نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. آبان 1394 - 10:43
یک 531319 منطقه تصریح کرد: برای کارشناسان کاملاً مشخص بود که این تعداد زیاد نیروی داعشی که از اروپا به سمت منطقه آمده اند، یک روز به کشورهای خود باز می گردند و حتی هشدارهای زیادی در این رابطه به اروپایی ها داده شده بود.

به گزارش آفتاب جنوب،مهدی شوشتری، کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص حوادث تروریستی در فرانسه اظهار داشت: در سال های گذشته هم شاهد اقدامی این چنینی از سوی گروهک های تروریستی در فرانسه بودیم و در جریان حمله تروریستی به دفتر مجله شارلی ابدو، عاملین این حمله تروریستی از وابستگان تفکر القاعده بودند.

وی افزود: حوادث تروریستی در فرانسه که در روزهای گذشته رخ داده است، قابل پیش بینی بود؛ چرا که بخش قابل توجهی از عناصر داعشی که در سوریه و عراق می جنگند، از کشورهای اروپایی علی الخصوص فرانسه جذب این گروهک تروریستی شده اند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: برای کارشناسان کاملاً مشخص بود که این تعداد زیاد نیروی داعشی که از اروپا به سمت منطقه آمده اند، یک روز به کشور و خانه‌های خود باز می گردند و حتی هشدارهای زیادی در این رابطه به اروپایی ها داده شده بود.

شوشتری یادآور شد: در سال های گذشته به کشورهایی نظیر فرانسه و سایر کشورهایی که از گروهک های تروریستی حمایت می کردند، هشدار هایی داده شده بود که حمایت های آنها در نهایت امنیت کشور های خودشان را به خطر می اندازد.

وی همچنین تصریح کرد: داعش اگرچه مورد حمایت این کشورها واقع شده است اما اصول و مبانی خودش را داشته است و با عملیات های اخیری که در عراق و سوریه علیه داعش صورت گرفته است، این گروهک به دنبال نمود و بروز خود در سایر کشورهاست.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: انگیزه داعش از این اقدامات در واقع همین است که به واسطه شکست هایی که از ارتش عراق و سوریه و مقاومت خورده اند، در تنگنای شدیدی قرار گرفته اند و مجبور هستند خود را به این شکل بروز بدهند که این تصور را در دنیا به وجود بیاورند که همچنان قدرتمند هستند.

شوشتری با اشاره به عملیات های تروریستی اخیر در فرانسه و بیروت گفت: این گونه اقدامات از سوی داعش برای این است در حال حاضر دنیا به این نتیجه رسیده است که راه حل بحران سوریه راه حل سیاسی است و نشست هایی هم برای این موضوع برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه حاصل این نشست ها این بود که با راه حل های سیاسی باید مشکلات سوریه حل شود و از طرف دیگر مبارزه با تروریست ها در دستور کار قرار بگیرد یاد آور شد: در راه حل های سیاسی هیچ کدام جایگاهی برای تروریست ها مشخص نشده و همین موضوع موجب خشم آنها شده است.

این کارشناس مسائل منطقه تأکید کرد: استراتژی داعش به شکلی است که منافع این گروه تروریستی در گرو راه حل های سیاسی نبوده و از این رو تلاش می کند تا با اقداماتی نظیر اقدامات تروریستی، مذاکرات برای حل بحران سوریه را به شکست بکشاند.

شوشتری در توضیح علت اصلی انتخاب فرانسه به عنوان کشور هدف برای اقدامات تروریستی داعش گفت: بیشترین جذب عناصر برای داعش از کشورهای اروپایی متعلق به فرانسه بوده است و تعداد قابل توجهی از تکفیری هایی که در سوریه و عراق هستند، اصالتاً فرانسوی اند.

وی در پایان گفت: قاعدتاً همین زیاد بودن نیروهای فرانسوی در داعش نشان می دهد که داعشی ها در فرانسه نفوذ گسترده‌ای دارند و علی رغم تدابیر امنیتی در فرانسه، این افراد در پاریس به راحتی می توانند اقدامات تروریستی انجام بدهند.

انتهای پیام/ط

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها