نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. خرداد 1395 - 12:37
روزی که افتتاح پروژه آبرسانی توسط "وزیر نیرو" جانی تازه به گچساران بخشید بافت فرسوده اولین قربانیش را به کام مرگ کشاندوترسی بزرگی را به دل 4500خانواده انداخت.

به گزارش آفتاب جنوب، " تخریب غیر اصولی یک ساختمان با استفاده از دریل تخریب در محله سادات گچساران سبب شد تا دیوار این ساختمان قدیمی که از ایمنی کافی برخوردار نبود، فرو بریزد و "غلامعباس محمدیان" کارگر زحمتکش گچسارانی را با خود به کام مرگ بکشاند.

از آبرسانی تا فروریختن آوار در گچساران+تصاویر

از آبرسانی تا فروریختن آوار در گچساران+تصاویر

 

در روز سرنوشت سازی که گچساران با حضور "وزیر نیرو" و افتتاح شبکه بزرگ آبرسانی به زمین های کشاورزی اش جانی تازه گرفت و روزنه امیدی برای کشاورزان دیارش شد، کمی آنطرف تر مرگ "غلامعباس" بارقه های  امید را برای همیشه برای مادر و دخترانش خاموش کرد و ثابت کرد گچساران جانی تازه گرفت ، این بار هم در منطقه ای بنام بافت فرسوده .

 

از آبرسانی تا فروریختن آوار در گچساران+تصاویر

 

گچساران که همیشه پیش قدم قافله تغییرات مدیران بوده است تنها دغدغه این روزهای مسئولانش مهر حکم انتصابشان است که خشک نشده ابطال شود. برخی مدیران ضعیف و بسیار کم کاری که در امرفرهنگ رسانی طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده ، عاجز مانده اند و این روزها به دنبال مقصر مشکلات هستند.

 

از آبرسانی تا فروریختن آوار در گچساران+تصاویر

 

در مرگ غلامعباس جوان ، در این نقطه از بافت فرسوده گچساران کسی خود را مقصر نمی داند ،در شهری که لقب بام نفت ایران را یدک  می کشد ،بیکاری بیداد می کند و آمار جوانان بیکارش سر به فلک کشیده است ؛به ظاهربزرگترین اشتباه "غلامعباس" ، کارگرساختمانی بودن و کسب لقمه حلال بود .

از آبرسانی تا فروریختن آوار در گچساران+تصاویر

از آبرسانی تا فروریختن آوار در گچساران+تصاویر

 

غلامعباس جوان ساده و صادقی که برای شیر خشک دوقلوهایش ، به فکر هیچ اختلاسی نبود و از دیوار حاشا بالا نرفت . در مرگش کسی خود را مقصر نمی داند فقط مادر داغدیده اش مانند همیشه قربان صدقه دستان پینه بسته پسر کارگرش می رفت ، پسری که برایش پدری می کردو پدری که پدر دو دختر شش ماهه است به نام های طاها و تیام .حال دیگر هیچ لحظه ای پدر نوازششان نخواهد کرد . تنهاکمی آنطرف تر چشمان زن جوانی غرق خون است که همصدا با مادری پیر ، حدقه چشمانش پر از هراس بی کسی است .

 

از آبرسانی تا فروریختن آوار در گچساران+تصاویر

 

شاید مانند ترفند بنرهای این روزهای مراسمات افتتاحیه و برپایی جشن ها در گچساران که تنها نام "تاجگردون" ، فرصت حضور مدیرانش را به اجرا می گذارد ، در این محله فرسوده شهر تنها تلاش اندک مسئولی برای تحولات کافی نباشد. ناکارآمدی دستگاه های متولی بهسازی بافت فرسوده در گچساران پس از زمین لرزه هایی که هر از گاهی دل مردم این منطقه را می لرزاند اینبار نیز با زجه های مادر غلامعباس ، باری دیگر دل ساکنانش را لرزاند آنقدر که مرد همسایه اش فریاد می زند : دست به تخریب و بهسازی خانه ام نمی زنم ، حتی اگر زلزله بیاید.

 

اینها از سر بی توجهی مسئولان گچسارانی است؟  از سر بی مسئولیتی آنان که تخریب و بهسازی در این نقطه از بافت فرسوده را به صاحب خانه ای که سقفش قتلگاه کارگر جوان بود ،می سپارند.

 

از آبرسانی تا فروریختن آوار در گچساران+تصاویر

 

راستی مقصر کیست ؟از افتتاح طرح آبرسانی توسط وزیر نیرو که جانی تازه به زمین ها داد ، تا فرو ریختن آوار که جانی تازه را در زمین مدفون کرد.حال مسئولین شهر؛ نگاه مادری پیر ، امید زنی جوان و آینده دو دختر  به دستان شما دوخته است .بافت فرسوده گچساران اولین قربانیش را به کام مرگ کشاند تا تلنگری باشد برای ۴۵۰۰ خانوار دیگر ، که هر کدام یک غلامعباس ، یک طاها و یک تیام هستند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها