نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. مهر 1394 - 8:37
دعای پرفیض عرفه و تجدید میثاق با شهدای گچساران چهارشنبه اول مهر در ساعت 14و 30 دقیقه عصردر گلزار مطهر شهدای این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش آفتاب جنوب،کم کم صدای مناجات و راز و نیاز حضرت اباعبدالله ‌الحسین(ع) را در روز «عرفه» خواهی شنید، روزی که ارزش آن به اندازه شب‌های قدر است و به فرموده امام صادق علیه السلام ثواب روزه آن معادل کفاره گناهان دو سال است.

 

نهم ذی‌الحجه، یادآور حج ناتمام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و قرائت دعای روح‌بخش عرفه توسط این امام معصوم در سرزمین عرفات است. از این رو شیعیان نیز در تأسی به امام و مقتدای خویش، برای تعییین سرنوشت خود در روز عرفه که به اندازه شب‌های قدر در سرنوشت انسان تأثیر دارد، به قرائت این دعا می‌پردازند.

 

در حدیثی از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم در مورد فضیلت روز عرفه آمده است: «خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی‌کند»؛ عرفه روزی است که درباره‌ی آن از سوی ائمه معصومین علیهم‌السلام و بزرگان دین توجه و تاکید بسیار زیادی شده است.

 

رهبرمعظم انقلاب نیز در توصیف این روز چنین فرمدند:" روز عرفه، روز دعا و استغفار و توجه است. دعای سراسر عشق و شور و سوز در روز عرفه، که سیدالشهداء امام حسین علیه‌السلام در مراسم عرفات انشاء فرموده است، نشان‌دهنده‌ی آن روحیه‌ی شیدائی و عشق و شوری است که پیروان اهل‌بیت در یک چنین ایامی باید داشته باشند. این ایام را قدر بدانید. فرصت مال شماست... .»

 

مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مختلفی در سراسر کشور، بعدازظهر چهارشنبه  اول مهرماه جاری اقدام به برگزاری دعای پر فیض عرفه می‌کنند.

 

دعای پرفیض عرفه و تجدید میثاق با شهدای گچساران چهارشنبه اول مهر در ساعت 14و 30 دقیقه عصردر گلزار مطهر شهدای این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها