نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. آبان 1394 - 10:30
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی از برگزاری مظلومانه مراسم اربعین شهید همدانی در دانشگاه پیام‌نور گچساران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش آفتاب جنوب،ستار هدایت‌خواه عصر امروز در مراسم اربعین شهادت سردار حسین همدانی در محل دانشگاه پیام‌نور گچساران با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری در عدم توجه به فضای فرهنگی به ویژه شیوه‌های مدیریتی دانشگاه‌ها‌ و انتقاد از عدم حضور و همکاری مسئولان دانشگاه اظهار کرد: اگر امروز قرار بود به جای مراسم بزرگداشت شهیدان، کنسرت موسیقی برگزار کنند‌ حتما مسئولان دانشگاه از آن استقبال می‌کردند.

وی افزود: این امر جای بسی تأسف و اندوه است که در نظام جمهوری اسلامی ایران، بزرگداشت یاد شهیدی اینگونه باشد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در دوره و دولتی جلسه شهید همدانی را مظلومانه برگزار می‌کنیم که ادعای آزادی‌خواهی، گفت‌و‌گو و تعامل سازنده را با دنیا مطرح می‌کند، تصریح کرد: اما با این ادعا نمی‌توانند در داخل برگزاری جلسه بزرگداشت شهید یا مبانی شهادت وی را تحمل کنند و این جای تأمل دارد.

هدایتخواه متذکر شد: این امر جای تأمل دارد که این دولت چگونه دم از تعامل و گفت‌و‌گو با دنیا می‌زند اما در داخل آن هم در شهرستان گچساران توان تحمل این را ندارند که کسی بگوید چرا شهید همدانی در سوریه به شهادت رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلایل شهادت سردار همدانی در سوریه و نقش ایران در این کشور گفت: این سؤال سال‌ها توسط  بعضی افراد، گروه‌ها و بعضی جریان‌ها مطرح شده که در این جلسه بر مبنای دقیق‌تری به این مسئله می‌پردازم.

هدایتخواه افزود: یکی از دلایل حضور جمهوری اسلامی در سوریه و دیگر نقاط از جمله عراق دلیل انسانی بوده زیرا انسان‌ها همه اعضای یکدیگرند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: احساس همدردی با مظلومان و تلاش برای برداشتن بار مشکلات ملتی که مورد تهاجم قرار گرفته است، اقدامی انسانی است.

هدایتخواه با قرائت شعر سعدی و بیان اینکه برخی جریان‌ها و گروه‌هایی که با این حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم منطقه مخالف هستند، گفت: این شعر را باید برای این گروه‌ها به این عنوان خواند زیرا آنها به این امر معتقد هستند ‌که‌ بنی‌آدم اعدای یکدیگرند که در آفرینش بد از بدترند.‌

هدایتخواه مبنای دوم حمایت از سوریه و کشورهای مظلوم منطقه را مبنای دینی و شرعی عنوان کرد و گفت: فروع دین عبارت از نماز، روزه، زکات، خمس، حج، امر بر جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، تبری و تولی و فروع دین در مقابل اصولی که مبنای اعتقادی دارند اصول رفتاری و عملی مسلمانان است.

وی افزود: ما بر اساس این اصول باید با دشمنان خداوند کسانی که علیه امت اسلامی می‌جنگد، جهاد کنیم.

هدایتخواه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از جمله آموزه‌‌های دینی ما دشمنی با ستمگران و دوستی با مظلومان است چه مسلمان باشد چه غیر مسلمان.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران اسلامی دنبال سلطه نبوده و سلطه‌پذیر نیز نیست، بیان کرد: ما در پی تشکیل امت واحده اسلامی هستیم و از همه مسلمانان در عالم حمایت می‌کنیم.

هدایتخواه سومین دلیل حضور ایران در سوریه و منطقه را دلیل سیاسی عنوان کرد و افزود: یکی از دلایل مهم حضور ما در سوریه براساس حفظ منافع ملی بوده اما بعضی قصد ذبح کردن همه ارزش‌ها به اسم منافع ملی دارند.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ منافع ملی هم که شده باید در کنار ملت سوریه باشیم، گفت: ما باید در کنار، مردم غزه، عراق، لبنان، سوریه و یمن باشیم زیرا دلایل متعددی از جمله انسانی و دینی  همچنین منافع ملی ما در این موضوع وجود دارد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرزهای امنیتی خود را توسعه داده‌ایم، تصریح کرد: به جای اینکه اسرائیل غاصب در مرزهای غربی ما درگیر شود ما در نزدیکی اسرائیل در حال دفاع از کشور خود هستیم.

هدایتخواه متذکر شد: امروز ما در حال دفاع از خود هستیم و نادانی است اگر کسی بگوید چرا در سوریه در حال جنگ با دشمنان هستیم.

وی افزود: اگر شهید حسین همدانی در سوریه نمی‌جنگید امروز داعش به کشور حمله کرده بود و اگر امروز بسیاری در مناصب و پست‌های خود هستند از صدقه سر شهید همدانی و امثال آن بزرگوار است.

منبع: فارس

انتهای پیام/200

دیدگاه‌ها

این که دیگه کاملا مشخصه وقتی پست ها و مسءولیت ها وابسته به جریان ضد فرهنگ شهید و شهادت باشند از ترس از دست دادن پست و مقام هم که باشه باید مخالفت کنند با برگزاری چنین برنانه هایی !! ولی وقتی دستور از بالادستی برسه که فضای دانشگاه رو آماده جولان دادن ما کنید - بله قربان گویان دانشگاه رو دودستی تقدیم انحراف سیاسی و جو زدگی سیاسی و تبلیغات پوشالی می کنند ... بعضی از مسءولین آنقدر غرق در دنیای مادی(پول،شهرت،مقام و ...) که یادشون میره وقتی میرن اونور آب اولین کسایی که یقه اونا رو میگیرن همین شهداء هستند - اصلا یکی از درجه هایی که شهداء به خاطر ریختن خونشون از معبودشون می گیرند همین ناظر بودن و بازرسی اعمال ماست .

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها