نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. خرداد 1395 - 23:11
مسعود رجب زاده بر ضرورت حمل لاشه های گوشت توسط ماشین های مخصوص حمل گوشت تاکید کرد وگفت:در شهرستان گچساران لاشه های گوشت پشت تاکسی و وانت بار ها حمل می شودکه این کار غیر بهداشتی و غیر مجاز است.

به گزارش آفتاب جنوب،مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز درنشست کارگروه کشتارگاه های کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به اینکه هفت کشنارگاه در استان وجود دارد،اظهار کرد:کشتار گاه های غیر مجاز در اطراف شهر های استان وشیوع بیماری تب کریمه کنگو به دلیل مصرف گوشت غیر بهداشتی سلامت مردم را به شدت تهدید می کند.

عبدالله بهمنش با بیان اینکه کشتارگاه ها باید جایگزین کشتار های غیر مجازشود،بیان کرد:وجود برخی کشتارگاه هاکه بهداشت را رعایت نمی کنند فرقی با کشتارهای غیر مجاز نمی کند و باید تعطیل شوند.

این مسئول کشتارگاه یاسوج را مجهز ترین کشتارگاه استان برشمرد و افزود:این کشتارگاه تنها کشتارگاه صنعتی استان است که باید فعال شود و کل استان را با ماشین های حمل گوشت تحت پوشش قرار دهد.

بهمنش تصریح کرد:کشتارگاه باشت غیر قابل استفاده است و به دلیل غیر بهداشتی بودن نباید هیچ کشتاری در آن صورت گیرد.

مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:در این صورت باید در منطقه خان احمد کشتارگاهی احداث شود که شهرستان های باشت و گچساران را پوشش دهد.

مسئول اداره نظارت بربهداشت عمومی دامپزشکی با بیان اینکه تنها یک کشتارگاه صنعتی در استان وجود دارد،گفت:سایر کشتارگاه های دیگر شهرستان ها با مشکلات زیادی از جمله نبود ماشین حمل گوشت ،نبودسردخانه نگهداری لاشه گوشت،نبود کوره لاشه سوز،عدم رعایت ضوابط بهداشتیو... روبه رو هستند .

مسعود رجب زاده بر ضرورت حمل لاشه های گوشت توسط ماشین های مخصوص حمل گوشت تاکید کرد وگفت:در شهرستان گچساران لاشه های گوشت پشت تاکسی و وانت بار ها حمل می شودکه این کار غیر بهداشتی و غیر مجاز است.

وی با اشاره به اینکه بعد از یاسوج بیشترین کشتار در گچساران صورت می گیرد گفت:ضروری است در اسرع وقت مشکلات کشتارگاه گچساران حل شود .

معاون امور عمرانی استاندارکهگیلویه وبویراحمد در این نشست  نادیده گرفتن بهداشت وسلامت وبازی با جان مردم را خط قرمز مسئولان دانستند و افزود:گوشت به دست مردم نرسیدن بهتر از به خطر افتادن سلامتی آنهامی باشد.

پژمان نیک اقبالی گفت:کشتار غیر مجاز در حاشیه شهر ها بازی با جان وسلامت افراد است و همه دربرابر سلامت جامعه مسئول هستیم.

وی خواستار اصلاح فرهنگ مصرف گوشت گرم و تازه توسط رسانه ها وسایر نهاد ها شد و افزود:مصرف گوشت گرم در بین مردم به فرهنگی تبدیل شده که باید با فرهنگ سازی توسط رسانه ها این فرهنگ اصلاح شود.

این مسئول بیان کرد:گوشت گرم و تازه باید حداقل 24ساعت قبل از مصرف در یخچال نگهداری شود تا در صورت وجود بیماری از بین برود.

نیک اقبالی با اشاره به جمع آوری کشتارگاه های غیر مجاز در محور یاسوج _بابامیدان در منطقه دشتروم بویراحمد عنوان کرد:این کشتارها جمع آوری شده اما دوباره در حال راه اندازی هستند.

وی گفت:انتظار میرود دستگاه های قضایی از جمله دادستان و نیروی انتظامی نهابت همکاری برای برخورد قاطعانه با کشتارهای غیر مجاز را داشته باشند.

بهنام برازنده شهردار باشت در این نشست گفت: مسئول دامپزشکی باشت اعلام کرده است که من مهر جعلی جلب کرده ام و برخی از مهرها بر گوشت تولید شده در کشتارگاه باشت جعلی است.

وی افزود: شهرداری باشت به فکر درآمد نیست ولی من باید سئوال کنم که چرا کشتارگاه باشت دیوار به دیوار دامپزشکی و مصلی و ادارات است.

برازنده ادامه داد: باید کشتارگاه باشت تعطیل و در شهر گچساران گوشت مورد نیاز مردم تأمین شود.

این مسئول اضافه کرد: هدف گول زدن مردم نیست، لاشه‌ها غیر مجاز وارد شهر می‌شود و بنده ضمن بررسی وضعیت کشتارگاه‌های باشت باید اعلام کنم که مردم از این وضعیت راضی نیستند.

صبح زاگرس

انتهای پیام/

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها