوره مدیریت‌های گذشته به بخش خصوصی واگذار شد که بخش خصوصی نیز از این زمین برای کسب درآمد استفاده کرده و آن را به تیم‌های فوتبال اجاره می‌داد.

رئیس اداره ورزش و جوانان گچساران افزود: در اثر استفاده مکرر و انجام بازی‌های فوتبال در این زمین بخش‌های از آن تخریب شد که البته به وسلیه چسب مخصوص تا حدودی این مشکل برطرف شد.

عبدالخانی با اشاره به بازدید مدیرکل ورزش و جوانان گچساران گفت: طی بازدیدی که مدیرکل ورزش و جوانان از این زمین داشت، ترمیم کلی و تعویض چمن زمین در دستور کار و اولویت اعتبارات امسال قرار گرفته است.

حال باید دید وعده مسئوولان برای ترمیم اساسی زمین چمن مصنوعی گچساران چه زمانی عملیاتی می‌شود و بعد از آن آیا رویه کنونی اجاره زمین به تیم‌های فوتبال ادامه خواهد داشت یا ورزشکاران رشته هاکی گچساران می‌توانند از زمین اختصاصی این رشته استفاده کنند.

خبرآوران

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها