نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. مهر 1394 - 16:11
نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به هم افزایی علم و صنعت و همدلی و وحدت مسئولان برای رشد و توسعه علم صنعتگرا در استان تأکید کرد و افزود: نبود مسئولان علمی و سیاسی برای حضور در همایش هایی که می تواند آینده استان و حتی کشور را رقم بزند قابل دفاع نیست.

به گزارش آفتاب جنوب،اولین گردهمایی اندیشکده فرساد پژوهان رایمند با حضور جمعی از سیاسیون، مسئولان استانی و حتی غیبت چهره های سرشناس استان از جمله رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج ، آل‌بویه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و ظریفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و حتی از همه مهمتر غیب استاندار و معاونین وی برگزار شد تا تاجگردون به آنان تذکر جدی دهد.

 

غیبتتان قابل دفاع نیست

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این مراسم با تذکر به غایبان این جلسه گفت:غایبان این جلسه باید فارغ از هرگونه گرایش سیاسی و گروهی در این جلسه شرکت داشتند چرا که من و آقای زارعی برنامه‌هایمان را برای حضور در این گردهمایی تغییر دادیم.

 

چرا نیستید؟!

وی در ادامه به هم افزایی علم و صنعت و همدلی و وحدت مسئولان برای رشد و توسعه علم صنعتگرا در استان تأکید کرد و افزود: نبود مسئولان علمی و سیاسی برای حضور در این جلسه که می تواند آینده استان و حتی کشور را رقم بزند قابل دفاع نیست.

 

نماینده گچساران و باشت با اشاره به غیبت استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین وی در این همایش گفت: امروز باید همه حضور داشتند ولی می‌بینیم که نیستند و من نمی‌دانم چرا نیستند.

 

نتوانسته ایم از بودجه های کافی بهره لازم را ببریم

تاجگردون به ابلاغ و تصویب 1600میلیارد تومان به مبحث احداث و تجهیز پارک های علم و فناوری و و تقویت شرکت های دانش بنیان در کشور در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: باید غبطه خورد و واقعا ناراحت بود که چرا همه می‌گویند تاجگردون در این کمیسیون است و زارعی فلان کمیسیون ولی ما در این دو سال ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای پارک‌های علم و فناوری و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان پول بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره هزینه کردیم، ولی در عین ناباوری حتی یک ریال آن به این استان تعلق نگرفت.

 

نبود پارک علم و فناوری در استان ضعف است

وی نبود پارک علم و فن آوری در استان و حتی مرکز استان یاسوج را یک ضعف دانست و افزود: این جای تأسف است که ما نتوانسته ایم در این چند سال برای احداث یک پارک فن آوری و تجهیز آن قدم های خوبی برداریم.

 

زمین خواری برخی آقایان وجود دارد ولی زمین برای یک پارک نیست؟!

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد و این موضوع مایه شرمساری ما مسئولان است، تصریح کرد: متأسفانه به رغم اینکه برخی افراد به راحتی چندین هکتار زمین را تصرف می‌کنند ،اما ما در اختصاص یک قطعه زمین برای ایجاد پارک علم و فناوری استان هنوز اندر خم یک کوچه هستیم.

 

اگر نیستیم، نتیجه اش است که هنوز عقبیم

وی در ادامه با انتقاد دوباره از مسئولان غایب این همایش گفت: اینکه الان مسئولان ما در این همایش نیستند نتیجه‌اش این می‌شود که اکنون در این استان «دانش» و پارک علم و فناوری وجود نداشته باشد و با وجود رشد ۲۵۰ درصدی اعتبارات استانی ،عملا شاهد توسعه محسوسی در استان نیستیم که این موضوع نمی تواند رضایت بخش باشد.

 

تاجگردون دانش را موتور محرک نیازهای صنعتی و درونی  برای حرکت به جلو دانست و افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در جمع نخبگان کشوری فرمودند، امروز توجه به مراکز دانش بنیان و نخبگان باید از مهمترین دغدغه های روز کشور برای پیشرفت علم باشد.

 

دانش موتور محرک صنعت است

وی ابراز کرد: باید دانش به عنوان یک موتور در پایه‌های اجرایی کشور دیده شود و پول و منابع اعتباری به تنهایی برای رهایی از بن‌بست توسعه نیافتگی کافی نیست.

 

نماینده مردم شهرستانهای گچساران وباشت ،تصریح کرد:وقتی پول باشد و منابع اعتباری کافی هم لحاظ شود،ولی در مقابل دانش نباشد باید بگویم که هنوز به آنچه که خواسته ایم نرسیده اسیم.

 

تاجگردون بابیان اینکه نبود دانش در برنامه‌های ساختاری امور اقتصاد و اجرایی کشور سبب کُند‌شدن توسعه می شود، عنوان کرد: اقتصاد مبتنی بر دانش باید در تمامی فرآیندها ورود کند و بر اساس دانش فرایندها به جلو برود.

 

 

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مبتنی بر دانش باعث پیشرفت در عرصه های گوناگون خواهد شد، بیان کرد:ایجاد و تأسیس نهادهای غیردولتی، فناوری اطلاعات، توسعه فنی علوم و افزایش رقابت می‌تواند سبب توسعه کشور شود.

 

احساس تقابل در علم راه به جایی نمی برد!

 

نماینده شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احساس رقابت برای تقابل به توسعه استان کمک نمی‌کند و رقابت باید فارغ از مسائل سیاسی و حاشیه‌ای باشد،تصریح کرد:در برخی از محافل در این استان رشد و توسعه سایر استان‌های کشور را مثال می‌زنند در حالیکه این استان‌ها به واسطه یک سری نهادهای علمی رشد یافته‌اند.

 

مسئولان علمی الآن کجا هستند؟!

 

تاجگردون با طرح این سؤال که مسئولان علمی ما اکنون کجا هستند و چه کار مهمتری دارند، تأکید کرد: اگر امروز چند نخبه و جوان باانگیزه چنین اندیشکده ای را راه اندازی کرده اند در قبال این مسئولان ما هستند که باید دست آنهارا بگیرند و در انجام وظایف کمکشان کنند، ولی در عین ناباوری می‌بینیم این نهادهای علمی باید به دنبال مسئولان ما باشند.

 

سلام ما را به استاندار برسانید!

وی با تقدیر از حضور معاون برنامه ریزی استاندارکهگیلویه وبویراحمد این همایش گفت: دورادور از آقای استاندار خواهش داریم که به چنین نهادهای علمی کمک کند و احداث پارک های علمی و فناوری با الهام گرفتن از دیگر استانها را مد نظر خود قرار دهند.

 

پارک علم و فناوری مکانی برای رسیدن به قدرت است

نماینده شهرستانهای گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی با ذکر خاطراتی از دوران مسئولیتش در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سال 83،گفت: روزی که نخستین پارک علم و فناوری در سال ۸۳ در اصفهان راه‌اندازی شد خیلی از ما مدیران فکر می‌کردنداین همان پارکی است که باید دست زن و بچه را گرفت و در آن قدم زد ،اما امروز فهمیده ایم که چنین پارکی می تواند رشد فزاینده علمی را برای کشور رقم بزند.

 

وی با بیان اینکه محور برنامه‌های توسعه کشور از ابتدا علم و دانش بود تصریح کرد:در آن سال‌ها اقتصاد مبتنی بر دانایی را در دستور کار قرار داده بودیم و با توجه به جمیع جهات فکر رسیدن به این سطح از توسعه را در کشور نمی‌کردیم.

 

تاجگردون شرکت‌های دانش‌بنیان را بهترین ابزار برای پیشرفت و توسعه کشور در ابعاد اقتصادی و ایجاد اشتغال دانست و گفت: خوشبختانه دولت و مجلس حمایت ویژه ای بر روی این موضوع باز کرده اند که نمونه بارز آن اختصاص بودجه 800میلیارد تومانی در هر سال برای این موضوع است.

 

اقتصاد امروز جهان بر پایه نظامی است

 

نماینده شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی پارک های علمی و فناوری را بهترین مکان برای پیشبرد اهداف و توسعه کشور در ابعاد گوناگون علمی و اقتصادی و نظامی دانست و افزود: امروز اقتصاد بر پایه نظامی بنا گرفته است و اگر ایران اسلامی موشکی می سازند که لرزه بر تن دشمن می اندازد نشانه از توسعه علم در کشور است که ما توانسته ایم.

 

اگر سرآمد هستیم به واسطه انرژی هسته ای است

وی بها دادن به مقوله علم را یکی از ارکانهای مهم در توسعه و تکنولوژی دانست و افزود: اگر اکنون در موضوع هسته‌ای در جهان سرآمد هستیم به دلیل توجه به مقوله علم و دانش است.

 

برجام حاشیه مجلس بود

تاجگردون مسئله برجام را حاشیه از مجلس دانست و افزود: مسئله مهم هسته ای را باید از بیانات گهربار مقام معظم رهبری شنید که چه با صراحت و علمی نگر فواید این انرژی را به ما گوش زد کردند که نمونه بارز آن ساخت موشکهای سجیل، کروز و عماد بود که لرزه بر اندام غرب انداخت.

 

چیزی به گزاف نگفته ایم

وی با تأکید بر اینکه وقتی می‌گوییم ایران سرآمد دانش هسته‌ای در جهان است چیزی به گزاف نگفته‌ایم، تصریح کرد: شاید قبل از مطرح شدن موضوعات هسته‌ای و مذاکرات ما به عنوان نماینده مجلس تنها از 30 درصد موضوع هسته‌ای اطلاع داشتیم اما اکنون برای ما روشن شده که در چه نقطه‌ای قرار داریم و توان کشور در دانش هسته‌ای چه میزان است.

 

تاجگردون با بیان اینکه اکنون همه در کشور می‌دانند که موضوع هسته‌ای چیست و تا چه اندازه کشور پیشرفت داشته است،بیان کرد:همه در دنیا فهمیده‌اند که موشک سجیل و راکتور و سانتریفیوژ با علم و دانش جوانان ایرانی ساخته شده پس به قدرت ما احترام می‌گذارند.

 

خواهش می کنیم به دنبال حواشی نباشید

رئیس کمیسیون یبرنامه و بودجه مجلس در پایان با خواهش از مدیران غایب این جلسه گفت: به مدیران تذکر دادم ولی برای اینکه به قبای کسی برنخورد و بگویند نماینده به ما تذکر داد، از همه مدیران خواهش می‌کنم که بیایید با هم باشیم و به میدان عمل بیاییم و نه اینکه فقط به دنبال حواشی و تن این جلسات باشیم.

منبع: بویرخبر

انتهای پیام/ر/200

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها