نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. اسفند 1394 - 11:41
حسن روحانی از طریق سامانه Rouhani برای مردم پیامکی ارسال کرده که جمع هزینه‌های این پیامک از اعتبارات مقابله با گرد و خاک در خوزستان بیشتر است.

به گزارش آفتاب جنوب، شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، براساس آمارهای اعلام شده تا پایان شهریورماه سال گذشته شرکت ارتباطات سیار بالغ بر ۵۹ میلیون و ۲۲۹ هزار سیم‌کارت واگذار کرده که از میان این سیم‌کارت‌ها حدود ۳۸ میلیون و ۷۰۳ هزار سیم‌کارت در حالت فعال به سر می‌برند و مابقی آن‌ها فعال نیستند.



اما اپراتور دوم یا ایرانسل در بازار بیش از ۶۷ میلیون و ۹۲۳ هزار سیم‌کارت واگذار کرده که از میان این سیم‌کارت‌های واگذار شده ۲۶ میلیون و ۳۷۵ هزار سیم‌کارت در حالت فعال قرار دارد.



رایتل نیز تا پایان این بازه زمانی، ۲ میلیون و ۴۶۵ هزار سیم‌کارت واگذار کرده که البته از میان سیم‌کارت‌های واگذار شده اپراتور سوم هم یک میلیون و ۷۲۶ هزار سیم‌کارت به حالت فعال درآمده‌اند.



براساس آمار منتشر شده در شهریور ۹۳ تعداد ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار سیم کارت دائمی همراه اول و ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار سیم کارت اعتباری فعال وجود دارد، اما ایرانسل فقط ۹۰۵ هزار و ۲۰۷ سیم کارت دائمی واگذار کرده که ۹۰ درصد آن‌ها فعال است و از میان ۶۷ میلیون و ۱۷ هزار و ۸۳۱ سیم کارت اعتباری واگذار شده ایرانسل تعداد ۴۰ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۳۱ سیم کارت، فعال وجود دارد.



اپراتور سوم نیز به تفکیک نوع سیم کارت ۱۱۰ هزار و ۹۵۲ شماره دائمی واگذار کرده و دو میلیون و ۳۳ هزار و ۶۴۶ خط اعتباری و ۳۲۱ هزار و ۱۴۹ سیم‌کارت دیتا در بازار عرضه کرده است.

 

نرخ پیامک در سال 94

 

 

براساس نرخ ارسال پیامک مصوبه مجلس شورای اسلامی، نرخ هر پیامک از سیم کارت‌های دائمی همراه اول ۹۹ ریال و از سیم کارت‌های اعتباری ۱۱۶ ریال است. هزینه ارسال پیامک از سیم کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانسل ۱۱۰ ریال و از سیم کارت‌های دائمی رایتل ۹۹ ریال و از سیم کارت‌های اعتباری ۱۷۰ ریال است.



روز گذشته حسن روحانی برای همه سیم کارت‌های فعال موجود در کشور پیامکی با این مضمون «مردم عزیز ایران؛ کشور، امروز به رأی شما نیاز دارد. جمعه ۷ اسفند، آینده پر امید ایران را رقم بزنیم. حسن روحانی رئیس جمهور» ارسال کرد.

 



براساس نرخ موجود، شامگاه گذشته حسن روحانی به میزان ۲ میلیارد و ۸۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به سیم کارت‌های دائمی همراه اول، ۵ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال به سیم کارت‌های اعتباری همراه اول، ۹ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال به سیم کارت‌های ایرانسل و ۶ میلیارد و ۹۱۲ میلیون و ۷۰۶ هزار ریال به مشترکان اعتباری رایتل و یک میلیارد و ۹۹۷ میلیون و ۱۳۶ هزار ریال به مشترکان دائمی رایتل پیامک ارسال کرده است.



جمع این هزینه‌ها مبلغی معادل ۲۶ میلیارد و ۵۱۲ میلیون ۲۴۲ هزار ریال می‌شود.



حال بررسی بودجه مقابله با ریزگردهای خوزستان نشان می‌دهد که حسن روحانی در سال ۹۴ مبلغ ۲۱ میلیارد ریال برای مقابله با ریزگردهای خوزستان به این استان ابلاغ کرده است؛ این بودجه در حالی به خوزستان پرداخت شده که خوزستانی‌ها در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی ۴۱۵ روز هوای ناسالم و خطرناک را تجربه کردند و مدام با پدیده‌هایی مانند بارش باران‌های آلوده و ریزگرد‌ها مواجه بودند.



ابتدای امسال حسن روحانی نیز سال نو را با ارسال پیامک انبوه به مردم کشورمان تبریک گفت که منابع نزدیک به حسن روحانی می‌گفتند هزینه‌ای بابت این پیام‌ها از دفتر رئیس جمهور اخذ نشده و اپراتور‌ها به عنوان اسپانسر این پیامک‌ها را ارسال کردند.

انتهای پیام/ر

 

دیدگاه‌ها

آقای مرادی جهت اطلاع اولا نرخ ارسال پیامک های انبوه بسیار پایین تر از نرخ مصوبه . شاید ا یک سوم و حتی کمتر دوما این پیامک ها برای شماره های فعال ارسال میشه و پیامک هایی که به علت غیرفعال بودن شماره، خاموش بودن گوشی ، غیرفعال بودن دریافت پیامک انبوه و ... به مقصد نرسه برگشت میخوره و هزینه ای بایت اونها دریافت نمیشه کمی انصاف لطفا ....

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها