نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. فروردين 1395 - 10:33
تاجگردون اشتباه نمی‌گفت که نمایندگان تندرو را نه دولت می‌تواند کمک کند و نه مجلسیان همراهی می‌کنند. این نمایندگان فقط عشق این هستند که غر بزنند و افتخارشان این است که بگویند ۴۵۰ سؤال کردیم.

به گزارش آفتاب جنوب،ایمان رحمانی در یادداشتی در پاسخ به مطلبی با عنوان« آقای تاجگردون مغرور، به کجا چنین شتابان(اینجا) »نوشت:آقای یوسفی عزیز؛ اخیرا در چند سایت مقاله شما را مطالعه کردم، از غرور، تکبر و خودبرتربینی دکتر تاج گردون سخن گفتید؛ از آرای چند برابری اصولگرایان در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه زبان گشودید!بر خود واجب دانستم چند نکته ای در حد توان یادآور شوم شاید قلم راست‌گرایان، به راستی بیاستد!

دوست گرامی؛ اگر به تمام سخنرانی‌ها، نامه‌های کتبی، یادداشت‌ها و مقالات دکتر تاج گردون (از جمله مقاله اخلاق و سیاست که فرمودند: سیاست بدون اخلاق افت جامعه و زخم عمیق اجتماعی است و التیام این زخم‌ها زمان بر و پر هزینه می‌باشد…تلاش کردم در دوران وکالتم و در قامت یک وکیل که تابلوی مردمش است نگذارم مردم احساس رفتار غیراخلاقی را از بیان و رفتارم احساس کنند. رقبای گذشته که دوستانِ حال و گذشته‌ام بوده‌اند را هیچ گاه با موازین غیراخلاقی مورد عتاب قرار ندادم…) را مطالعه و توجه می‌کردید، آگاه از این امر می‌شدید که اصلاح طلب معتدلی چون ایشان هیچ گاه زبان بی ادبی و خودخواهانه ای نداشته و همواره در همه امورات سیاسی بر اخلاق تاکید دارند.

جناب آقای یوسفی شما اذعان فرمودید: اصولگرایان نمایندگان بی رقیب در بویراحمد و کهگیلویه هستند و مردم در انتخابشان به راست گرایش دارند؛ بله حرف شما تا حدودی درست می‌باشد، ولی در صورتی که بزرگان اصلاحات در استان رد صلاحیت نمی‌شدند!برای من سوال است که در ذهن دغدغه مند جنابعالی و هم فکرانتان نباید این سوال پیش آید، دلایل عقب ماندگی کهگیلویه بزرگ چه بوده است!؟پیدایش این همه فقر، بیکاری و کمبود امکانات از کجا می‌آید، آیا نباید این حاکمان اصولگرای منطقه جوابگوی آن باشند!؟مگر این نیست که نمایندگان تابلوی فرهنگ سرزمینشان هستند، آیا آنان تابلوی پرافتخاری برای مردمانشان بوده‌اند!؟

به قول نظامی، شاعر بزرگ ایران زمین:
کم گوی و گزیده چون در // تاز اندک تو جهان شود پر
تاجگردون اشتباه نمی‌گفت که نمایندگان تندرو را نه دولت می‌تواند کمک کند و نه مجلسیان همراهی می‌کنند. این نمایندگان فقط عشق این هستند که غر بزنند و افتخارشان این است که بگویند ۴۵۰ سؤال کردیم. نمی گوئیم حرف نزنید بلکه غر نزنید و مطلبتان رسا باشد. درست حرف زدن ارزش صد بار حرف زدن را دارد.
ایشان درست فرمودند که با این حرف‌ها هیچ گره ای از این همه مشکلات شهرستانشان حل نمی‌شود، چه بسا مشکلاتی هم افزوده‌اند!شهرستان کهگیلویه با تمدن کهن و دارا بودن نامدارانی چون آریوبرزن دلیر، هنرمند دوست داشتنی حسین پناهی و هزاران ارزشمند دیگر، از خود نماد فرهنگ و تمدن به جای گذاشته است ولی متاسفانه آن‌هایی که پرچم نماینده کهگیلویه را یدک می‌کشند به جای اینکه به فکر مردم باشند، از چماق سخن می‌گویند و دولت و عده ای از سران بزرگ نظام را که مخالف عقیده و حزب سیاسی خود می‌دانند، با همین چماق می‌کوبند!

به اعتقاد اینجانب اگر به کل سخنرانی و مطلب ایشان توجه فرموده و آن سخن را در راستای کل مطلب قرار داده به این نتیجه می‌رسیدید که سخنان تاجگردون به همکارش مهندس عدل هاشمی یک اعلام هشدار در ابتدای راه بهارستان بود که در کارهایش تندروی نکند و پای در مسیر گذشتگان که کج پیمودند، نگذارد.
به جرات می‌توان گفت، جمع کثیری از شهروندان ارزشمند کهگیلویه بزرگ به دلیل فقر، بیکاری و عدم توسعه یافتگی مجبور به ترک خاک و دیار خود شده‌اند و در شهرستان‌های هم جوار و بقیه نقاط کشور ساکن شده‌اند؛ یقینا دکتر تاجگردون (شهروند افتخاری کهگیلویه بزرگ) با وسعت دید و دانش عمیق سیاسی و اقتصادی که دارند، این تندروی‌های نمایندگان گذشته را آفتی بزرگ برای این مرز و بوم می‌دانند.

کمی بی انصافی است این اعلام خطر و ابراز همدلی تاجگردون به این شکل تفسیر شود، زمانی که حتی خود سردار عدل هاشمی این حرف‌ها را شیطنت رسانه ای خطاب می‌کند.اگر به سابقه کاری و بیانات دکتر تاجگردون دقت کنیم متوجه این نکات می‌شویم که ایشان سربلندی گچساران را در کنار سربلندی کل استان می‌خواهد و با کمک خودش بود که بعضی از جوانان تحصیل کرده و مدیران شایسته کهگیلویه بزرگ بر منصب‌های مهم استان و کشور نشسته‌اند.
انتظار می‌رود، ارباب قلم کمی در نوشتار خود رعایت انصاف فرموده و با نگاه مثبت، برداشت مناسبی در جهت امید بیشتر به باران وحدت و پیشرفت استانمان داشته باشند.
 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها