نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. دى 1394 - 10:31
هوای آفتابی در انتظارگچسارانی ها:
باران از آسمان گچساران رخت بر بست+تصاویر
بارش باران که از دوروز گذشته در گچساران شروع به باریدن کرده بود درحال حاضر متوقف شده است.

به گزارش آفتاب جنوب، هوای این روزهای گچساران با بارش باران الهی حال و هوای دیگری به خود گرفته است و کماکان اهوای این شهرستان ابریست و انتظار یک هوای آفتابی را می کشد.

نم نم قطرات باران با هوایی ملایم فضایی بهاری به شهر داده که دل هر کسی را به قدم زدن در این هوای مطبوع ترغیب می کند؛خیابان ها و کوچه های گچساران همچنان خیس از عطر خداوندیست که نعمت خود را بر سر بندگانش فرود آورده است.

 

باران درگچساران

باران درگچساران

 

اردوان نوشادپور رئیس اداره هواشناسی گچساران در این خصوص گفت: میزان بارندگی دو روز گذشته تاکنون در ایستگاه باران سنجی 36/26میلی متر در ایستگاه امامزاده جعفر36/26، 45 میلی متر ماهور باشت و 40/6 میلی متر بارندگی در شهر گچساران  گزارش شده است.

وی افزود: دمای هوای گچساران هم اکنون 13درجه سانتیگراد است ورطوبت هوا هم اکنون در این شهر 97درصد است.

وی میزان بارندگی ثبت شده سال زراعی جاری در شهر دوگنبدان را 223/8 میلی متر ذکر کرد و افزود: بارش باران امسال در این شهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55/7 میلی متر افزایش یافته است.

باران درگچساران

 

این درحالی است که فرج‌الله شکوهی مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیزدر این خصوص گفته است : در حال حاضر بارش باران در این استان در حال انجام است واز بعدازظهر امروز سامانه بارشی به‌تدریج از جو استان کهگیلویه و بویراحمد خارج و شاهد پدیده خاصی در آسمان این استان نخواهیم بود وبرای روز یکشنبه کاهش دما در استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است.

 

شکوهی در خصوص بارشهای اخیر نیز افزود: در بارشهای روز چهارشنبه و پنجشنبه در یاسوج۳۵.۴، دوگنبدان۲۶.۷، دهدشت۳۷.۳، سی سخت۲۵.۶، لیکک۶۸.۴، امامزاده جعفر۲۷.۴، باشت۳۲، لنده۶۳، قلعه رییسی۴۵ و چرام۴۴ میلیمتر باران بارید.

 

وی اظهار کرد: ازابتدای سال زراعی جاری در یاسوج۲۴۴، دهدشت۲۶۶.۶، دوگنبدان۱۸۳.۵، سی سخت۲۴۵.۱، لیکک۲۹۵.۳و امامزاده جعفر۲۳۵.۳میلیمتر باران باریده است.

 

شکوهی تصریح کرد: در مدت مشابه سال زراعی گذشته در یاسوج ۲۴۷، سی سخت ۲۷۵، گچساران ۱۶۷، دهدشت ۱۸۶ و لیکک ۱۵۳ میلیمتر باران باریده بود.

 

وی، میانگین بلند مدت بارش را در یاسوج ۸۱۷، سی سخت ۶۹۱، گچساران ۴۳۷، دهدشت ۴۹۰ و لیکک ۳۷۹ میلیمترعنوان کرد.

 

باران درگچساران

 

فرماندار گچساران با توجه به بارندگی‌های چند روز اخیر در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های ارتباطی و عشایری با توجه به بارندگی‌های اخیردر این شهرستان  اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت جاده‌های ارتباطی و عشایری مشکل خاصی ندارد و روند عادی تردد در جریان است وتنها مشکل ایجاد شده ریزش مختصری در جاده دیل بود که این ریزش مختصر نیز در کمترین زمان اعلام گزارش برطرف شد.

 

فرماندار گچساران با بیان اینکه در خصوص فصل بارش تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است، گفت: در راستای کاهش خسارات احتمالی و ایجاد آمنیت روانی، تمهیدات لازم توسط ادارات ستاد بحران در نظر گرفته شده است.

 

باران

 

انتهای پیام/م

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها