نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. فروردين 1395 - 10:27
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گچساران گفت: مسمومیت با گاز Co،شش شهروند گچسارانی را روانه بیمارستان کرد.

به گزارش آفتاب جنوب،صبح امروز مرتضی گندمکار رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گچساران گفت: 6نفر از شهروندان شب گذشته در منطقه دشتک دیل برای گرم شدن در چادر مسافرتی اقدام به روشن کردن زغال نموده بودند که متاسفانه این افراد در دو حادثه جداگانه دچار مسمومیت با گاز منواکسیدکربن شدند.

 

وی افزود:چهار نفر از این بیماران از اعضای یک خانواده بودندکه بیماران این دو حادثه پس ازاقدامات درمانی اولیه به منظورادامه مداوا به بیمارستان شهید رجایی این شهرستان منتقل شدند.

 

گندمکار تصریح کرد: چادرهای مسافرتی مکان مناسبی برای روشن کردن زغال و نیزگاز پیک نیک و اقامت شبانه نیست و این درحالی است که اکسیژن این مکان ها به دلیل کوچک بودن به سرعت تمام می شود و جایش را به گاز مونوکسید کربن می دهد که سبب مسمومیت ناشی از گاز گرفتگی می شود. 

 

وی اظهارکرد:گاز منوکسیدکربن (co)، گازی بی رنگ و بی بو است که به دلیل قربانیان زیاد به قاتل خاموش شهرت دارد ؛سردرد و احساس سنگینی، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه و حالت گیجی، تهوع و استفراغ از مهمترین علائم مسمومیت و گازگرفتگی با گاز مونواکسید کربن است.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها