نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. آبان 1394 - 14:44
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
25هزار روستای کشور به شبکه اینترنت متصل می شوند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در این دولت و در2سال گذشته 8هزار روستا از خدمات اینترنت بهره مند شدندگفت: هم اکنون در 25 هزار روستای کشور هم کارهای مقدماتی برای اتصال اینترنت انجام گرفته است وتلاش داریم تا 7ماه دیگر هم 25هزار روستای دیگر را هم شبکه اینترنت متصل نماییم.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امرو در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،در خصوص توسعه اینترنت در روستای های کشور گفت:در دولت قبل اتصال روستاها به شبکه اینترنت جزء اولویتها نبودو دراین دولت و در2سال گذشته  8هزار روستا از خدمات اینترنت بهره مند شدند.

 

وی افزود: هم اکنون در 25 هزار روستای کشور نیز کارهای مقدماتی برای اتصال اینترنت انجام گرفته است وتلاش داریم تا 7ماه دیگر 25هزار روستای دیگر را به شبکه اینترنت متصل نماییم.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درادامه با اشاره به دوران پسا برجام اظهار کرد: فناوری و صنعت ارتباطات و دیگر صنایع ،متاسفانه در دنیا بدون اینکه رقابتی وجود داشته باشد چه دررابطه با تکنولوژی و چه در رابطه با سرمایه گذاری و هزینه، فقط درانحصار چند کشور بود که دردوران پسا تحریم شاهد یک تحول جدی در بخش ارتباطات و اطلاعات خواهیم بود.

 

واعظی با بیان اینکه بعد از اجرایی شدن برجام این فرصت را پیدا خواهیم کرد تا در حوزه های  فعالیت خود سرمایه خارجی جذب نماییم ،افزود:بعد از تحریم ها این فرصت را پیدا خواهیم کرد تا تکنولوژی ها برتر را انتخاب کنیم و با بهترین مراکز تحقیقاتی دنیا کارمشترک برای پروژه های تحقیقاتی انجام دهیم.

 

وی تصریح کرد: با مناقصه هایی که با شرکت های مختلف انجام خواهیم داد ،تعداد شرکت ها موجب خواهد شدکه انتخاب ها متعدد باشندو هم کشورها متعدد ،که درنتیجه شاهد کیفت بالای محصولات و نیزقیمت پایین آنها خواهیم بود.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارکرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه بنا داریم یک ماهواره ملی در بعد مخابرات و اینترنت و نیزدر رابطه با سنجش از راه دور، یک ماهواره دیگر داشته باشیم الان این فرصت برای ما بوجود خواهد آمدکه این مذاکرات را برای طراحی و ساخت ماهوارها انجام دهیم.

 

وی در ادامه با اشاره به نگاه دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران، گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به گچساران دارد وآنچه که در2 سال گذشته در این شهرستان انجام شده است، امروزدرحضورمسئولین محلی و استانی  بخش های مختلف این شهر را بازدیدنمودیم که اکثر فعالیت های این شهرستان یا شروع شده یا در حال اجرا و یا در حال تصمیم گیری است.

 

واعظی افزود: خوشبختانه این دولت افتخار این را داردکه اعلام کند این فعالیت ها در دولت یازدهم انجام شده است و فکر می کنیم اضافه بر اینها باید کار کنیم و شان مردم این شهرستان واین استان بسیار بالاتراز این اینهاست و این درحالی است که  روز گذشته رئیس جمهور از بنده خواستند که سلام ویژه خودشان رو به این مردم و مسئولین برسانم.

 

وی تصریح کرد:بودجه ای که سال گذشته و امسال به این استان تخصیص دادیم بودجه بالایی است و دلیل اینکه الان خودش رو نشان نمی دهد این است که این استان دیرتراز استان های دیگر شروع کرده و باید خیلی کار کندتا به سطع استانهایی که مثلا 50 سال پیش شروع کردند،برسند و باید توجه داشت که نگاه ما و دولت این است که به استانهای محروم توجه بیشتری شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها