نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. خرداد 1395 - 14:25
تاجگردون گفت: در مباحث تکنیکی، تقلید از غربی ها جایز است، اما در رسیدگی به مباحث اجتماعی، درست و غلط بودن تقلید به نحوه برخورد و پیاده سازی خودمان بر می گردد.
به گزارش آفتاب جنوب،به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی کشوری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه توسعه هر جامعه باید توسط مردم آن جامعه محقق شود افزود: اگر مشارکت و همفکری میان مردم و برنامه نویسان بر نامه ششم توسعه وجود نداشته باشد اختلافات بسیاری در روند اجرای برنامه یک کشور پیش خواهد آمد.
علی کشوری ادامه داد: درلایحه‌ای که به عنوان برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه شده بحران صندوق بازنشستگی لحاظ شده اما رسیدگی به فاجعه طلاق از قلم افتاده است.
 در سوی دیگر این گفتگو غلامرضا تاجگردون از نمایندگان مجلس گفت: کشور ما از حیث اسناد بالا دستی نیاز به شفاف سازی داشت که در این دوره با بیان ضرورتهای لازم از سوی مقام معظم رهبری بر این مهم همت گمارده شده و سعی بر این است تا با ایجاد ساختاری منسجم و متقن در نظام اجرایی،‌ به روند اجرایی برنامه ششم توسعه سروسامانی داده شود.
 
 
کشوری ادامه داد : اگر برنامه ششم توسعه همانند برنامه های قبلی در حد آمال و آرزو باشد هرگز محقق نخواهد شد .
 
او افزود: نگاه منطقی به واقعیتهای اجتماعی از الزامات برنامه ششم است ، برای مثال باید به کاهش امر ازدواج و رشد بی رویه طلاق رسیدگی شود چراکه اگر در جامعه ای آمار طلاق بالا برود با کاهش رشد جمعیت و نیروی کار مواجه خواهیم شد.
 
نماینده مجلس گفت: کنار گذاشتن نسخه های غربی برای نگارش برنامه ششم توسعه صحیح نیست اما اجرای کامل آنها هم به صلاح نخواهد بود.
 
غلامرضا تاجگردون در ادامه برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما افزود: در مباحث تکنیکی، تقلید از غربی ها جایز است، اما در رسیدگی به مباحث اجتماعی، درست و غلط بودن تقلید به نحوه برخورد و پیاده سازی خودمان بر می گردد.
 
تاجگردون ادامه داد: با مطالعه جامعه خودمان بی شک در می یابیم که افزایش 38 درصدی آمار طلاق ریشه در معضلات اقتصادی و اشتغال دارد.
 
او ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، رسیدگی به مباحث اقتصادی بسیار مهم است، اما نباید نادیده گرفت که ایجاد اشتغال و حرکت چرخه اقتصادی ارتباطی با الگوی شرقی و غربی ندارد، این دردی است که باید دوا شود.
تاجگردون افزود: رسیدگی به معضل صندوق بازنشستگی بسیار جدی‌تر از مبحث آمار طلاق دارد زیرا امروزه آثار معضلات صندوق بازنشستگی مخرب تر از رشد طلاق است.
 
 
در سوی دیگر این گفتگو علی کشوری کارشناس الگوی اسلامی- ایرانی، الگوبرداری از مکاتب غربی در برنامه های داخل کشور را امری عبث و نابجا عنوان کرد و ادامه داد: گویا فضای بحث امشب نامعلوم است زیرا در گفته های غلامرضا تاجگردون تناقض وجود دارد.
تاجگردون در پاسخ گفت: نهادگرایی یک نظریه است که در دوره های گوناگون و در جوامع مختلف اجرا شده، بهتر است مشخص کنیم اگر نهادگرایی کنار گذاشته شود چه چیز را باید جایگزین آن کنیم.
کشوری پاسخ داد: اصلاح زمانی جایز است که بنیان موضوع دچار مشکل نباشد، وقتی شیرازه راهکار با ایراد همراه باشد دیگر نیازی به اصلاح نیست، بهتر است به طور کل کنار گذاشته شود، پس نهادگرایی مال ما نیست.
او با بیان اینکه سلول اولیه جامعه اسلامی؛ نهاد خانواده است گفت: اگر می خواهیم خانواده داشته باشیم نباید قوانین اشتغال زن و مرد را در جامعه برابر سازیم، زن نباید کارگر تعریف شود، در این شرایط، دیگر اساس خانواده از دست می رود.
تاجگردون در بیان انتقاد خود گفت: در صورت عدم ضروری دانستن حضور بانوان در جامعه و بازار کار باید به نوعی قید درصدی از رشد اقتصادی را هم زد، زیرا امروزه اگر اعلام می کنیم رشد اقتصادی به 8  تا 10 درصد رسیده، بخش اعظم آن را مدیون حضور بانوان در جامعه هستیم زیرا زنان در جامعه نه به عنوان کارگر بلکه نیروی کار ارزان تعریف می شوند.
کشوری با رد گفته های تاجگردون در مورد اشتغال بانوان گفت: تکلیف برنامه ششم توسعه معلوم است، با تسهیل و کاهش حضور بانوان در اشتغال نه تنها لطمه ای به برنامه ششم وارد نمی شود بلکه با پرداخت یارانه عدم حضور آنها در بازار کار، سود بیشتری به خانواده ها و سپس به جامعه وارد می شود.
او ادامه داد: اگر از سود اجتماعی که نشأت گرفته از بنیان خانواده است، دور شویم در دو دهه بعد باید نیروی کار را هم وارد کنیم، پس بهتر است به جای آنکه نوک بینی خود را ببینیم به دهه های آینده بیندیشیم.
انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها