نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. خرداد 1395 - 12:55
پرسپوليسي‌ها سخت به‌دنبال جلب‌نظر متوليان سايپا بودند تا بلكه شرايط حضور هافبك ملي‌پوش خودروسازان در اردوي سرخ فراهم گردد اما موفق نشدند و ترابی در سایپا ماندنی شد.

به گزارش آفتاب جنوب، مهدي ترابي جوان در يكي، دو سال اخير پيشرفت قابل‌توجهي داشته و نمايش درخشانش در بازي‌هاي ملي ثابت مي‌كند برانكو ايوانكوويچ بي‌جهت اصرار به جذب اين هافبك دونده نداشت. اصراری که در نهایت بی فایده بود و ترابی با سایپا تمدید کرد و در تیم خود ماند.

 

2 فصل براي دستگرمي

گفته مي‌شد هزينه انتقال اين هافبك 21 ساله يك و نيم ميليارد تومان خواهد بود. بازيكني كه در ليگ‌هاي دوازدهم و سيزدهم شانس چنداني براي بازي نداشت اما از ابتداي ليگ چهاردهم هماي سعادت روي شانه‌هايش نشست.

در واقع در دقيقه 74 ديدار خودروسازان مقابل نفت مسجدسليمان بود كه مهدي جايگزين محمد نزهتي شد و اين شروع جدي ماجراي مهدي ترابي از هفته اول ليگ سيزدهم در فوتبال ايران بود.

مهدي اولين‌بار در ايستگاه آخر ليگ دوازدهم شانس ليگ برتري شدن را پيدا كرده بود. در هفته پاياني ليگ دوازدهم ترابي جوان از دقيقه 84 جاي سجاد شهباززاده را گرفت تا 6 دقيقه شريك پيروزي سايپا برابر گهر دورود باشد.

ترابي در ليگ سيزدهم 21 دقيقه ديگر بازي كرد. شايد اين مزد ناچيزي براي تمريناتش بود. به‌هرحال تلاش 15 دقيقه‌اي برابر مس، 5 دقيقه بازي مقابل نفت و به زمين آمدن برابر سپاهان در دقيقه 90 كارنامه دومين سال حضور اين بازيكن 19 ساله در ليگ برتر را بست.

 

هر 2 گل ليگ برتري تقديم يحيي

ترابي از هفته اول ليگ چهاردهم شانس بازي پيدا كرد. مهدي 20 ساله موفق شد در 9 ديدار فصل وارد تركيب اصلي سايپا شود. ترابي در هفته بيست و دوم ليگ چهاردهم موفق شد اولين گل ليگ برتري‌اش را روي پاس دقيقه 16 رمضاني به محمدباقر صادقي و ذوب‌آهن بزند.

هرچند كه در نهايت نصف جهاني‌ها در فولادشهر با درخشش مسعود حسن‌زاده 4 بر يك پيروز شدند.

مهدي در ليگ پانزدهم نمايشي به مراتب بهتر از قبل داشت. اين هافبك جوان كه در تيم ملي هم از كمترين فرصت‌ها بيشترين بهره را برد موفق شد در 23 بازي فصل وارد تركيب اصلي تيم مجيد جلالي شود. جالب اينكه مهدي دوباره يك گل زد و آن هم برابر ذوب‌آهن يحيي گل‌محمدي.

ترابي جوان اين‌بار گل دقيقه 29 مهدي رجب‌زاده را با ضربه دقيقه 45 خود پاسخ داد تا عامل تساوي ذوب‌آهن و سايپا در ايستگاه 23 ليگ پانزدهم شود.

نكته قابل توجه اين‌كه اين‌بار به‌جز اين گل 5 پاس گل هم در كارنامه‌اش به ثبت رساند تا نشان دهد، دوندگي‌هاي زيادش در طول ديدارها، بي‌نتيجه نبوده است.

به اين ترتيب هافبك دونده‌اي كه اولين‌بار در سن 18 سالگي پاي به ليگ برتر گذاشته بود موفق شد با تلاش و پشتكار خود به درجه‌اي از پيشرفت برسد كه يكي از پرتماشاگرترين تيم‌هاي ليگ برتر حاضر باشد برايش بيش از يك ميليارد تومان دست به جيب شود.

 

جدول عملكرد مهدي ترابي در ادوار ليگ برتر همراه با سايپا

ليگ

تعداد بازي

حضور در تركيب اصلي

مجموع دقايق بازي

پاس گل

گل

نكته ويژه

12

1

-

6

-

-

هفته آخر ليگ (34) دقيقه 84 جاي سجاد شهباززاده در تقابل با گهر وارد زمين شد

13

3

-

21

-

-

مقابل مس كرمان، نفت و سپاهان شانس بازي پيدا كرد

14

23

9

987

-

1

هفته 22 به ذوب‌آهن گل زد اما سايپا 4 بر يك باخت

15

27

23

2134

5

1

باز هم به ذوب‌آهن گل زد و اين‌بار در هفته 23

مجموع

54

32

3148

5

2

 

 

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها