نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. آذر 1394 - 17:05
مدیرعامل بانک پارسیان اجرای سیاست‌های اعتباری خرید کالا، کاهش نرخ سپرده قانونی برخی بانک‌ها، ورود بانک مرکزی به بازار بین بانکی و تغییر در مصارف و منابع بانک‌ها را ۴ عامل کاهش نرخ سود بازار بین بانکی به ۲۱.۵ درصد عنوان کرد.

به گزارش آفتاب جنوب،

کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان، با اشاره به کاهش نرخ سود در بازار بین بانکی به 21.5 درصد، اظهارداشت: با ادامه سیاست‌های بانک مرکزی نرخ سود بازار بین بانکی باز هم کاهش می‌یابد.

وی افزود: اجرای سیاست‌های اعتباری خرید کالا، کاهش نرخ سپرده قانونی برخی بانک‌ها، ورود بانک مرکزی به بازار بین بانکی و تغییر در مصارف و منابع بانک‌ها (تغییر از منابع و مصارف بلند مدت به کوتاه مدت) از دلایل کاهش نرخ سود در بازار بین بانکی است.

مدیرعامل بانک پارسیان در پاسخ به این سوال که کاهش نرخ سود بازار بن بانکی به 21.5 درصد شرایط را برای کاهش نرخ سود تسهیلات و سپرده مهیا کرده است، گفت: نرخ سود بازار بین بانکی نیاز به کاهش بیشتر دارد.

وی ادامه داد: باید به صورت تدریجی بازار پول به سمت رفتار عقلایی بیشتر حرکت کند زیرا شاخص‌های موثر بر نرخ سود مانند تورم و نرخ سود بازار بین بانکی کاهش یافته است.

پرویزیان در پاسخ به این پرسش که کاهش سود بازار بین بانکی در این مدت بر نرخ سود تسهیلات تاثیر گذاشته است، گفت: قطعا در ماه‌های آینده این کاهش نرخ بر نرخ تسهیلات هم تاثیر خواهد داشت.

نرخ سود بازار بین بانکی سال گذشته 29 درصد و ابتدای امسال 26 درصد بود.

 

منبع: فارس

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها