نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. فروردين 1395 - 11:15
بی بی حکیمه (س)
در روز فرخنده ميلاد اول مظلومه عالم:
حرم بی بی حکیمه (س) غرق شادی و سرور است
همزمان با میلاد با سعادت بانوی دوعالم سرچشمه وفاداری و عشق به ولایت حضرت فاطمه زهرا (س) حرم مطهر بی بی حکیمه(س)در گچساران غرق شادی و سرور است.

به گزارش آفتاب جنوب،زائران حرم مطهر بی بی حکیمه(س) در تكاپوی ميلاد فرخنده و با سعادت اول مظلومه عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سر از پا نمی ‌شناسد؛ نه تنها زائران ایرانی این حرم مطهر خوشحال هستند و به شادی می‌پردازند، بلكه زائرانی از کشورهای کویت،عربستان و عراق كه تعداد آنها پر شمار است، خود را در اين شادی سهيم می‌دانند و با حضور در حرم، اين روز فرخنده را به امام زمان (عج) تبريک می‌گويند.

 

امروز بوی مشک و عود در صحن و سرای این حرم مطهر پیچیده و زمزمه شکر عاشقان ایزد متعال و صدای نجواهای دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از گوشه و کنار حرم مطهربی بی حکیمه(س) درگچساران به گوش می رسد،صحن و سرای این آستان مقدسه امروز میعادگاه زائران وعاشقانی است که برای عرض تبریک به محضر این بانوی کریمه مشرف شده اند تا از چشمه جوشان معرفت اهل بیت (ع) سیراب شوند
 

حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه(س) چراغانی و آذین بندی شده و برنامه های جشن و سرور در این مکان مقدس با حضور عاشقان و شیفتگان خاندان ولایت از سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد  ترتیب یافته و سخنرانان آیین های جشن نیز در خصوص فضائل و ویژگی های شخصیتی و اجتماعی حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها سخنرانی کردند

 

مراسم جشن و سرور در جای جای شهرستان گچساران برپاست و مردم ولایت مدار این دیار با پخش نقل و شیرینی میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) را جشن گرفته اندوزائران غیر ایرانی حرم مطهر بی بی حکیمه(س) نیز با برپایی آیین های جشن و سرور، عشق و ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به نمایش گذاشتند. 

 

حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه به دنیا آمد،نام مبارک آن حضرت، فاطمه(س) است و از برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است. ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است. 

 

سراسر زندگانی صدیقه طاهره سلام الله علیها مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج نمودند و در تمام برهه های حساس زندگی در کنار امام اول شیعیان بودند و از او حمایت می کرد، ایشان در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است. 

 

حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه (س) ،خواهر امام رضا علیه السلام در80 کیلومتری جنوب غربی گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است وسالانه بیش از یک و نیم میلیون نفر زائرو گردشگر داخلی و خارجی از این مکان مقدس دیدن می کنند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها