نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. دى 1394 - 18:38
ساعتی پیش سارقان مسلحی با ورود به یک طلافروشی واقع در میدان امام (ره) شهر گچساران اقدام به سرقت از این واحد تجاری کردند و مقداری طلا حدود900گرم به سرقت بردند.

به گزارش آفتاب جنوب،عصرامروز سه سارق مسلح با خودروی پژو وارد طلافروشی واقع در میدان امام(ره) شهرگچساران شدند و با تهدید  طلافروش اقدام به سرقت از این واحد تجاری کردند.

در این سرقت به هیچ کس آسیب جانی وارد نشده است و سارقان مسلح  پس از سرقت اقدام به تیراندازی هوایی نموده و متواری شدند.

بلافاصله  پلیس آگاهی گچساران در محل حاضر شد و تحقیقات خود را آغاز کرده است.

هنوز درباره هویت سارقان هیچ اطلاعاتی از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی اعلام نشده است و کارآگاهان ویژه در این زمینه با بررسی شواهد در حال بررسی سرنخ های موجود هستند.

از نظر سرقت مسلحانه در سطح شهرستان گچساران، آمارکم در این حوزه نشان از امنیت بالا در این زمینه است و از ابتدای سال۹۴ تاکنون شاید به نوعی این فقره سرقت نخستین سرقت مسلحانه ثبت شده در شهرستان گچساران و مرکز شهر است.

عکس تزئینی است

انتهای پیام/م   

دیدگاه‌ها

ها ارواح زلیخا یو اولیشه بیشترین سرقت مسلحانه از راهزنی و احشام در گچسارانه
سرقت مسلحانه طلافروشی در گچساران 4 علت دارد: علت اولش فقر و بیکاری بی سابقه تو منطقه است. علت دومش برخورد اشتباه شهرداری با دستفروشان و دوره گردان است که برای یک لقمه نون حلال باید همیشه در حال فرار از ماموران شهرداری باشند. وقتی با دستفروشی که شغل شرافتمندانه است برخورد میشود و اجازه نون درآوردن به آنها داده نمیشود باید هم یک عده دنبال پول درآوردن از راه سرقت و خلاف بیوفتند. علت سومش هم به افزایش نزاعهای قومی قبیله ای در منطقه برمیگردد که با افزایش رقابت انتخاباتی بیشتر میشود که اگر فکری بحالش نکنند ممکنه این شائبه بوجود بیاید که ماموران قادر به حفظ امنیت نیستند و آسیبش را باید با سرقت و اقدامات مسلحانه در اجتماع مشاهده کرد. علت چهارمش هم به افزایش مهاجرت از روستا و شهرهای اطراف به گچساران دانست بگونه ای که وقتی در شهر تردد میکنید بسیاری از مردم را میبینید که با لهجه روستایی صحبت میکنند درحالیکه 10 سال پیش گچساران اینگونه نبود و این نشانه افزایش مهاجرت به گچساران در این 10 سال است و علتش هم بیکاری شدید در روستاهها و شهرهای اطراف است.
ابتدا اینکه حتی در پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم انواع سرقت اتفاق می افته اگرچه خوب یقینا موقعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و منطقه ای هم میتونه در شدت و ضعف آن بی تاثیر نباشد. دوم اینکه پلیس در هیچ جای دنیا نمیتواند از سرقت پیشگیری نماید چون ابتکار عمل دست سارقین است سوم اینکه سرقت فقط باید توسط مردم با حفاظت موثر از اموال با ارزششون انجام بشه ولی چون مردم در هیچ جای دنیا این آگاهی را ندارند که نسبت به خرید سیستمها و تجهیزات حفاظتی موثر انتخاب درستی داشته باشند، فروشندگانی به صورت متلبانه در نبود نظارتهای انتظامی با انواع و اقسام ترفندها سعی در گمراه نمودن افراد جامعه و ترغیب آنها به خرید سیستمها و تجهیزات آنها تحت عناوین متقلبانه ای چون ضد سرقت، ضد برش، ضد اسید و و و دارند. چهارم اینکه در چنین حالتی بهترین راه برای اطمینان از درستی گفتار فروشندگان، درخواست ضمانت نامه کتبی مبتنی بر غیر قابل نفوذ بودن سیستمها و تجهیزاتی که به شما تحت عنوان ضد سرقت میفروشند میباشد و اگر ضمانتنامه معتبر به شما ارائه نکردند شما میتونید تصمیم بگیرید که آیا هنوز میخواهید از آنها خرید کنید یا اینکه دنبال فروشنده ای بگردید که ضمانت نامه معتبری به شما ارائه نماید. پنجم اینکه به یاد داشته باشید که ضماتنامه نباید ضمانتنامه کیفیت محصول باشد بلکه می بایست ضمانتنامه معتبری مبتنی بر پیشگیری از نفوذ سارقین از طریق سیستم یا کالایی که به شما فروخته اند باشد. ششم اینکه برای مثال اگر این طلافروشی سیستم ضد سرقت مسلحانه مرد نگهبان داشت، ضمانتنامه ای دریافت میکرد که اگر سرقت مسلحانه ای اتفاق افتاد خسارات حاصل از سرقت را دریافت نماید یا اگر سرقت شبانه ای از طلافروشی وی اتفاق می افتاد خسارات سرقت را دریافت مینمود یا حتی افرادی که درب و حفاظ ضد دیلم مرد نگهبان را در جلوی منازل خودشون نصب میکنند، ضمانتنامه پرداخت خسارت در صورت سرقت را دریافت خواهند نمود. و هفتم اینکه زبان، ضمانت پرداخت خسارت یعنی ایجاد زبان مشترکی بین خریداری که اطلاع درست و کاملی از سیستم یا کالایی که قصد خرید آن را دارد ندارد ولی تمایل به خرید آن را دارد و فروشنده ای که سعی در فروش سیستم یا کالای خود تحت عناوین متقلبانه را دارد.
وقتی اجازه دستفروشی به یک بیکار ندهید به نظر شما از کجا اون بیکار برود برای زن و بچه اش نون درآورد؟؟؟؟ بعضی فکر کنم ماهیانه 2 میلیون تا 5 میلیون حقوق دریافت میکنند که درد یک فقیر درمانده که برای نان شب دست به هر کاری ممکنه بزند را متوجه نمیشوند!!!! گچساران هیچ وقت دزدی طلافروشی به این شکل نداشته.تازه 900 گرم بردند یعنی معادل 85 میلیون تومان که اگر بخواهند بدون فاکتور بفروشند براشون 60 میلیون درمیاد بنظر شما کدام دزد سابقه داری میاد با اسلحه برای 60 میلیون خودش را بالای چوبه دار ببرد؟؟؟؟ تازه گفتن 3 نفر بودند یعنی هر کدامشون 20 میلیون سهمشون میشود. حالا بگیدکدام دزدی برای 20 میلیون این کار را میکنه؟؟؟ اینا ذاتا دزد نبودند بلکه محتاج پول بودند حالا یا بر اثر بیکاری یا فقر خانوادگی یا بیماری اعضای خانواده یا هر دلیل دیگه البته قبول دارم کارشون دزدی حساب میشود. حالا عزیزان بفرمایید آیا برای فاصله طبقاتی یک نفر حاضر است 20 میلیون را با اسلحه بدزدد؟؟؟؟ کمی واقع بین باشیم و فقر مردم را درک کنیم. در این سرمای زمستان خودمان با درآمد خوب یا متوسط داریم زندگی میکنیم اما خبر از فقر و بیچارگی طبقه کارگر و مستضعفان جامعه نداریم.بعضی از این کارگران 3 ماه تا 6 ماه حقوق نگرفته اند!!!خیلی از کارگران بیکار شده اند و شغلی ندارند. کمی با دستفروشان این قشر زحمتکش که تعدادشان خیلی زیاد شده و از صبح تا شب در سرما و گرما برای نان خانواده زحمت میکشند تا شرمنده زن و بچه خودشان نباشند مهربان تر باشیم تا خدا هم با ما مهربان تر باشد. امنیت کار برای دستفروشان را برقرار کنیم تا خدا هم امنیت برای زندگی ما برقرار کند. یادمان نرود پیامبر (ص) درباره کسی که برای رزق خانواده اش از خانه بیرون میزند چه احادیثی فرموده اند و چگونه بر دستان قشر کارگر و مستضعف بوسه میزد.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها