نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. آبان 1394 - 16:43
مرتضی رئیسی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:
یک ‌سوم مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی هستند
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:یک ‌سوم مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی و تعدادی هم نیازمند تخریب و بازسازی هستند، ۹۰ درصد اعتبار عمرانی آموزشی برای ایمن سازی و استانداردسازی مدارس در نظر گرفته شد.

به گزارش آفتاب جنوب،مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورصبح امروز در گچساران با اشاره به وجود و شناسایی مدارسی به صورت خشتی و گلی در سطح کشور گفت: 500 مدرسه خشتی و گلی در کشور وجود دارد که  امیدواریم با 600 میلیارد ریال اعتباری که تأمین شده این مدارس تا پایان سال 95 حذف شوند.

 

و با بیان اینکه اکثر مدارس خشتی و گلی کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان ، گیلان و چند استان دیگر وجود دارد،افزود:شناسایی و حذف مدارس خشتی و گلی در کشور در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار گرفته است.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: برای حذف مدارس خشتی و گلی و ساخت مدارس جدید بنیاد مستضعفان در این زمینه همکاری می کندو برای ساخت هر کلاس درس یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار نیاز است

 

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش درادامه با بیان اینکه در حال حاضر 95 هزار مدرسه با 130 هزار کلاس درس در سطح کشور وجود دارد که یک سوم آن نیازمند مقاوم‌سازی است،اظهارکرد:بیش از30 هزار مدرسه در کشور نیازمند مقاوم‌سازی بوده و بخشی از مدارس نیز نیاز به تخریب دارند.

 

رئیسی گفت: امسال یک هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اختصاص داده شده است که حدود 700 میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس اختصاص یافته است.

 

وی افرود: 90 درصد از 700 میلیارد تومان اعتبار برای تخریب ، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس تخصیص یافته است که مابقی اعتبارات سازمان نوسازی  به استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس اختصاص یافته ونیز420 میلیارد تومان اعتبار امسال برای استانداردسازی مدارس کشور اختصاص داده شده است.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: 20 درصد از مدارسی که در کشور احداث می‌شود با کمک و مشارکت مردم انجام می‌گیرد.

 

گفتنی است دبیرستان 9 کلاسه شهرک هدایت گچساران صبح امروز با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، نماینده شهرستانهای گچساران وباشت در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید که این فضای آموزشی با زیربنای یکهزارو 520 متر مربع و مساحت سه هزار متر مربع یکی از مدارس مجهز کهگیلویه و بویراحمد است.

 

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها