نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. ارديبهشت 1395 - 12:13
اگر چه عرصه روابط عمومی در دنیای امروز به برکت رشد سریع فن آوری و دنیای مجازی متفاوت از گذشته است اما پای برخی روابط عمومی ها همچنان دراین عرصه می لنگد.

به گزارش آفتاب جنوب،در شرایطی که وجود امکانات ،ابزارهای رسانه ای ، اینترنت ، سایت ، در دسترس قرار گرفتن نرم افزازها و شبکه های گسترده مجازی عرصه کار روابط عمومی ها را متحول کرده است،اما برخی فعالان این عرصه نیز از این فرصت خوب بهره نگرفته اند.

در حالی که رشد تکنولوژی روابط عمومی های دیروز را امروز به برخی رسانه های پویا تبدیل کرده است، باز برخی روابط عمومی ها به دلیل به روز نبودن در انزوای ندانم کاری های خود محصور مانده اند.

سایت های سازمان ها یکی از ویترین های کار روابط عمومی ها محسوب می شود با این وجود برخی روابط عمومی ها هرگز نتوانسته اند برای بروز رسانی سایت های خود، خودی نشان دهند.

کوتاهی در چیدمان نیروهای کارآمد در برخی روابط عمومی ها، ضعف آموزش و ناکارآمدی برخی روابط عمومی ها تا جایی است که نه تنها در تولید اطلاعات و خبرسازی همکار خوبی برای رسانه ها نیستند، بلکه از استفاده از تولیدات اخبارمثبت رسانه ای درباره عملکرد دستگاه خود نیز غافل و عاجز مانده اند.

با وجود قابل قیاس نبودن کار اطلاع رسانی روابط عمومی ها نسبت به گذشته اما هنوز جایگاه روابط عمومی ها تا شرایط مطلوب فاصله محسوسی وجود دارد که عبور از این وضعیت به تغییر نگاه ها به این عرصه و ظرفیت های بالفعل نشده آن دارد . 

اینک 27اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است تا ضمن ارج گذاشتن تلاش های فعلان عرصه روابط عمومی، ضرورت بازنگری در نگاه برخی مدیران به جایگاه روابط عمومی و بهره گیری از این ظرفیت را با هدف بیان عملکرد سازمان ها و نیز خدمات دولت گوشزد کرد.

برغم تاکید مسئولان اجرایی دولت برای بیان خدمات دولت اما برخی دستگاه ها با وجود داشتن پروژ های بزرگ و خدمات مطلوب اما هرگز نتوانسته اند متناسب با این وضعیت اطلاع رسانی نسبی را داشته باشند.

بسیاری از سایت های استانی دستگاه های اجرایی خالی از آمار و اطلاعاتی اولیه ای است که در فرایند تولید خبر و گزارش برای اطلاع رسانی همواره رسانه ها برای تکمیل اطلاعات خود به آن نیاز دارند. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها