نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. شهريور 1394 - 0:36
یک کارشناس فوتبال می‌گوید پرسپولیس فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذارد اما فعلا در حد و اندازه‌های قهرمانی نیست.

به گزارش آفتاب جنوب،مجتبی تقوی درباره نخستین پیروزی پرسپولیس بعد از چند هفته ناکامی گفت: هفته قبل پیش بینی کرده بودم که پرسپولیس بتواند موفق شود. پرسپولیس علی‌رغم اینکه نتیجه نمی‌گرفت حداقل بازی خوبی را به نمایش می‌گذاشت. قبل از بازی گفتم تا زمانی که پرسپولیس خوب بازی می‌کند نوید خوبی برای آینده است.

وی ادامه داد: بازی پرسپولیس برابر فولاد را کامل دیدم ولی این تیم هنوز در حد و اندازه‌های قهرمانی نیست و برای پیشرفت جا دارد. هر دو تیم بازی پایاپایی را انجام دادند اما پرسپولیس از موقعیت‌هایش استفاده کرد. در واقع برانکو به جوانان خوب بازی می‌دهد و بازیکنان جوان هم میل به بردن دارند. در هفته‌های گذشته صحبت از این بود که برای برانکو جایگزین مناسبی پیدا کنند اما تیم او بازی‌های خوبی را به نمایش می‌گذارد. بازی با فولاد هم پایاپای بود و این طور نبود که پرسپولیس تیم برتر میدان باشد. بازیکنان پرسپولیس در این دیدار باتجربه‌تر عمل کردند. در تحقیقاتی که اخیرا کارشناسان انجام دادند مشخص شده که تجربه نخستین عامل پیروزی و موفقیت است.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه بازیکنان فولاد به خاطر کمبود تجربه شکست خوردند اظهار کرد: فولاد تیم خوبی داشت و می‌توانست به پیروزی هم برسد اما بازیکنان این تیم بسیار کم‌تجربه هستند.

تقوی در پاسخ به این سوال که در کنار کم‌تجربگی و اشتباه‌های فردی چه چیزی باعث نتیجه نگرفتن پرسپولیس در چند فصل اخیر شده است گفت: باشگاه‌های ایران استاندارد نداریم و به طور سلیقه‌ای عمل می‌کنیم. در فصل نقل و انتقالات هر باشگاهی چند بازیکن خود را تغییر می‌دهد و همین عدم ثبات باعث می‌شود که بازیکنان هماهنگ نباشند. برای مثال باشگاه‌هایی مانند سپاهان این موضوع را رعایت می‌کنند و تا حدودی موفق هستند. اما استقلال و پرسپولیس تغییرات بسیاری دارند که به مدیریت آن‌ها نیز بازمی‌گردد. سال گذشته پرسپولیس از مدیریتش ضربه‌های بسیاری خورد و امسال هم هواداران، انتظار دارند بلافاصله تیم نتیجه بگیرد ولی باید به این تیم فرصت داد.

وی با اشاره به باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی خاطرنشان کرد:‌ شاکله این تیم‌ها به گونه‌ای است که فقط باید برای قهرمانی بجنگند و این انتظاری است که هواداران‌شان از آن‌ها دارند. بعضی از بازیکنان حتی بدون اینکه بدنسازی انجام دهند به تیم‌ها اضافه می‌شوند که این اصلا در استاندارد اروپا قابل قبول نیست و در ادامه لیگ با ضعف بدنی مواجه می‌شوند. یکی از مشکلات استقلال و پرسپولیس این است که به سادگی گل می‌خورند که در گذشته چنین نبود و باید به دنبال راهکار و تاکتیک مناسبی باشند. 

 

منبع: ایسنا

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها