نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. خرداد 1395 - 19:56
مهم ترین اخبار هفته سوم خرداد ماه استان را در بسته ویژه خبری پایگاه اطلاع رسانی صبح زاگرس دنبال کنید.

به گزارش آفتاب جنوب، با توجه به تنوع و گوناگونی رسانه ها و هم چنین تعداد بالای اخبار، ممکن است مخاطبان گرامی نتوانند تمامی اخبار مهم استان را در طول روز و ماه رصد نمایند.  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانیصبح زاگرس بنا دارد مهم ترین اخبار هر هفته استان را در پایان همان هفته منتشر نماید. هم چنین در پایان هر ماه نیز مهم ترین اخبار ماه استان منتشر می شود.

با بسته مهم ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد  که مربوط به هفته اسوم خرداد 95 است همراه باشید.

شما می توانید با کلیک بر روی تیتر هر خبر وارد آن شده و مشروح آن را مشاهده نمایید.

 

      /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

خبر شماره (1)

اظهارات تند معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در گچساران

علیزاده درادامه به وضعیت سینمای کشور اشاره کرد و افزود: حضرت امام(ره) فرمودند که وای بر سینمایی که از دانشگاهی منحرف سردرآورده باشد که چنین سینمایی ریشه دین را می‌زند،متاسفانه  برخی ها  فیلمی را که در جشنواره کن حضور داشت در بوق و کرنا کرده بودند. 

وی تصریح کرد: کدام جشنواره‌ای که در خارج از کشور برگزار می‌شود مطابق با ارزش‌های اسلامی و انقلابی ما است در حالی که این فیلم فقط بی‌غیرتی را ترویج می‌دهد وچرا هنوزبرخی دغدغه انقلاب روح الله را ندارند.

  آقای هاشمی باید موضع انقلابی نسبت به حرکت  دخترش می گرفت 

علیزاده وی به دیدار فائزه هاشمی با فرقه بهائیت اشاره کرد و گفت: از آقای هاشمی انتظار داشتیم موضع انقلابی نسبت به چنین حرکاتی داشته باشد که این اتفاق نیفتاد و حتی دخترش در یک گستاخی نسبت به پدر و گفتن این جمله که "کار خوبی کردم" پاسخ او را داد.

      /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (2)

والیبال انتخابی المپیک 2016 - ژاپن

صعود قاطعانه ایران به المپیک با شکستن طلسم 52 ساله/ کاروان ایران برای سفر به ریو قد کشید

تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت 11 در سالن متروپلیتن به مصاف لهستان رفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 18، 20 بر 25، 34 بر 32 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا طلسم 52 ساله والیبال ایران شکسته شود و شاگردان لوزانو با اقتدار جواز حضور در رقابت‌های المپیک 2016 ریو را کسب کنند.

با توجه به اینکه پیش از این مسابقه صعود لهستانی‌ها به رقابت‌های المپیک قطعی شده بود آنتیگا تصمیم گرفت کمتر از بازیکنان اصلی خود استفاده کندپیش از این دو تیم ایران و لهستان در مسابقات انتخابی المپیک به مصاف یکدیگر نرفته بودند. لوزانو برای این مسابقه ترکیب معروف، موسوی، محمودی، قائمی، غلامی، عبادی‌پور، ظریف را وارد زمین کرد. با توجه به اینکه لوزانو در سال‌های 2005 تا 2008 در کادر فنی تیم ملی لهستان حضور داشت این مسابقه برایش اهمیتی خاصی داشت

.

      /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (3)

چه اشکال دارد تسلیم آمریکا شویم؟/گفت و گوی مجازی با امام خمینی (ره(

در یک گفتگوی مجازی در محضر حضرت امام(ره)، ایشان به ده سوال اساسی که راهگشای ایران امروز است پاسخ می دهند.

 

  1. به نظر حضرتعالی تقسیم بندی که امروز استکبار جهانی از جهان ارائه می دهد چیست؟

واقعیت این است که دوَل استکباری شرق و غرب و خصوصاً امریکا و شوروی، عملاً جهان را به دو بخش آزاد و قرنطینۀ سیاسی تقسیم کرده‏اند. در بخش آزاد جهان، این ابرقدرتها هستند که هیچ مرز و حد و قانونی نمی‏شناسند و تجاوز به منافع دیگران و استعمار و استثمار و بردگی ملتها را امری ضروری و کاملاً توجیه شده و منطقی و منطبق با همۀ اصول و موازین خود ساخته و بین‏المللی می‏دانند. اما در بخش قرنطینۀ سیاسی که متأسفانه اکثر ملل ضعیف عالَم و خصوصاً مسلمانان در آن محصور و زندانی شده‏اند، هیچ حق حیات و اظهار نظری وجود ندارد؛ همۀ قوانین و مقررات و فرمولها همان قوانین دیکته شده و دلخواه نظامهای دست نشاندگان و در برگیرندۀ منافع مستکبران خواهد بود. و متأسفانه اکثر عوامل اجرایی این بخش همان حاکمان تحمیل شده یا پیروان خطوط کلی استکبارند که حتی فریاد زدن از درد را نیز در درون این حصارها و زنجیرها جرم و گناهی نابخشودنی می‏دانند. و منافع جهانخواران ایجاب می‏کند که هیچ کس حق گفتن کلمه‏ای که بوی تضعیف آنان را بدهد یا خواب راحت آنان را آشفته کند ندارد.(صحیفه نور، ج 21، ص 79)

 

      /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (4)

 

از تعریف و تمجید تاجگردون تا انتقاد از آسفالت های زمستانه/ دعای مدیرکل برای جاده پاتاوه - دهدشت

 

فلسفی با تأکید بر این موضوع که امروز سی سخت به عنوان یکی از توریست پذیرترین شهرهای استان از راه مناسب برخوردار نیست و هر ساله راه ورودی آن دارای نواقصات بیشماری است، بیان کرد: یکی از قدیمی ترین راههای ارتباطی به شهر سی سخت جاده قدیم سی سخت به پاتاوه بوده که هنوز یک متر آسفالت در آن ریخته نشده است.

وی با تقدیر از زحمات فدایی مدیرکل راه و شهرسازی استان در امر روکش گذاری گردنه بیژن و بازگشایی آن در اسرع وقت گفت: یکی از کارهای خوب و قابل تقدیر مدیرکل راه و شهرسازی روکش گذاری جاده بیژن به پادنا در شمال شهر سی سخت بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

برخی از آسفالت های روستایی به کلی از بین رفته اند

عضو شورای اسلامی استان در ادامه با انتقاد از برخی آسفالت ریزی های زمستانه در منطقه دنا گفت: برخی از آسفالت ریزی هایی که در برخی از روستاههای این شهرستان صورت گرفته امروز به کلی از بین رفته اند که این امر اجتناب ناپذیر است.

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

خبر شماره (5)

درنخستین روز از هفته محیط زیست

زخمی شدن محیط‌‌ بان دنا در درگیری مسلحانه با متخلفان شکار + تصاویر

 

 سید اسدالله هاشمی گفت :  عصر شانزدهمین روز از خرداد ماه 95 محیط بان علی آرامش فر سرپرست منطقه حفاظت شده دنای شرقی هنگام اعمال قانون یکی از متخلفین با سابقه از ناحیه پا مورد اصابت گلوله تفنگ قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

وی بیان کرد: طی تماس تلفنی عشایر منطقه حجاج مبنی بر شنیدن صدای شلیک چندین گلوله  مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویر احمد فورا" به منطقه اعزام می شوند.

هاشمی افزود: پس از دوربین کشی چند ساعته و کنترل نامحسوس , مامورین متوجه حضور متخلف در منطقه می شوند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در ساعت 16 به محض نزدیک شدن مامورین متخلف  اقدام به شلیک تیر مستقیم به سمت محیط بان علی آرامش فر می کند که متاسفانه از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله قرار می گیردو به شدت زخمی می شود. و پس از چند ساعت تلاش با همکاری نیروهای مردمی , محیط بانان , کارشناسان این اداره کل و هلال احمر وشخص مدیرکل محیط زیست  به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده می شود.

شما می توانید با کلیک بر روی تیتر هر خبر وارد آن شده و مشروح آن را مشاهده نمایید.

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (6)

آیا عملکرد نماینده بویراحمد و دنا در مجلس دهم تغییر می کند؟

پیمان احمدی با ارسال یاددشتی به این پایگاه خبری نوشت؛ مصاحبه اخیر نماینده بویراحمد و دنا ما را برآن داشت که برای تنویر افکار عمومی مطالبی را  بیان کنیم و امید است که  این نقدها راهگشای برای فردایی بهتر باشد و انگ تخریب را بر این نوشتار نزنند گرچه رویکرد گازانبری به رسانه در سه ساله دولت تدبیر و امید چندین برابر شده؛

.در طول ۴  سال گذشته بر طبق آمار مورد بررسی دانشگاه صنعتی شریف  نماینده بویراحمد و دنا جز دو درصد غائب در مجلس بوده اند. نماینده محترم در آخرین مصاحبه خود با سایت صبح زاگرس گفته اند دلیل عدم حضورهایم، رسیدگی به کار مردم است ، به ایشان عرض  می کنم وظیفه نمایندگی مجلس طبق قوانین  وضع قانون و نظارت است، نه کلا کارهای عادی و روز مردم ،لذا بهتر است به وظیفه اصلی خود بپردازند البته اطلاعات در این زمینه وجود دارد که سیستم کارها بیشتر شبیه به داس آقای روحانی بود .

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (7)

نامه ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد

آقای استاندار؛ برخی از مدیران در میان مردم نیستند

جناب آقای استاندار

درانتخاب همکاران خویش ومدیران دستگاهای اجرایی به تعبیر خود شما اصل بر تخصص گرایی وکار بلد بودن باشد تا کارها نلنگد وبا تدبیر وهوشمندی شاهد خدمتگذاری بهتر به مردم عزیزمان باشیم .  به نظر می رسد درطول دوسال گذشته حضرتعالی باید ارزیابی از عملکرد مدیران در حوزه های مختلف داشته باشید تا مدیرانی که نتوانسته اند سیاستهای دولت را آنگونه که شایسته است به پیش ببرند جای خویش را به مدیرانی توانمند ترو پرانرژی تر دهند تا شاهد کند شدن قطار توسعه استان نباشیم.

جناب آقای استاندار

بازدید سرزده شما  از دستگاههای اجرایی استان و صحبت چهره به چهره بامردم در سرعت بخشیدن به کارها نقش مهمی دارد بدون تردید در این بازدیدها برنامه محوری  مدیران نسبت به حل مشکلات وتوسعه استان  مورد بررسی قرار می گیرد ودر این رهگذربه ضعف وقوت مدیران پی خواهی برد.

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (8)

دختری که در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج تبدیل به پسر شد

 

 مادر این نوزاد گفت : در ماه ششم حاملگی به سونوگرافی دکتر ح…. مراجعه کردم که در آنجا بمن گفتند که هم خودت و هم فرزندت سالم هستین و هیچ مشکلی ندارید و وقتی از آنها در ارتباط با جنسیت جنین پرسیدم گفتند فرزندت دختر است و در ماه هشتم حاملگی نیز به سونوگرافی دکتر م …. مراجعه کردم باز هم گفتند که جنین مشکلی ندارد و جنسیت آن دختر است.

رقیه یساری در ادامه به وضعیت زایمان خود اشاره کرد و توضیح داد: ۴ ساعت قبل از زایمان در بیمارستان امام سجاد یاسوج بستری شدم و با عمل سزارین نوزاد به دنیا آمد .

یساری گفت :بعد از زایمان نوزاد را بستری کردند و طی این هفت روز من به صورت مداوم به بچه سر کشی می کردم اما اجازه نزدیکی به نوزاد را بمن نمی دادند و حتی اجازه نمی دادند من پوشک بچه را عوض کنم.

وی ادامه داد: یازده روز پس از تولد نوزاد ،بچه از بخش زایشگاه خارج شد و وقتی که برای اولین بار قصد داشتم پوشک بچه را عوض کنم متوجه شدم که نوزاد پسر است و به بیماری تشنج مبتلا می باشد.

مادر این نوزاد عنوان کرد: پس از اینکه ما به روستای میمند که محل سکونت خودمان است مراجعه کردیم پس از چند روز شخصی به گوشی شوهرم تماس گرفت و عنوان کرد که شما بچه من را برده اید و من قصد دارم که از شما شکایت کنم.

رقیه یساری با اعلام اینکه پس از این واقعه ما نیز به بیمارستان مراجعه کردیم گفت: پس از مراجعه به بیمارستان متوجه شدیم شخصی که تماس گرفته است مزاحم تلفنی بوده است

 

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (9)

درخواست جالب گردشگران کشور از مسئولان شهرستان دنا + تصاویر

 یاسین احمدی مسافری بود که از شهر دزفول به سی سخت مرکز شهرستان دنا سفر کرده با بیان اینکه در مدت اقامت خود در سی سخت از جاذبه های طبیعی این شهر لذت برده است کمبود مراکز اقامتی و عدم اطلاع رسانی درباره جاذبه های دیدنی شهر سی سخت در سایتهای اینترنتی و عدم بکار بردن تابلوهای راهنمای مناطق دیدنی را از جمله کم و کاستی ها و نیازمندی های این شهر عنوان کرد و گفت:شهر سی سخت طبیعت و بافتی شبیه استان چهار محال و بختیاری دارد که بکر بودن و زیبایی این مناطق در نوع خود کم نظیر است.

این مسافر دزفولی ضمن تاکید بر لزوم افزایش تبلیغات اینترنتی و سایتهای مختص گردشگری گفت:جاذبه های دیدنی این مناطق کمی ناشناخته مانده و نیاز است بیش از اینها در این زمینه تبلیغات انجام بگیرد تا مورد استقبال بیشتر قرار بگیرد.

مخاطب دیگر ما خانواده ای بود که از بندرعباس به دنا و سی سخت سفر کرده بودند ،نادری که از فرهنگیان بندرعباس بود نیز در خصوص سفر خود به دنا گفت:ما از ابتدای سفرمان به قصد دیدن یاسوج سفر کردیم و بعد از آن به دنا سفر کردیم و در حال حاضر قصد رفتن به گردنه بیژن را داریم.

نادری گفت:تا کنون از لحاظ سیاحت و تفریح بسیار لذت برده ایم ولی این شهر از لحاظ اسکان وضعیت خوبی ندارد و برای پیدا کردن محلی برای اسکان حدود سه ساعت پیگیری کردیم تا توانستیم خانه ای پیدا کنیم.

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (10)

ابتلای 10درصدجمعیت کهگیلویه وبویراحمد به دیابت / وجود 150 بیمار دیالیزی در استان

صدراله محرابی افزود: از آنجایی که کلیه ها یکی از اعضای محرک خون ساز هستند ، به دلیل بالا رفتن اوره خون و دفع پروتئین، کلیه ها دچار نارسایی شده، هورمون محرک خون ساز تولید نمی شود از طرفی با بالا رفتن اوره خون و دفع پروتئین، فرد دچار بی حالی، بی اشتهایی، ورم صورت و اندام ها، کبودی و خارش بدن،  تنگی نفس، بی حسی دست، پا و صورت می شود. (بخصوص در دیابت نوع یک)

وی با اشاره  به اینکه با غربالگری دیابت در مراکز بهداشتی –درمانی علاوه بر شناسایی بیماران در سنین پایین، تعداد بیشتری از دیابتی های استان شناسایی می شوند ، اظهار کرد: آمار استان مانند آمار سایر استان ها بوده یعنی  14 تا 15 درصد جمعیت  بالای 30 سال دیابت دارند  که در کل میزان ابتلاء در استان 7 تا 10 درصد جمعیت را شامل می شود.

این استاد دانشگاه گفت: در حال حاضر 150  بیمار دیالیزی در استان داریم  که 70 بیمار دارای کلیه پیوندی هستند

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (10)

آیا کارخانه قند یاسوج به فروش رسیده است؟

شنیده شده قرار است این کارخانه به یکی از خانواده های فعال اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد فروخته شود. در شبکه های اجتماعی نیز این موضوع مورد توجه فعالان فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته و آن ها مدعی هستند این مجموعه عظیم که نمادی از صنعت در استان است به قیمتی بسیار کم تر از قیمت واقعی آن به این خانواده به فروش خواهد رسید.

 

هم چنین شنیده شده قرار است این کارخانه به دلیل زیان ده بودن تخریب گردد و به جای آن یک مجتمع تفریحی رفاهی ساخته شود. این در حالی است که نماینده بویراحمد و دنا و دیگر مسئولان استان در روزهای گذشته در بازدید از این کارخانه قول حل مشکلات این مجموعه را به مدیر و کارکنان آن داده بودندجلسه غلام محمد زارعی با مسئولان کشوری برای حل مشکلات کارخانه قند نیز بازتاب فراوانی در رسانه های حامی این نماینده داشته و معلوم نیست چگونه پس از این قول و قرار ها می خواهند این کارخانه را تخریب کنند

 

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره  (12)

رییس دادگستری کهگیلویه وبویراحمدگفت:

کم کاری مدیران مهمترین دلیل عقب ماندگی کهگیلویه وبویراحمد

مزارعی با ببان اینکه کارهای سفارشی و پارتی بازی در دستگاه قضایی جایی نخواهد داشت،بیان کرد:بعضی آقایان سفارشاتی می آورند اما باید بدانند ماکارخودمان راانجام می دهیم ودرچهارچوب قانون عمل می کنیم.



این مسئول تصریح کرد: مهمترین دلیل عقب ماندگی کهگیلویه وبویراحمد کم کاری و کوتاهی کردن ما و امثال ما مدیران است که دلسوزانه کار نمی کنیم.



رییس دادگستری کهگیلویه وبویراحمدبر نظارت مدیران بر زیرمجموعه های خود تاکید کرد و افزود: کار دستگاه قضایی مچ گیری و تخریب نیست بلکه ایجاد یک حرکتی جهت توسعه استان است

شما می توانید با کلیک بر روی تیتر هر خبر وارد آن شده و مشروح آن را مشاهده نمایید..

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (12)

ستار هدایت خواه:

پشت پرده تقاضای 40 نفری نمایندگان برای حضور در کمیسیون «سیاست خارجی» / به‌رغم تاکیدات رهبری، تنها 4 نفر خواستار حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شدند

 

وی با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس در حوزه فرهنگ اظهار کرد: در مجلس نهم تعداد نمایندگانی که متقاضی حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس بودند به حد نصاب نرسید که با روش‌های دیگر تعداد آنها کامل شد و در مجلس دهم نیز طبق گزارشات تا کنون فقط ۴ نفر از حدود ۲۹۰ نفر نماینده مجلس متقاضی حضور در کمیسیون فرهنگی هستند در حالی که حدود ۴۰ نفر خواستار حضور در کمیسیون سیاست خارجی هستند که امکان استفاده بعضی از رانت‌ها و سفرهای خارجی برای آنها در این کمیسیون وجود دارد و این‌ها همگی نشان دهنده مظلومیت فرهنگ و بی توجهی متولیان اصلی چه در دولت و چه در مجلس نسبت به فرهنگ است.

ملتی که می‌خواهد انقلابش را به دنیا صادر کند باید تولید کننده و صادر کننده کالای فرهنگی باشد

هدایتخواه با تاکید بر اینکه مصرف کالای فرهنگی بیگانه ما را از اهداف فرهنگی خود دور می کند، خاطرنشان کرد: مصرف کالای فرهنگی بیگانه ذائقه جامعه را تغییر می دهد و به دنبال تغییر ذائقه، رفتار فرهنگی جامعه هم در مسیری که دشمن می‌خواهد به پیش می‌رود، بنابراین واردات کالای فرهنگی بیگانه هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: عده‌ای در داخل کشور که یا مرعوب دشمن هستند و یا به فرهنگ بیگانگان دلبستگی دارند، تصور می‌کنند که اگر جلوی کالای فرهنگی بیگانه را بگیرند، به جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات متهم می‌شوند، بنابراین در مقابل جوسازی‌های دشمن در این زمینه کوتاه می‌آیند.

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (13)

نشست خبری مدیر آکادمی بارسلونا با بازیکن برمامیونی

فوتبالیست نوجوان باشتی در را ه بارسلونا + تصاویر

در حالی که این روزها بحث نقل و انتقالات سرخآبی ها داغ شده، بمب خبری روستای برمامیون یکی از توابع شهرستان باشت ترکید.

 

سید عماد محمدی برمامیونی مورد توجه باشگاه و آکادمی بارسلونا قرار گرفته و و روز گذشته با فردی مارتینو مدیر آکادمی بارسلونا نشست خبری برگزار کرد.

عماد که لقب مسی ایران رو دارد در آینده نزدیک در آکادمی بارسلونا و زیر نظر مربیان این آکادمی مشغول بازی خواهد شد.

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (14)

گزارش صبح زاگرس از یک تولیدکننده مرغ سبز در کهگیلویه و بویراحمد:

تولید11 هزار قطعه مرغ سبز در دل طبیعت کریک دنا / مسئولان مرغداران را حمایت کنند+ تصاویر

تقی پور عنوان کرد: در این واحد تولیدی به عاملینی که کد رهگیری داشته باشند و توسط اداره کل دامپزشکی استان معرفی شوند مرغ تحویل داده می شود.

وی با اشاره به اینکه این واحد مرغداری با هزینه شخصی راه اندازی شده است، گفت: نوسان قیمت مرغ و عدم اعطای تسهیلات بانکی کم بهره از مهمترین مشکلات مراکز تولید مرغ در کهگیلویه و بویراحمد است که مسئولان امر باید در این زمینه حمایت و همکاری لازم را داشته باشند.

این تولید کننده مرغ سبز گوشتی افزود: حدود 50 مرغداری در سطح شهر یاسوج فعال است که 32 مورد آنها در شهرستان دنا است و به طور دائم به تولید و عرضه می پردازند.

تولید مرغ سبز راهی برای کمک به سلامتی مردم

تقی پور با اشاره به اینکه در این واحد مرغداری، از داروهای آنتی بیوتیک، هورمونی و مضر برای رشد مرغ ها استفاده نمی شود، ابراز داشت: این روش تولید مرغ ( مرغ های سبز، هیچ نوع آنتی بیوتیکی دریافت نمی کنند ) و اگر مرغداری ها همت به خرج دهند و از آنتی بیوتیک و داروهای مضر استفاده نکنند گوشت مرغ از لحاظ  ارزش غذایی منبع مناسبی برای تغذیه افراد به شمار میرود.

این تولید کننده مرغ گوشتی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مدیریت پرورش این مرغ ها حساس و دقیق است زیرا باید ظرف مدت ۴۵ روزی که قرار است پرورش یابند، به هیچ وجه بیمار نشوند و مرغداران مجبور به استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان آنها نباشند.

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (15)

توضیح جزئیات سانحه رانندگی توسط هلال احمر کهگیلویه؛

فرزند حجت الاسلام موحد در یک سانحه رانندگی درگذشت+جزئیات

سیدرضا موحد فرزند حجت الاسلام سیدمحمد موحد شب گذشته در یک حادثه ناگوار رانندگی در حوزه شهرستان بهبهان جان باخت .

پیکر این جوان ناکام به سردخانه بیمارستان در بهبهان انتقال داده شد.

حادثه درپی واژگونی یکدستگاه خودرو سواری ال۹۰ در کیلومتر ۱۵ جاده بهبهان -گچساران رخ داده که از دو سرنشین خودرو یک نفر فوت نموده و نفر دوم نیز بشدت مجروح وبه بیمارستان انتقال داده شده است.

مسئولان هلال احمر کهگیلویه جزئیات این حادثه را این گونه توضیح داده اند:

در پی تماس تلفنی مردمی در ساعت 30 دقیقه بامداد با پایگاه فیلگاه مبنی بر وقوع حادثه ای در خروجی جاده بهبهان به سمت دهدشت  واقع در خیرآباد گهر بین پلیس راه و ایست بازرسی، با توجه به نزدیکتر بودن پایگاه جاده ای خیرآباد با محل تصادف، از طریق پایگاه فیلگاه دهدشت با پایگاه فوق تماس گرفته شد و گزارش حادثه اطلاع رسانی شد. نیروهای امدادی پایگاه خیرآباد نیز دقایقی بعد در محل حادثه حاضر شدند و باتوجه به گزارش مسولین شیفت پایگاه فوق، شخصی بنام رضا موحد به همراه شخص دیگری به نام حمید طاهرمنش سوار بر خودروی ال 90 بودند که به علت چپ کردن خودرو دچار سانحه شده و متاسفانه آقای رضا موحد بلافاصله در محل حادثه و قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده ولی شخص همراه ایشان در سلامتی کامل بسر می برد و مشکل ایشان چندان جدی نیست.

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (16)

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

بویراحمد و دنا رکورددار درتخریب و تصرف اراضی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمدافزود:خوشبختانه با برگزاری جلسات این کمیسیون در استان با 45 نفر از متقاضیان زمین‌های کشاورزی برای اجرای طرح‌های مختلف فسخ قرارداد داشته‌ایم.

وی بیان کرد: این فسخ قرارداد با متقاضیان در قالب طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی بود که 10 سال پیش زمین به آنها واگذار شده بود اما تاکنون کاری در این زمین‌ها انجام نداده‌اند.

این مسئول گفت: سطح این زمین‌ها برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی 850 هکتار است که در یک مورد آن 255 هکتار زمین واگذار شده بود.

گوهرگانی افزود: در سال‌های 93 و 94 نیز کارهای خوبی در زمینه رفع تصرف از اراضی انجام شد که به تعداد 70 مورد از کسانی که چنین زمین‌هایی به آن‌ها واگذار شده بود تذکر دادیم و در صورت عدم احداث طرح و پروژه در اراضی واگذاری، خلع ید خواهند شد.

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (17)

شناسایی متخلف از طریق انتشار عکس فضای مجازی در استان

سید قدرت اله علی پور رئیس اداره محیط زیست شهرستان دهدشت در این خصوص گفت : حدود یک ماه قبل بود عکسی از دونفر متخلف که اقدام  به کشتار حیات وحش کرده  و تصاویر آن در فضای مجازی انتشار داده بودند از طریق دوستداران محیط زیست بدست مامورین یگان حفاظت این شهرستان رسید .

علی پور تصریح کرد: مامورین یگان حفاظت این شهرستان  با همکاری دوستداران محیط زیست  با تلاش شبانه روزی و بصورت محسوس و نامحسوس بدنبال شناسایی هویت متخلفین بودند

رئیس محیط زیست دهدشت در ادامه به اقدام غیر اخلاقی این دو نفرمتخلف در شکار و انتشار این عکس ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: متخلفین که یک راس بز شکار کرده بودند به نشانه افتخار و خود بزرگ بینی کاذب در فضای مجازی و در سطح وسیعی این عکس ها را انتشار داده بودند.

این مقام مسئول گفت : سرانجام مامورین موفق می شوند به لطف خداوند و با استعانت از ضامن آهو هویت مکانی متخلفین را در یکی از روستاهای حاشیه منطقه حفاظت شده خائیز شناسایی و پرونده ای  علیه آنها تشکیل و به مراجع قضایی  ارسال نمایند.

علی پور در ادامه افزود: با اذن دستور قضایی حکم ورود به منزل آنها صادر و با همکاری و هماهنگی پلیس امنیت و اطلاعات شهرستان از منزل متهمان چند عدد فشنگ یک قبضه اسلحه و لباسهای خون آلود کشف و ضبط و هر دو نفر به جرم خود اعتراف و با قرار وثیقه روانه زندان شدند.

 

         /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (18)

یک رکورد تاسف بار دیگر در کهگیلویه و بویراحمد: رتبه آخر در کنکور سراسری

سید ایوب رضایی گفت: البته آخر بودن رتبه کهگیلویه و بویراحمد در آزمون سراسری ناشی از دلایل مختلفی است که در برخی رشته های تحصیلی تعداد پذیرفته شدگان ما از سایر استان ها بیشتر اما چون تعداد داوطلبان نیز بیشتر می باشد امتیاز ما در جمع بندی کمتر از سایر استان ها می شود.

وی با مقایسه رتبه های کسب شده دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در آزمون سراسری سال 94 با سایر استان های دیگر ،خاطرنشان کرد: در این سال در رشته تجربی 12 هزار و 736 داوطلب نامنویسی که 2 هزار و 466 داوطلب پذیرفته شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: این در حالیست که درخراسان جنوبی که رتبه سوم را بخود اختصاص داد و ما استان آخر در این رشته شدیم چهار هزار و 706 داوطلب بوده که یک هزار و 966 پذیرفته و رتبه سوم کشور را کسب نمود.

رضایی، تعداد داوطلبان کهگیلویه و بویراحمد در رشته ریاضی را یک هزار و 524 داوطلب عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد 780 داوطلب پذیرفته و در خراسان جنوبی تعداد داوطلبان یک هزار و 250 نفر بوده و یک هزار و 116 داوطلب پذیرفته شده است.

شما می توانید با کلیک بر روی تیتر هر خبر وارد آن شده و مشروح آن را مشاهده نمایید.

 

   /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

خبر شماره (19)

در نشست کمیته قضایی حمایت از سرمایه‌گذاری مطرح شد

بیکاری 70 نفر با تصمیم عجیب مسؤولان فرودگاه یاسوج

نشست کمیته قضایی حمایت از سرمایه‌گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حجت‌الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و برخی مسؤولان مرتبط با حوزه تولید و سرمایه‌گذاری برگزار شد.

در این نشست جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی یکی از حوزه‌های اثرگذار در استان بخش کشاورزی است، اظهار کرد: استان ما ماهیت کشاورزی دارد چرا که بخش عمده‌ای از مردم در روستاها ساکن بوده و تنوع کاشت محصول در استان ما نیز وجود دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد کمک به رشد تولید را در سایه تعامل همه دستگاه‌ها دانست و گفت: اگر قرار است به فکر تولید باشیم و دستگاه‌ها با یکدیگر همکاری نداشته باشند کار عقیم می‌ماند.

گوهرگانی در بخش دیگری از اظهارت خود در نشست کمیته قضایی حمایت از سرمایه‌گذاری استان افزود: باید برای حضور سرمایه‌گذار در استان دغدغه داشته باشیم و هنگامی که سرمایه‌گذار وارد می‌شود حمایت‌های لازم را در عمل داشته باشیم.

 

انتهای پیام/د

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها