نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. ارديبهشت 1395 - 9:25
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فضای رسانه ای در استان گلایه کرد و به توجیه نرخ بیکاری در این استان پرداخت.

به گزارش آفتاب جنوب،پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد صبح امروز در همایش تجلیل از مقام معلم و روز شوراهای اسلامی شهر و روستا که در روستای آب سپاه از توابع بخش پاتاوه در شهرستان دنا برگزار شد با اشاره به مقام والای معلمان گفت:اگر امروزه کسانی در حال انجام خدمت است به یمن نشستن پای درس معلمان و زحمات آنها است.

 

وی بیان کرد:دشمنی که در جنگ سخت نتوانست به مرزهای جغرافیایی ما دست درازی کند و با شکست به عقب نشست امروز با تغییر چهره در صدد است با جنگ نرم به مقابله با نسل رشد یافته انقلاب بپردازد که در این مسیر معلمان به عنوان سنگر بانان مرزهای اعتقادی و فرهنگی ایفای نقش میکنند.

 

نیک اقبالی با اشاره به اعتبارات متمرکز آموزش و پرورش در سطح کشور گفت: کمک به آموزش و پرورش در سطوح استانی ردیف بودجه ای خاصی ندارد و کمکهایی که به این دستگاه می شود به صورت تجهیز امکانات مدارس است که در سال گذشته در این باره کوتاهی صورت نگرفته است.

 

معاون عمرانی استاندار در ادامه با اشاره به فضای اخیر رسانه های استان که به ضعف پروژه های عمرانی در سطح استان پرداخته شده بود اشاره کرد و افزود:زمانی که مملکت از درآمدهای سرشار نفتی و ذخایر خوب مالی بهره مند بود دولت نتوانستند خوب کار کنند و اکنون دولت با نفت 40 دلار در حال اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی است.

 

وی با بیان اینکه عده ای در سطح استان قصد دارند با دامن زدن به شایعات، فضای انتخاباتی امن و بسیار خوب استان را تحت الشعاء قرار دهند گفت:این که در فضای رسانه های استان امکان هر گونه اظهار نظر و کامنت گذاشتن وجود دارد نباید موجب شود که هر چیزی که خواستیم بنویسیم.

 

نیک اقبالی افزود:امروز فضای رسانه ای استان باید در جهت حرکت و کمک به خدمت گزاران باشد تا ایجاد تفرقه و نشود، وی با اشاره به رشد صد درصدی اعتبارات در سال گذشته بیان کرد:اگر فضای همدلی و همراهی در سطح استان وجود نداشت این مهم محقق نمی شد.

 

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه در سال گذشته 216 روستای استان از ظرفیت قیر رایگان دولت بهره مند شدند بیان کرد:متاسفانه عده ای با بی انصافی این اقدامات را انتخاباتی جلوه دادند در صورتی که اینگونه نیست چرا که در هر شرایطی مامور به وظیفه هستیم.

 

نیک اقبالی با اشاره به اینکه در مدت اخیر در فضای رسانه ای استان به رکود در پروژه های عمرانی و رتبه استان در بیکاری جوانان دامن زده شده است خاطر نشان کرد:نمی خواهیم بگویم شق القمر شده است ولی 180 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران و همراهی خوب آنان با دولت نشان از سنگ تمام در پروژه های عمرانی است ،وی تصریح کرد:همیشه رتبه استان در نرخ بیکاری در رتبه آخر و یا یک رتبه مانده به آخر کشوری بوده که اگر ما در رتبه 14 یا 15 بوده ایم و اکنون به این جایگاه این انتقادات مورد تایید بود، ولی زمانی که رتبه استان همیشه در رتبه های اخر کشوری در نوسان بوده چرافضای بی انصافی در استان به راه می اندازند و میخواهند القا کنند که کار نمی شود.

 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد خاطر نشان کرد:کلیه پروژه راههای اصلی استان فعال و پیمانکاران در حال کار هستند ،وی افزود:1800 پروژه نیمه تمام در سطح استان نشان میدهد اگر ما تا شش سال آینده هم تلاش کنیم پروژه های نیمه تمام گذشته را نمی توانیم به اتمام برسانیم.

 

وی با اشاره به برخی حرف و حدیثها مبنی بر اینکه نگاه تبعیض آمیزی نسبت به شهرستانهای استان وجود دارد افزود:اصلا چنین چیزی وجود ندارد چرا که اعتبارات استانی شاخص دارند و یک ریال از اعتبارات بدون شاخص توزیع نمی شود.

 

نیک اقبالی تصریح کرد:تنها 15 درصد اعتبارات در سطح استان توزیع  می شود و مابقی به صورت متمرکز در تهران توزیع میشود و آنچه در استان توزیع شده عادلانه بوده است.

 

نیک اقبالی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از 99 عضو شورای شهرهای استان 57 عضو فرهنگی هستند و این نشان از احساس مسئولیتی است که فرهنگیان در مقابل شوراها داشتند و قطعا حضور یک فرهنگی در شورا می تواند به مسایل فرهنگی کمک کند و این نشان از دغدغه فرهنگیان در سطح استان است .

 

نیک اقبالی به جلسه اخیر ریاست جمهور به مناسبت روز شوراها اشاره کرد و افزود:در این جلسه قرار شد لایحه خدمات مدیریت واحد شهری که در هر شهری شامل آب ،برق و گاز می باشد زیر نظر شهرداری قرار بگیرید و همراه با لایحه درآمد پایدار شهرداری ها تقدیم مجلس شود.

 

منبع: سفیر دنا

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها