نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. خرداد 1395 - 20:29
براساس این مصوبه، ویزیت پزشکان عمومی در بخش خصوصی به 220هزار ریال افزایش یافته و پزشکان متخصص نیز از این پس به جای 300 هزار ریال، 345 هزار ریال دریافت خواهند کرد.

به گزارش آفتاب جنوب، سرانجام پس از ماهها کش و قوس میان وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و سازمان های بیمه گر بر سر تعیین تعرفه های درمانی و پس از اعلام تصمیم دولت برای افزایش 10 درصدی میانگین تعرفه های بسته خدمات درمانی دارویی کشور در سال 95، جزئیات افزایش تعرفه ها در بخش های دولتی و خصوصی ابلاغ شد.



اگرچه تاخیر در تصویب و ابلاغ  تعرفه های درمانی سابقه ای چند ساله دارد و هر بار شورای عالی بیمه با تاخیر افزایش تعرفه های درمانی را تصویب می کند اما اینبار تعرفه های درمانی درحالی با تاخیر سه ماهه به مراکز بهداشتی و درمانی ابلاغ می شود که وزارت بهداشت به عنوان متولی امر درمان، 5ماه زودتر از پایان سال گذشته، یعنی در آبان ماه سال 94 پیشنهاد خود را در خصوص میزان افزایش تعرفه ها به شورای عالی بیمه ارائه داده بود.



خبر افزایش 10 درصدی تعرفه ها اگرچه با واکنش سازمان نظام پزشکی همراه بود و رئیس سازمان نظام پزشکی این میزان افزایش را غیر واقعی و در جهت منافع بیمه ها عنوان کرد اما در نهایت هیئت دولت در مصوبه بیستم خرداد ماه خود تعرفه های نهایی درمان در بخش دولتی و خصوصی را اعلام کرد.



بر اساس مصوبه هیئت وزیران که به امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری رسیده و نسخه ای از آن در اختیار مشرق قرار گرفته است، ویزیت پزشکان عمومی و دندانپزشکان عمومی در بخش دولتی از 92هزار ریال در سال گذشته به  106 هزار ریال افزایش یافته است. ویزیت پزشکان متخصص نیز از 115هزار ریال به 132هزار ریال رسیده است. همچنین بر اساس این مصوبه ویزیت پزشکان فوق تخصص ،فلوشیپ و متخصصین روانپزشکی نیز در بخش دولتی از 138هزار ریال در سال 94 به 160هزار ریال در سال 95 رسیده است.



افزایش تعرفه ویزیت فوق تخصص روانپزشکی از 166هزار ریال به 190هزار ریال نیز از دیگر تغییراتی است که در میزان تعرفه های سال 95 صورت گرفته و مردم و سازمان های بیمه گر ملزم به پرداخت آن هستند.

 
 



براساس بخش دیگری از این مصوبه، ویزیت پزشکان عمومی در بخش خصوصی از 190هزار ریال به 220هزار ریال افزایش یافته است و پزشکان متخصص نیز از این پس به جای 300هزار ریال، 345هزار ریال از بیماران ویزیت دریافت خواهند کرد. ویزیت پزشکان فوق تخصص نیز در بخش خصوصی افزایشی 5هزار تومانی داشته او به 430هزار ریال رسیده است.



بیشترین افزایش تعرفه در بخش خصوصی نیز شامل حال فوق تخصص های روانپزشکی شده است که ویزیتشان از 425هزار ریال به 490هزار افزایش یافته است.



هیئت دولت همچنین میزان "کای واحد" در بخش دولتی اعم از جراحی، بیهوشی، داخلی و فیزیوتراپی را هم از 88 هزار ریال سال گذشته به  92هزار 400ریال افزایش داد. این درحالی است که "کای واحد" در بخش خصوصی 210هزار ریال تعیین شده و تنها 10 هزارریال نسبت به سال قبل افزایش داشته است.



تاکید ویژه ای نیز در مصوبه اخیر هیئت دولت به چشم می خورد و آن تامین داروها و تجهیزات مورد نیاز بیماران طبق فهرست مورد توافق در بخش دولتی، توسط ارائه دهنده خدمت است. بر اساس این تبصره مراکز درمانی حق ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان به بهانه های تهیه دارو و تجهیزات پزشکی را ندارند.



افزایش هزینه هتلینگ بیمارستانی نیز در بخش های دولتی وخصوصی اعلام شد که بر اساس آن هزینه یک شب بستری در اتاق یک تخته در بخش خصوصی از 558هزارتومان به 648هزار تومان افزایش یافته است.هزینه بستری در اتاق های دو تخته و سه تخته نیز به ترتیب 504هزار تومان و 360هزار تومان تعیین شده است.



هزینه هر شب بستری در بخش مراقبت های ویژه نیز در بخش خصوصی از 712هزار تومان به یک میلیون و 296هزار تومان رسیده است.



سهم پرداختی بیماران از هزینه های درمان یا همان فرانشیز نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است و بیماران بستری و بستری موقت در قالب نظام ارجاع معادل سه درصد و سایر بیمه شدگان شش درصد هزینه ها را پرداخت می کنند.



سهم بیماران بستری و بستری موقت برای دارو و لوازم پزشکی نیز به ترتیب 5 و 10درصد تعیین شده است.



هیئت دولت سهم پرداختی سازمان های بیمه گر پایه را نیز 70درصد در بخش سرپایی و 90درصد در بخش بستری تعیین کرده است و مقرر گردیده تا ما به التفاوت فرانشیز پرداختی بیماران تا 30 درصد برای خدمات سرپایی و 10 درصد برای خدمات بستری از محل منابع تحول نظام سلامت در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها