نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. آبان 1394 - 9:28
براي اولين بار در كشور تعمير خط لوله پرفشار گاز با استفاده از فن‌آوري كامپوزيت در شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران انجام شد .

امین محمدی مديرعامل شرکت نفت و گاز گچساران صبح امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، از انجام موفقيت آميز تعمير خط لولة پرفشار گاز با استفاده از فن‌آوري كامپوزيت در اين شركت خبر داد و گفت:خط لوله 20 اينچ به ضخامت جدارة 5/17 ميليمتر مربوط به رابط چند راهه گازي شماره 1و2 پازنان 2 با استفاده از فن آوري جوشكاري سرد (كامپوزيت كولار Kevlar) تعمير شد .

 

نفت و گاز

 

وي افزود: اين خط لوله در در محدوده عملياتي شركت بهره‌برداري نفت وگاز گچساران دچار كاهش 100% ضخامت و نشت شده بود كه با استفاده از دانش فني وتخصصي كارشناسان اين شركت و در تعامل با بخش خصوصي ، در كمترين زمان ممكن با بالاترين ضريب اطمينان تعمیر گرديد.

 

 محمدي اظهار کرد : خط لوله آسيب ديده پس از تعمير و انجام موفق تست ميداني با حداكثر فشار عملياتي به ميزان 153 باردر مدار عملياتي قرار گرفت .

 

وي خاطر نشان كرد : استفاده از اين روش به دليل كاهش زمان توقف عمليات به حدود يک سوم زمان مشابه در استفاده از روش سنتی برشكاری و جوشكاری قطعه تعويضی ، موجب افزايش ايمنی و صرفه‌جويي بسيار قابل ملاحظه مي گردد و به كارگيري اين روش در تعمير خط لوله "26  اصلي گاز پازنان- گچساران در حال بررسي است.

 

محمدي افزود : اين روش مي‌تواند با كاهش زمان توقف مورد نياز تعمير نقاط بحراني موجب صرفه‌جويي به ميزان 2200 ميليارد ريال گردد و در عين حال تداوم توليد و تزريق گاز در ميادين نفتي گچساران و بي‌بي‌حكيمه وتحقق تعهدات شرکت را در پي داشته باشد.

 

وي مهمترين مزيت اين روش را تعمير نقاط معيوب خطوط لوله اصلي نفت صادراتي بدون توقف عمليات توليد برشمرد و افزود : بدون استفاده از اين روش چنين امكاني وجود نداشت واستفاده از اين فن آوري در كاهش تنگناهاي فرآوري توليد بسيار مهم است.

 

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم بهره‌بردار نفت و گاز  مناطق نفتخیز جنوب مي باشد كه گستره ي اين شرکت در چهار استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس قراردارد و همین ویژگی موقعیت این شرکت را در بین سایر شرکتها از درجه اهمیت ویژه ای برخوردار کرده است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها