نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. مرداد 1394 - 9:46
چیزی که شکستن طلسم استقلال مقابل ذوب آهن را محتمل می نماید نتایج آغازین دو تیم است که بر خلاف انتظار، اصفهانی ها با روحیه نامناسب از 2 باخت پیاپی به مصاف شاگردان صدرنشین مظلومی خواهند رفت.
به گزارش آفتاب جنوب،جدال استقلال و ذوب آهن همواره دیدنی و حساس بوده است. این بار جمعه 23 مردادماه، آبی های پایتخت با پرویز مظلومی میزبان ذوب آهن یحیی گل محمدی هستند تا کار نیمه تمامشان در 3 سال اخیر را به پایان برسانند. استقلال در 6 دیدار اخیر خود مقابل ذوب آهن رنگ پیروزی را ندیده است.

در تاریخ ادوار لیگ برتر استقلال و ذوب آهن 28 مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که البته آخرین جدال آنها مربوط به ایستگاه 25 لیگ قبل است. دیداری که طی آن ذوب آهن موفق شد در تهران آبی ها را 1-1 متوقف کند. در بازی جمعه 21 فروردین ماه سال جاری، مهرماه سال جاری، این امید ابراهیمی بود که با ضربه پنالتی دقیقه 62 خود میزبان را پیش انداخت با این حال گل دانیال اسماعیلی فر(74) آب رفته به جوی را به مخزن ذوب آهن بازگرداند.

 
در واقع استقلالی ها پس از قبول شکست برابر حریف نصف جهانی خود - در جام حذفی - قصد داشتند 4 ماه و 3 روز قبل خاطره تلخ خروجشان از گردونه جام حذفی را پاک کنند اما گل اسماعیلی تمام برنامه های امیر قلعه نویی را بر هم زد.
 
برنامه، نتایج کامل، جدول رده‌بندی و گلزنان لیگ برتر

3 سال و 13 روز انتظار آبی

استقلال آخرین بار 3 سال و 13 روز قبل موفق شده ذوب آهن را در رقابتهای لیگ شکست دهد. آبی ها با امیر قلعه نویی جمعه 21 بهمن ماه سال 1390 ذوب آهن را 2-0 شکست دادند تا سربلند از مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا به دور پایانی صعود کنند.

 پس از آن نوبت به هفته سوم لیگ دوازدهم رسید تا بار دیگر شاگردان امیر قلعه نویی در تقابل با اصفهانی ها لبخند را بر لب ژنرالشان بنشانند. سه شنبه 10 مرداد ماه سال 1391 یعنی 3 سال و 13 روز قبل امین منوچهری در دقیقه 83 تک گل پیروزی بخش استقلال برابر ذوب آهن را به ثمر رساند تا فصل رویایی آبی ها با ثبت دومین  پیروزی آغاز شود.

 استقلال در نهایت قهرمان لیگ 12 شد و البته نه در نیم فصل دوم موفق به شکست دادن مجدد ذوب آهن شد و نه در لیگ های 13 و 14 طی 4 دیدار پی در پی به این مهم دست یافت.
 آبی ها فصل پیش، در جام حذفی هم مغلوب حریف نصف جهانی خود شدند تا حسرت 3 سال و 13 روزه‌شان –در شکست ناپذیر بودن حریف -  حسابی آزارشان دهد.
 

استقلال در بند «6»

غایبان سرشناس
دیدار آخر استقلال و ذوب آهن همان طور که پیش تر اشاره شد با تساوی 1-1 دو تیم خاتمه پیدا کرد. استقلال جمعه آتی، در مقایسه با ترکیب اصلی  آخرین دیدارش برابر ذوب آهن محسن فروزان(دروازه بان)امیر حسین صادقی، هاشم بیک زاده و رضاعنایتی را ندارد.
 آبی ها میلاد فخرالدینی، سجاد شهباززاده و مجید حسینی را هم – به دلیل مصدومیت یا نا آماده بودن - احتمالا در بازی جمعه کنار خود نخواهند داشت.

در مقابل از میان 11 مرد ترکیب اولیه استقلال در دیدار 4 ماه و 3 روز قبل؛ هرایر مگویان ارمنستانی، جاسم کرار عراقی، یعقوب کریمی و امید ابراهیمی بازیکنانی هستند که به احتمال زیاد مثل دیدار جمعه 21 فروردین ماه دوباره مقابل ذوب آهن به میدان خواهند رفت.

در اردوی نصف جهانی ها هم سرشناس ترین غایب نسبت به بازی آخر دو تیم، کارلوس سانتوز برزیلی است. مدافعی ارزشمند که ترجیح داد از ابتدای لیگ پانزدهم به نفت تهران نقل مکان کند.
در کنار این برزیلی باید از قاسم دهنوی هم یاد کنیم که مقابل استقلال بد کار نمی کرد و گزینه اصلی یحیی گل محمدی در پست هافبک دفاعی بود. قاسم هم جمعه در میان ذوب آهنی ها نیست.

تعادل 32.1 بر هم می خورد؟

از نگاه آمار شرایط 28 تقابل لیگ برتری استقلال و ذوب آهن قابل توجه است. زبان آمار می گوید 35.8 درصد این تقابل ها با نتیجه تساوی به پایان رسیده است و جالب اینکه در 18 دیدار باقیمانده 9 مرتبه استقلالی ها پیروز شده اند و 9 مرتبه نصف جهانی ها با لبخند زمین مسابقه را ترک کرده اند.
 به عبارت ساده تر استقلال و ذوب آهن در ادوار لیگ برتر به طور مساوی در 32.1 درصد دیدارهایشان مقابل یکدیگر به پیروزی رسیده اند.

حال باید دید بعد از اتمام دیدار عصر جمعه باز هم دو تیم سهم پیروزی هایشان در دیدارهای مستقیم مساوی خواهد بود یا کفه ترازو به سود یکی از طرفین سنگین خواهد شد.

 

جدول 28 دیدار استقلال و ذوب آهن در ادوار لیگ برتر
 
 

بازی/شماره

لیگ برتر

بازی رفت

بازی برگشت

1

اول

ذوب آهن 2 استقلال 1

استقلال 2 ذوب آهن 2

2

دوم

استقلال0 ذوب آهن 0

ذوب آهن 0 استقلال 3

3

سوم

ذوب آهن 2 استقلال 1

استقلال 1 ذوب آهن 0

4

چهارم

ذوب آهن3 استقلال 1

استقلال 0 ذوب آهن 3

5

پنجم

استقلال 3 ذوب آهن 0

ذوب آهن 1 استقلال 1

6

ششم

استقلال 2 ذوب آهن 1

ذوب آهن 0 استقلال 0

7

هفتم

ذوب آهن 0 استقلال 1

استقلال 1 ذوب آهن 2

8

هشتم

استقلال 2 ذوب آهن 0

ذوب آهن 1 استقلال 1

9

نهم

ذوب آهن 1 استقلال 0

استقلال 1 ذوب آهن 0

10

دهم

ذوب آهن 1 استقلال 1

استقلال 1 ذوب آهن 2

11

یازدهم

ذوب آهن 0 استقلال 2

استقلال 2 ذوب آهن 2

12

دوازدهم

استقلال 1 ذوب آهن 0

ذوب آهن 0 استقلال 0

13

سیزدهم

ذوب آهن 2 استقلال 0

استقلال 1 ذوب آهن 1

14

چهاردهم

ذوب آهن 2 استقلال 1

استقلال 1 ذوب آهن 1

15

پانزدهم

استقلال؟ ذوب آهن ؟

؟

 
 
مطالب مرتبط

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها