نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. آبان 1394 - 14:44
فرماندار گچساران گفت:بیش از 60درصداز روستاهای این شهرستان به سیستم اینترنت دسترسی ندارند و این درحالی است که در روستاهای این شهرستان بدلیل فراهم بودن امکانات و زیرساخت های مناسب شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

به گزارش آفتاب جنوب،عبدالرحیمی رحیمی فرماندار گچساران پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گچساران که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولان استانی ومحلی که در سالن آموزش شرکت نفت و گاز این شهرستان برگزار شد،گفت:با توجه به اینکه در نقاط مختلف کشور زیرساخت‌های ارتباطی ، اینترنتی و خدماتی در حال توسعه است اما سرعت اینترنت و زیرساخت‌های مخابراتی در گچساران چندان رضایت بخش نیست.

 

وی افزود: این شهرستان در زمینه مخابرات و تلفن با مشکلاتی زیرساختی روبروست وهنوز شهرک‌هایی با جمعیت بیش از چهار هزار نفر و بیشتر وجود دارند که فاقد تلفن ثابت بوده و 90درصداز ادارات این شهرستان از سیستم کابلی وسیمی استفاده می کنندکه نیازمند حمایت و تلاش مسئولان در این زمینه است.

 

رحیمی درادامه با توجه به وضعیت نامطلوب اینترنت در روستاهای این شهرستان تصریح کرد:بیش از 60درصداز روستاهای این شهرستان به سیستم اینترنت دسترسی ندارند و این درحالی است که در روستاهای این شهرستان بدلیل فراهم بودن امکانات و زیرساخت های مناسب شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

 

فرماندارگچساران با بیان اینکه نقاط کور فراوانی جهت آنتن دهی در این شهرستان وجود دارد ،افزود: در مسیر یکساعته گچساران به حرم بی‌بی حکیمه (س) با توجه به وجود میلیون‌ها زائردر طول سال مشکل آنتن دهی وجود دارد که چیزی بالغ بر 20دقیقه از این مسیر فاقدآنتن دهی مناسب است.

 

وی بابیان اینکه جمع آوری تلفن های ثابت در روستاها به یک معضل تبدیل شده است،تصریح کرد: بسیاری از روستاییان از وضعیت نامطلوب اینترنت گلایه دارند که همت مسئولان در این زمینه را می طلبد.

 

فرماندار گچساران گفت:ایجادشبکه فیبرنوری نقش مهمی در انتقال اطلاعات مجموعه ادارات این شهرستان دارد وبا توجه به پیش رو بودن انتخابات اسفندماه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در این شهرستان ضروری است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها