نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. ارديبهشت 1395 - 13:58
پیاده‌روی بزرگ خانوادگی به مناسبت هفته سلامت از پارک لاله گچساران تا شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب،به مناسبت هفته سلامت پیاده‌روی بزرگ خانوادگیّا حضوراقشار مختلف مردم و مسئولان محلی از  پارک لاله گچساران تا  شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

ستاراسدپور رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در انتهای این پیادهروی با اشاره به اهمیت ورزش و پیاده‌روی در مبارزه با برخی بیماری‌ها از جمله چاقی و دیابت اظهار کرد: امروزه چاقی و دیابت از بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامتی جامعه به شمار می‌رود به گونه‌ای که امسال شعار جهانی سازمان بهداشت نیز غلبه بر دیابت نامگذاری شده است.

وی افزود: تحرک و فعالیت‌های فیزیکی می‌تواند گام مهمی در راستای کاهش چاقی در نتیجه برخی بیماری‌ها از جمله دیابت باشد.

وی استفاده از سبزیجات و مواد غذایی فیبردار را از دیگر راه‌های مبارزه با دیابت عنوان کرد و گفت: دیابت سن و جنسیت نمی‌شناسد و این بیماری در هر گروه سنی از جمله کودکان امکان بروز دارد.

اسدپور رعایت رژیم غذایی در دوران بارداری زنان را از جمله اصول مهم در جلوگیری از ابتلای کودکان به دیابت عنوان کرد و افزود: رژیم غذایی مناسب می‌تواند از ابتلای مادر و نوزاد به دیابت جلوگیری کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به برخی برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته سلامت گچساران گفت: برپایی چادرهای سلامت در مناطق پرتردد گچساران، اعزام پزشکان و نیروهای شبکه بهداشت به مناطق محروم و دورافتاده، برپایی ایستگاه‌های سلامت در برخی نقاط از جمله مصلای نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه همچنین برپایی برخی کلاس‌های آموزشی در راستای نامگذاری شعار جهانی با عنوان «غلبه بر دیابت» را از جمله برنامه‌های امسال شبکه بهداشت و درمان گچساران است.

گفتنی است در پایان این پیاده‌روی خانوادگی جوائز نفیسی به قید قرعه به ۲۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان اهدا شد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها