نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. مهر 1394 - 9:23
اخبار کوتاه از گوشه و کنار ایران و جهان
سردار سلیمانی طراح حملات روسیه به داعش
اخبار کوتاه و خواندنی شبکه اطلاع رسانی دانا را از اینجا بخوانید.

 به گزارش آفتاب جنوب،در گشت و گذار امروز چهارشنبه 15 مهرماه شبکه اطلاع رسانی دانا در صفحات مجازی خبری به اخبار کوتاه و خواندنی بر خوردیم که خواندن آن را به شما مخاطبان محترم پیشنهاد می کنیم.

- سایت منتسب به یکی از سران فتنه درخصوص انتخاب اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات، نوشته است: نگاهی به اعضای جدید این دوره نشان میدهد که اکثریت این اعضا با گرایشات خاص و عمدتا بدون تجربه روزنامه‌نگاری هستند.

- خبرآنلاین: بیژن نوباوه وطن با اشاره به نامه تذکر 12 نماینده به وزرای ارشاد و اطلاعات درباره آنچه که اعلام نفوذ صدها نفری سرویس‌های جاسوسی غربی در روزنامه‌ها و رسانه‌های داخلی عنوان شده و خواستار  مقابله جدی با این توطئه شدند  گفت: در بررسی های بعمل آمده لیست 13-12 نفره ای از این افراد که مثل جیسون رضائیان ثابت شده که جاسوس اصلی آمریکا هستند ارائه شده است / این مسئله تحت پیگیری است و وزرای مربوطه نیز از این موضوع اطلاع دارند.

- کره شمالی در پیامی اعلام کرد که در جنگ علیه داعش شرکت می کند و در صورت کمک آنکارا به واشنگتن، ترکیه را نیز بمباران هسته ای خواهد کرد.

- نسخه فارسی پایگاه خبری 'تایمز اسرائیل' که اخیرا راه‌اندازی شده، 'بدون فیلتر' در دسترس کاربران قرار گرفته است/ محتوای مطالب نسخه فارسی این سایت، بیشتر مربوط به مسائل سیاست داخلی و خارجی ایران است.

- 'صادق زیباکلام': مخالفان برجام چندین ویژگی مشخص دارند، اولین ویژگی‌شان این است که تعلق به طیف تندرو و رادیکال اصولگرا دارند، ویژگی دومشان حمایت قاطع و بی چون و چرا از دولت 'احمدی‌نژاد' و سیاست‌های وی است.

- بی بی سی نوشت: اختلاف زیادی در درون دولت روحانی است. نامه وزرا به روحانی در 18شهریور نگاشته شده اما چون روحانی پاسخ آن را نداد وزرا آن را رسانه ای کردند./ روز گذشته ابراهیم اصغرزاده در گفت‌وگو با روزنامه شرق نیز عنوان کرده بود: ضعف استراتژی دولت آقای روحانی روزهای آینده تشدید خواهد شد.

- دیگربان مدعی شد: آیت الله مکارم شیرازی به حضور چند تن از مخالفان دولت به بهانه توافق هسته‌ای در مسجد اعظم قم که باعث تعطیلی درس آیت الله جوادی آملی شد، واکنش نشان داده و به نیروی انتظامی ایران دستور داد: «باید مسئله قم سریع‌تر جمع می‌شد.»

- 'دویچه وله' گزارش داد: سهیل عربی، فعال فیسبوکی که پیشتر به دلیل سب‌النبی و اهانت به امامان شیعه و مقامات جمهوری اسلامی ایران و اهانت به شئائر اسلامی به اعدام محکوم شده بود، با تعدیل مجازات، به ۷ سال و نیم حبس و تحقیق در مورد اسلام در تماس با موسسه ' در راه حق' وپژوهشکده امام خمینی محکوم شده است./ برخی در واکاوی این حکم آن را به داستان محاکمه گالیله تشبیه و عده​ای دیگر آن را شکنجه به جای مجازات تعبیر کرده‌اند.

- روزنامه اماراتی خلیج ‌تایمز، تصویر ظریف را به نشان عصبانیت از کاندیدا شدن وی برای دریافت جایزه صلح نوبل حذف کرد.

- 'رویترز' در گزارشی با اشاره به اینکه "سردار سلیمانی، مدیریت عملیات زمینی روسیه را در سوریه بر عهده دارد" مدعی شد: سردار سلیمانی طراح حملات روسیه به داعش است / عملیات روسیه در سوریه، نتیجه سفر 'قاسم سلیمانی' به مسکو است/ اتاق مشترک عملیات برای مبارزه با داعش، در سفر 'لاوروف' به تهران ایجاد شد.

- یک ولیعهد سعودی در یک اظهارنظر گستاخانه در صفحه توئیتر خود نوشته است: اگر یک تیر از تهران به سمت سعودی شلیک شود، کاری می‌کنیم که بگویند آنجا زمانی تهران بوده است.

- سایت شبکه تلویزیونی 'من و تو': اظهارات امروز آیت‌الله خامنه‌ای را باید هشداری به روحانی و نزدیکانش دانست که مبادا فکر مذاکره با مقامات واشنگتن را در سر بپرورانند.

- طرح استیضاح وزیر نفت در مجلس با چهل امضا کلید خورد. مشکلات میادین مشترک، بکارگیری افراد متهم در پرونده فساد کرسنت در مسئولیت های کلیدی نفت و واگذاری دکل های نفتی به شرکت‌های چینی و هندی از مهمترین دلایل استیضاح عنوان شده است.

- 'رویترز' به نقل از یک مقام منطقه‌ای نوشته است: 'سردار قاسم سلیمانی عملا مقیم دمشق است و گاهی با 'بشار اسد' دیدار می‌کند و گاهی مانند یک سرباز در میدان جنگ است.

- 'العربیه' به نقل از منابع آگاه در صنعا مدعی شد که حوثی‌ها برای دریافت انواع حمایت‌ها که مهمترین آن سلاح است، هم اکنون در تهران به سر می‌برند.

- معاون وزیر امور خارجه خبر داد: ۲ قربانی ایرانی دیگر در سردخانه پاکستانی ها شناسایی شد.

- کمپین حقوق بشر مدعی شد: دست مقامات ایرانی برای آنکه اتهاماتی که علیه 'جیسون رضائیان' زده‌اند را ثابت کنند، خالی است در نتیجه به تاکتیک محکومیت همراه با مصونیت روی آورده‌اند.

- سایت معاند 'خودنویس' در واکنش به اظهارات اخیر 'حسن روحانی' درباره دروغگویی، با انتشار اسناد مدارک تحصیلی وی، با بی ادبی تمام ضمن دروغگو خواندن روحانی، نوشته است: وای به روزگار مردم ساده‌دلی که از یک دروغگو به دروغگوی دیگری پناه برده‌اند.

- جان کریاکو مامور سابق سازمان جاسوسی آمریکا و عضو شورای روابط عمومی سنا گفت: سلاح های ارسالی کنگره آمریکا به ارتش آزاد سوریه به دستان داعش افتاده و بگونه ای کنگره داعش را مسلح کرد.

- ظریف در گفتگو با نیویورکر گفت: من هر کاری که بکنم برایم در ایران هزینه خواهد داشت پس هزینه داشتن دست دادن با اوباما چیز جدیدی نیست.

- روابط عمومی کنسولگری ایران در شهر بصره، عراق، روز چهارشنبه، ۱۵ مهر، با تاکید بر «رابطه گرم» این نهاد با مردم منطقه گزارش‌های حاکی از حمله به ساختمان این کنسولگری و تخریب بخش‌هایی از آن را تکذیب کرد.

- بی بی سی فارسی: از شروع مذاکرات هسته‌ای جناح میانه‌رو سکان سیاست خارجی را در دست داشت اما شروع این روند جدید و برخورد سخت با عربستان نشانگر آن است که رهبری ایران می‌خواهد دوباره ابتکار عمل را به دست بگیرد.

- 'حسین باستانی' کارشناس BBC در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشته است: اساسا از صمیم قلب امیدوارم روزی برنامه‌های تلویزیون‌های داخلی ایران آن قدر خوب شود که هیچکس BBC فارسی را تماشا نکند.

- استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانشجوی محجبه را به دلیل داشتن پوشش چادر از کلاس اخراج کرد.

- بی بی سی در مقاله ای با عنوان "ایران و آمریکا در سال 2017 دست خواهند داد؟" نوشت: آقای روحانی مایل به دست دادن با اوباما است اما  نمی خواسته در حالی که سیاست ایران لحظاتی حساس را پشت سر می گذارد و بررسی توافق هسته ای در مجلس ایران هنوز ادامه دارد، خشم تندروهای داخلی را برانگیزد؛ با این حال دست دادن یک اصلاح طلب مانند روحانی و یک دموکرات مانند کلینتون در نشست عمومی سازمان ملل در سال 2017 می تواند فرصتی مناسب باشد.

- رادیو فردا در تحلیلی مغرضانه و تفرقه افکنانه از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نیروی دریایی سپاه مبنی بر هشدار ممنوعیت مذاکره با آمریکا، این سخنان را مقابله حاکمیت دینی و سیاسی با اکبر هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دانسته که در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته بود که مردم ایران خواستار کم شدن «تنش» بین ایران و آمریکا هستند.

- سایت رادیو صدای آمریکا نوشت: تازه ترین حملات موشکی روسیه علیه مواضع داعش از روی کشتی های جنگی این کشور از دریای خزر انجام شده است./ ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه این خبر را تایید کرده است. آقای شویگو به رسانه های روسیه گفته چهار کشتی جنگی تا کنون ۲۶ موشک کروز را به سمت یازده هدف در سوریه شلیک کرده اند.

- ژنرال کمبل، فرمانده نیروهای بین المللی و آمریکایی در افغانستان روز سه شنبه در سنای آمریکا مدعی شد که ایران به پیکارجویان طالبان برای مبارزه با داعش در غرب افغانستان پول و سلاح می دهد.

- وب سایت "نزدک" وابسته به گروه های تندروی جمهوری خواهان آمریکا نوشت: مقام های ایرانی علناً از کاخ سفید خواسته اند ایرانیان محبوس در زندان های آمریکا را در ازای آزادی آمریکایی های زندانی در ایران آزاد کنند؛ این نشانه قابل توجهی از سخت تر شدن مواضع ایران است.

- کیم قطاس، گزارشگر شبکه بی.بی.سی که اخیرا به ایران سفر کرده است، در ماهنامه فارین پالیسی با بیان شگفتی خود از شیوه لباس، آرایش و رفتار زنان و دختران جوان ایرانی در مورد سفر خود به ایران نوشت: وضع شکاف بین چهره ای که ایران در خارج ارائه می دهد و هویت متنوع آن، چالشی  است که ایران در ماه ها و سال های آینده، و در پی امضای توافق اتمی با شش قدرت جهانی،درگیر آن خواهد بود./ به نظر می رسد ایران کمتر از همسایگان سنی خود نگران مذهب است و تنها کشوری در خاورمیانه است که مردم آن از دولت سکولارتر هستند./ کشمکش برای نفوذ بین تندروها و اصلاح طلبان، در پیاپیش انتخابات مهم سال آینده میلادی (انتخابات اسفند ماه مجلس)، یک دینامیک داخلی را برجسته می سازد، که آمریکا و جهان خارج باید خود را با آن تطبیق دهد.

- طبق سندی که از مصوبات کمیته ویژه وزارت مالی عربستان فاش شده است، عربستان سعودی، در بودجه‌بندی سال جدید خود مجبور به اعمال ریاضت‌های سنگینی شده است که نشان از بحران مالی شدید این کشور دارد./ چندی پیش نیز "مجتهد" فعال مشهور عربستانی از وجود سه بحران بزرگ خبر داد که در نهایت باعث فروپاشی نظام آل سعود خواهد شد.

- هفته نامه "ساندی تایمز" از نقشه شاهزادگان سعودی علیه محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و فرزند شاه سعودی خبر داد.

- دیوید کامرون در مصاحبه با کانال 4 انگلستان در پاسخ به این سوال که دلیل حمایت انگلیس از رژیم آل سعود چیست، پاسخ داد: «اطلاعات جاسوسی و امنیتی مهمی که عربستان در اختیار ما می گذارد دلیل این حمایت است».

- سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه از انگلیس و آمریکا و سایر کشورها خواست که فروش سلاح را به عربستان سعودی و متحدانش به دلیل حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان در یمن و ' ارتکاب جنایت جنگی'، متوقف سازند.

- سایت معاند دیگربان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نیروی دریایی سپاه مدعی شد روی صحبت های رهبر ایران در مورد افرادی که {درباره رابطه با آمریکا} فعالند، می‌نویسند، می‌گویند، تکرار می‌کنند و دشمن هم به این‌ها کمک می‌کند؛ با حسن روحانی٬ اکبر هاشمی رفسنجانی و طیفی از افرادی است که موافق مذاکره با آمریکا هستند، بود. ‌

- روزنامه «وطن امروز» در واکنش به دادگاهی شدن این روزنامه نوشته خدا کند «نام خانوادگی رئیس جمهور بعدی روشنفکر نباشد والا احدالناسی حق نخواهد داشت در دوره جناب آقای روشنفکر از اصطلاحاتی نظیر روشنفکر غرب‌زده، روشنفکر کراواتی، روشنفکر ستون پنجم دشمن، روشنفکر اجنبی‌پرست و... استفاده کند.»/ این روزنامه افزوده «یعنی چون نام‌ خانوادگی رئیس دستگاه اجرا روحانی است ما حق نداریم از روحانی و روحانیت و حوزه و حجره حرف بزنیم؟»

- وب‌سایت «الف» رفتار دولت روحانی در مذاکره با آمریکا را «محافظه‌کاری رندانه و شترسواری دولا دولا» دانسته و از این که دولت در خبررسانی تعاملات با آمریکا «کج دار و مریز» رفتار می‌کند٬ انتقاد کرده است.

- در اقدامی تعجب برانگیز نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با دعوت از فعالان و بازداشتی‌های فتنه اقدام به برگزاری نشست‌های مختلف می‌کند!/ در یکی از این نشست ها از "فؤاد صادقی" که به عنوان کارچاق کن رسانه های جریان فتنه شناخته می شود و تاکنون چندین بار بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته است دعوت شده است/ پیش از این نیز جعفر توفیقی، سرپرست سابق اصلاح طلب وزارت علوم و از فعالان تحصن مسجد دانشگاه تهران در فتنه ۸۸ دعوت شده بود.

- سایت انتخاب نزدیک به هاشمی رفسنجانی مدعی شد که آیت الله یزدی در درس خارج فقه خود گفت: اینکه یک طلبه دست به تحصن بزند، خلاف خواسته رهبری است / اگر مجلس توافق هسته ای را تصویب هم کند، شورای نگهبان باید آن را تایید کند.

- خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: عربستان سعودی در یک تصمیم عجیب، به کاربران فضای مجازی از جمله فیس بوک و توییتر هشدار داد شایعه‌پراکنان در مورد این رژیم از منع استفاده از اینترنت تا اعدام محکوم می شوند/ رژیم سعودی امسال دو برابر سال گذشته حکم اعدام صادر کرده است. این درحالی است که جرم بسیاری از اعدام شدگان تنها مخالفت با دولت عربستان بود. از ششم مهرماه سال جاری، دستکم 102 نفر در عربستان گردن زده شده‌اند.

- رئیس شصت و هشتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد به جرم دریافت بیش از یک میلیون دلار رشوه و تقلب مالیاتی در نیویورک دستگیر شد.

- "ولید بن طلال" شاهزاده سعودی با خرید و افزایش سهام خود، به سهامدارِ دومِ شرکت توییتر تبدیل شد./ وی که به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان عرب شناخته می‌شود فرزند طلال بن عبدالعزیز و نوه عبدالعزیز آل سعود، بنیان‌گذار عربستان سعودی و برادرزاده پادشاهان بعدی این کشور است.

- روزنامه مصری «الشروق» در ادعایی عجیب و همسو با اتهامات برخی سعودی‌ها، مدعی شد اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد ایران پشت پرده فاجعه منا بوده است.

مطالب فوق برگرفته از سایر رسانه‌های مجازی و منابع خبری می‌باشد و شبکه اطلاع رسانی دانا صرفا آن را بازنشر کرده است.

انتهای پیام/ع

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها