نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. مرداد 1394 - 10:05
تا رأی‌گیری سنای امریکا درباره توافق هسته‌ای ۱+۵ و ایران در ۲۶ شهریور ماه حدود ۵ هفته مانده است. به نظر می‌رسد بتدریج آرای کافی برای اجرایی شدن توافق در حال جمع شدن است.

به گزارش آفتاب جنوب, روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر شماره امروز یک شنبه خبرهای زیر را منتشر کرده است:

تا رأی‌گیری سنای امریکا درباره توافق هسته‌ای 1+5 و ایران در 26 شهریور ماه حدود 5 هفته مانده است. به نظر می‌رسد بتدریج آرای کافی برای اجرایی شدن توافق در حال جمع شدن است. به گزارش «تابناک»، به نقل از پایگاه «هیل» که خبرهای کنگره امریکا را پوشش می‌دهد، تاکنون 20 سناتور دموکرات از این توافق اعلام حمایت ‌کرده‌اند. هفت نفر دیگر از آنها متمایل به حمایت از این توافق هستند و 18 نفر دیگر هنوز تصمیم خود را نگرفته یا اعلام نکرده‌اند.

در میان سناتورهای دموکرات، تنها «چارلز شومر» سناتور پرنفوذ ایالت نیویورک است که تاکنون با توافق با ایران اعلام مخالفت کرده است. در اردوگاه جمهوری‌خواهان نیز مخالفت 29 نفر قطعی به نظر می‌رسد، 23 جمهوری‌خواه دیگر متمایل به رأی منفی به توافق هستند و تنها دو سناتور هنوز تصمیم خود را نگرفته یا اعلام نکرده‌اند. رأی مخالف اولیه سنا به توافق با ایران به نظر قطعی می‌رسد، ولی با فرض اینکه همه جمهوری‌خواهان با توافق مخالف باشند، این حزب برای مقابله با وتوی قطعی اوباما به همراهی 13 سناتور دموکرات نیاز دارد تا جلوی اجرایی شدن توافق هسته‌ای را بگیرد.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها