نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. فروردين 1395 - 8:36
در روزی که جاده‌های کهگیلویه‌وبویراحمد باز هم شاهد مرگ ۵ نفر از مردم این استان بودند جنازه‌های فوت‌شدگان بجای آمبولانس با ماشین نیسان حمل شد تا سناریوی بی‌توجهی به جان انسان‌ها در این استان تکمیل شود.

به گزارش آفتاب جنوب،16 فروردین 95 جاده‌های کهگیلویه‌وبویراحمد شاهد تصادفی مرگ‌بار بودند، تصادفی که جان 5 نفر از مردم این استان را گرفت تا حکم‌رانی مرگ بر جاده‌های این استان در سال جدید نیز ادامه یابد.

در این تصادف که در 35 کیلومتری محور گچساران-بهبهان بین یک دستگاه خودروی پژو و یک دستگاه کامیون رخ داد، راننده و 4 سرنشین خودروی پژو در دم جان باختند.

مرگ انسان‌ها در جاده‌های این استان اگرچه موضوع تازه‌ای نبوده و به سریالی تکراری تبدیل شده‌است، اما آنچه بیش از هر چیز قلب مردم این استان را جریحه‌دار کرد حمل جنازه هم‌استانی‌هایشان با ماشین نیسان بود.

حمل اجساد تصادفات برون‌شهری متولی خاصی ندارد

رئیس پلیس‌راه کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه در روز 16 فروردین ساعت 9:30 دقیقه صبح شاهد یکی از حوادث تلخ ترافیکی در این استان بودیم، به خبرنگار تسنیم گفت: این حادثه در 35 کیلومتری محور مواصلاتی گچساران-بهبهان از برخورد یک دستگاه سواری پژو 405 با یک دستگاه کامیون به‌سبب تجاوز به چپ از سوی راننده سواری پژو رخ داد.

سرهنگ منوچهر سیاه‌پور افزود: در این حادثه راننده و 4 سرنشین سواری پژو به‌سبب شدت جراحات وارده در دم جان باختند.

وی به مشکل نبود متولی خاص برای حمل اجساد تصادفات برون‌شهری در استان اشاره داشت و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در معابر برون شهری استان داریم بحث حمل و انتقال اجساد به شهر یا سردخانه‌ها است که متاسفانه دستگاه خاصی متولی این کار نیست.

سیاه‌پور بیان کرد: طبق آخرین دستورالعمل این وظیفه به آرامستان‌های وابسته به شهرداری‌ها محول شده که تکلیف بعضی شهرستان‌ها هنوز در این مورد مشخص نیست و مجبور به حمل اجساد با آمبولانس‌های شخصی یا برخی خودروهای شخصی هستند.

رئیس پلیس‌راه کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه حمل اجساد با خودروهای شخصی وجهه خوبی برای استان ندارد، اظهار امیدواری کرد: مسئولان هرچه سریع‌تر برای رفع این مشکل تمهیداتی اندیشیده و دستگاه خاصی را ملزم به انتقال اجساد کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه‌وبویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه حمل اجساد تصادفات برون‌شهری وظیفه اورژانس نیست، اظهار داشت: اورژانس تنها وظیفه حمل مجروحانی را دارد که نیاز به ارجاع به مراکز بالاتر برای درمان دارند.

پرویز یزدان‌پناه افزود: در صورتیکه بیمار در محل حادثه جان خود را از دست دهد، پیگیری حمل جنازه به‌عهده پزشکی قانونی و پلیس‌راه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، استان کهگیلویه‌وبویراحمد سال جدید را نیز با تصادفات مرگ‌بار شروع کرد تا حمل اجساد با ماشین نیسان و نبود متولی خاص برای این‌کار بر درد همیشگی استاندارد نبودن جاده‌های این استان بیفزاید.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها