نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. شهريور 1394 - 10:31
بعد از برگزاری رقص باله دختران در پی بی‌توجهی مسئولان فرهنگی! حال امروز "رقص روی یخ" که عنوان یکی از پرفسادترین برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای است، در ایران به روی کار آمده است.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از سایت کریمه، این روزها شاید همه‌ی ما به نوعی با اقدامات ضد ارزشی در جامعه مواجهه شده باشیم، اقداماتی که بعضاً در قالب برنامه‌های فرهنگی رخ داده و چهره معصومانه‌ای به خود می‌گیرد! از جمله‌ی این اقدامات ضد فرهنگی، رواج رقص زنان به بهانه‌های واهی در ملأعام می‌باشد.

به عنوان مثال می‌توان به برگزاری جشنواره موسیقی به مناسبت روز جهانی کودک در تالار وحدت که با رقاصی دختران جوان تهرانی به یکی از سوژه‌های داغ و جنجالی تبدیل شد، اشاره کرد، جشنواره‌ای که باعث بهت همگان شد و انگشت تعجب را به سوی دهان‌ها برد که آیا این همان آرمان‌های انقلاب ماست؟!

علاوه بر این، گروهی با عنوان "رستاک و کودکان ارف" نیز با مجوز رسمی سازمان عریض و طویل مدعی فرهنگ و هنر! کنسرتی را برگزار کردند که در آن مسائلی ضد فرهنگی رخ داد که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذر کرد...

به طوری که در این گروه مختلط که از زنان و دختران برای جذب مخاطب استفاده شده است تک‌خوانی زنان و رقص باله دختران همراه با نوازندگی زنان مشاهده شده است که بسیار جای تأسف فراوان دارد.

حتی خوب به یاد داریم آن جشنواره‌ای که تحت عنوان حرکات موزون ویژه بانوان به بهانه عید غدیر در یکی از محله‌های غرب تهران برگزار شد! به طوری که در تبلیغات اینترنتی این به اصطلاح جشنواره، از اجرای رقص و حرکات موزون آذری، فارسی، کردی، عربی، لبنانی، اسپانیش، ایرانی و… به همراه رقص نور و دی جی، نام برده شده بود.

نکته تأسف‌بار این که در توضیحات فروش این بلیط به رنگ قرمز و به صورت ویژه آمده بود که تماشاگران زن شرکت‌کننده در این برنامه می‌توانند به انجام حرکات موزون بیرون از سن بپردازند! حتی در تبلیغات مرتبط با این جشنواره مبتذل نیز از عکس‌های برگزاری برنامه‌های مشابه در ایران و سایر کشورها حتی با اجرای مردان نیز استفاده شده است.

ناگفته نماند که رقص باله دختران که متأسفانه در سال‌های اخیر در کنسرت‌های مختلف رخ می‌دهد و سکوت مسئولان فرهنگی را همراه داشته است به‌شدت افزایش یافته و هر چند وقت یک‌بار گزارش‌های متعددی مبنی بر این که رقص و آموزش آن در بین دختران نوجوان در حال گسترش است...

... و حالا امروز چشممان به جمال نوع دیگری از رقص زنان روشن شد! این نوع که "پاتیناژ" نام دارد به نام ورزش مشهور شده است؛ در واقع نوعی نمایش رقص است که با حرکات زننده، موزون و غیراخلاقی همراه است.

گفتنی است که فساد همراه با پاتیناژ به حدی است که شبکه‌های ماهواره‌ای هم که بعضاً آن را پوشش می‌دهند در خیلی از موارد از نام "Dancing on ice" به معنای "رقص روی یخ" برای این حرکات استفاده می‌کنند.

آری،"Dancing on ice" یا همان "رقص روی یخ" عنوان یکی از پرفسادترین برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای است که یکی از زیرمجموعه‌های این ورزش به حساب آمده و فساد آن عرق شرم را بر پیشانی انسان جاری می‌کند!

پاتیناژ چیست؟!

«یخ‌پالیزه یا پاتیناژ نام نوعی ورزش است که با اسکیت روی یخ انجام می‌شود. پاتیناژ را می‌توان به صورت پاتیناژ تک‌نفره و دو‌نفره و گروهی انجام داد، این ورزش از زیباترین ورزش‌هاست و شامل کشش و حرکت بدن همراه با حفظ تعادل می‌باشد.

پاتیناژ را می‌توان در سالن‌های پوشیده انجام داد و نیز در کشورهایی که زمستان‌های پربرف دارند از جمله در کانادا و روسیه این ورزش در پیست‌های باز هم انجام می‌شود.

انجام حرکات آکروباتیک روی یخ در حین پاتیناژ از سخت‌ترین حرکات ورزشی است که ورزشکار برای انجام آن به تمرین و ممارست زیاد احتیاج دارد.

مسابقات جهانی پاتیناژ هر سال در کشورهای مختلف انجام می‌شود و قهرمانان این رشته معمولاً از کشورهای سردسیر از جمله روسیه کانادا و آلمان هستند. در سال‌های اخیر ورزشکارانی از آمریکا و چین نیز در جمع مدال‌آوران می‌باشند.»

پاتیناژ در ایران

«رشته‌ی ورزشی  پاتیناژ ایران حدود 50 ال قدمت دارد. اولین سالن پاتیناژ هم 40 سال پیش به بهانه بازی‌های آسیایی تهران در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی راه‌اندازی شد اما هزینه‌های بالای تجهیز و نگهداری از سالن‌های پاتیناژباعث شد نه تنها به تعداد این فضاها در کشور اضافه نشود که همین یک سالن استاندارد هم تغییر کاربری بدهد.

هم‌اکنون پس از سال‌ها دوباره شاهد بهره‌برداری از یک سالن پاتیناژ استاندارد در ایران هستیم. این سالن با حضور مسئولان وزارت ورزش، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و فدراسیون اسکی در مجموعه تندرستی آرامیس افتتاح شد تا نقطه شروعی باشد برای آن‌هایی که به ورزش‌های یخی علاقه‌مند هستند.

در واقع باید گفت طرح اولیه ساخت نخستین سالن استاندارد پاتیناژ در ایران شش سال پیش روی کاغذ آمد اما شدت گرفتن تحریم‌ها علیه ایران، این کار را کمی به تأخیر انداخت. در مجموعه راه‌اندازی این سالن چیزی حدود یک‌میلیون و 600 هزار یورو هزینه دربرداشت که البته توجیه اقتصادی ندارد اما می‌تواند سرآغازی باشد برای رشد و توسعه ورزش‌های یخی در ایران.»

جالب توجه است که این رشته ورزشی (پاتیناژ) اولین بار در ایران توسط فردی فرانسوی در سال ۱۳۴۲، ۱۳۴۳ در تهران راه‌اندازی و پس از مدتی بهره‌برداری آن متوقف گردید که گویا بار دیگر در کشور به لطف برخی از آقایان به راه افتاده است!

حالا خود قضاوت کنید تصاویری که به تازگی مربوط به برگزاری این کلاس‌ها در جمهوری اسلامی ایران منتشر شده می‌تواند چه افق و آینده‌ای از فساد و بی‌بندوباری را به همراه داشته باشد!

به راستی این است جواب خون پاک شهدا که برای دفاع از خاک و ناموس و وطن خود تا پای جان در برابر حملات ناجوانمردانه دشمن ایستادند! این است جواب آن همه خون‌دل خوردن‌های مردم و رهبر کبیر انقلابمان برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران!

به هر تقدیر متأسفانه بی‌توجهی به ارزش‌ها و مبانی اخلاقی از سوی برخی مسئولان سبب بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و ترویج بی‌بندوباری در جامعه شده است...

 

انتهای پیام/پ

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها