نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. فروردين 1395 - 7:59
فقراقتصادی دامن استانداری را هم گرفت
امکان تامین هزینه تجلیل از معلمان نمونه استان فراهم نیست
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امکان تامین هزینه مورد نیاز برای تجلیل از معلمان نمونه این استان در هفته بزرگداشت مقام معلم امسال به دلیل کمبود اعتبار چندان فراهم نیست.

به گزارش آفتاب جنوب،حسن نوروزی عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: اداره کل آموزش و پرورش این استان تا حد امکان بخشی از هزینه مورد نیاز برای تجلیل از معلمان نمونه این استان در هفته بزرگداشت مقام معلم امسال را از محل درآمدهای اختصاصی خود تامین کند. 

وی بیان کرد: بر اساس اعلام مسئولان اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد حدود سه میلیارد ریال اعتبار برای تجلیل از معلمان نمونه این استان در هفته بزرگداشت مقام معلم امسال نیاز است. 

نوروزی اظهار کرد: دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل محدودیت منابع مالی با مشکل جدی در زمینه اعتبارات هزینه ای مواجه بوده و توانایی کمک به اداره کل آموزش و پرورش این استان برای تجلیل از معلمان نمونه استان در هفته بزرگداشت مقام معلم امسال را ندارند. 

وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نتایج مثبت متعددی در زمینه ساخت فضاهای جدید آموزشی در استان و کاهش برخی مشکلات موجود در این زمینه را به دنبال داشته است.

نوروزی ابراز داشت: اعتبار اختصاص یافته به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در سال 94 از محل اعتبارات عمرانی استان 90 میلیارد ریال بوده که از این میزان 70 میلیارد ریال تاکنون محقق و جذب شده است. 

وی میزان اعتبار اختصاص یافته به اداره کل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 از محل اعتبارات عمرانی استان را نیز 110 میلیارد ریال دانست و افزود: از این میزان 85 میلیارد ریال محقق و جذب شد. 

نوروزی گفت: اعتبار جذب شده اداره کل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد از محل اعتبارات عمرانی استان در طول دو سال اخیر 155 میلیارد ریال بوده در حالی که در این مدت و در قالب جشنواره های شانزدهم و هفدهم خیرین مدرسه ساز اعتباری افزون بر 165 میلیارد و 200 میلیون ریال تاکنون محقق و جذب شده است.

وی بیان کرد: از مجموع 165 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار جذب شده 77 میلیارد ریال مربوط به جشنواره شانزدهم و 88 میلیارد و 200 میلیون ریال نیز مربوط به جشنواره هفدهم خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد بود. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: بر اساس ابلاغ سازمان نهضت سوادآموزی کشور میزان تعهد امسال استان در زمینه سوادآموزی پنج هزار و 600 نفر است.

سید مسعود ارجمند افزود: از این تعداد سه هزار و 300 نفر مربوط به دوره سوادآموزی، یک هزار نفر مربوط به دوره انتقال و یک هزار و 300 نفر نیز مربوط به دوره تحکیم سواد است. 

وی بیان کرد: این تعداد باید تا پایان نیمه نخست امسال و پس از برخی اقدام های لازم از جمله پالایش تعداد بیسوادان و کم سوادان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش دوره های آموزشی قرار گیرند.

ارجمند اظهار کرد: یکی از روش های مهم سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد برون سپاری و واگذاری به موسسه های غیردولتی و تشکل های مردم نهاد مجوزدار و دارای شرایط است و روش دیگر نیز انجام این امر از طریق مدارس و از سوی معلمان خواهد بود. 

وی عنوان کرد: شعار امسال وزارت آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزی کشور 'هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی' بوده که برای تحقق آن در کهگیلویه و بویراحمد با جدیت تلاش و اقدام می شود. 

ارجمند ابراز داشت: در سال 94 با 9 موسسه غیردولتی و تشکل مردم نهاد مجوزدار و دارای شرایط کهگیلویه و بویراحمد برای امر سوادآموزی افراد کم سواد و بیسواد این استان قرارداد همکاری منعقد شد.

ایرنا

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها