نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. مرداد 1394 - 17:16
فضای مجازی مملو از سایت های همسریابی است که عموما مجوز های لازم را نداشته و با سوء استفاده از اطلاعات جوانان بستر مناسبی برای جوانان جویای ازدواج را فراهم نمی کنند.

به گزارش آفتاب جنوب,

به نقل از پایگاه خبری زنان قم ، پلیس فتا که تاکنون بارها نسبت به اعتماد جوانان به سایت های همسریابی هشدار داده است این بار خبر از دستگیری گردانندگان سایت متخلفی با اطلاعات دوهزار نفر را داده است.

این درحالی است که سایت های همسریابی که تمامی آنها غیرقانونی بوده و در فضای مجازی به فعالیت می پردازند نه تنها موضوع بحث تازه ای نیست اما به طور حتم معضل بزرگی برای جوانان درسن ازدواج به شمار رفته و باید به سرعت مورد تحقیق و تفحص و درصورت امکان اصلاح قرار بگیرد.

سرهنگ رضا غنی لومشاوراجتماعی نیروی انتظامی می گوید: برخی از سایت های همسریابی به دلیل اینکه از خارج از کشور کنترل و اداره می شوند امکان دستگیری متخلفان وجود ندارد و پس از فیلترینگ نیز متولیان سایت با آدرس جدید کارخودرا از سر می گیرند.

این درحالی است که جوانان و کسانی که جویای ازدواج هستند با دوری از چنین سایت هایی با کمک به خود و آرامش روحی خود می توانند از کانال های مناسبی که عرف جامعه می پسندد به سنت حسنه ازدواج دست پیدا کنند چراکه در این صورت نه از لحاظ روحی دچار آسیب می شوند ونه وقت و هزینه خودرا در سایت های دروغینی که نقاب خیرخواهی به چهره زده اند تلف می نمایند چراکه به طور حتم با ورود به چنین سایت هایی نه تنها با اطلاعات صحیحی از افراد روبه رو نخواهند شد بلکه با اعتماد به چنین اطلاعاتی به خود و آینده خود خیانت می کنند.

دکتر عباسعلی اللهیاری رئیس سازمان نظام روانشناسی در این رابطه می گوید: هرگونه همسریابی و تسکیل خانواده بر پایه آشنایی از طریق سابت، مورد تایید ما نیست و به دلیل شناخت دقیق و کاملی که از این طریق برای طرفین حاصل نمی شود در نهایت به ناکامی منجر خواهد شد.

اگرچه تاکنون هشدارهایی زیادی بابت عدم اطمینان به چنین سایتهایی ارائه شده است اما بازهم شاهد مراجعه برخی از جوانان به چنین سایتهایی هستیم رشد قارچ گونه سایت های غیرقانونی ازدواج همچنان ادامه داشته و ضربات روحی ناشی از آن گاه برای برخی از جوانان جبران ناپذیر خواهد بود.

این درحالی است که سازمان نظام روانشناسی درحال شناسایی و تعیین صلاحیت 130 مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده است و تاکنون پروانه فعالیت 30مرکز از این تعداد صادر شده و مابقی درحال بررسی هستند.

به طور حتم جوانانی که نیت تشکیل خانواده ای سالم و برپایه عرف وشرع اسلامی دارند هیچگاه با مراجعه به سایت های غیرقانونی همسریابی وقت و هزینه خودرا تلف نکرده و به آینده ای که از طریق چنین سایتهایی که حتی برخی از آنها توسط اشخاص معلوم الحالی از خارج از کشور اداره میشوند چشم امید نمی دوزند چراکه یک زندگی سالم باید شروعی سالم و مبتنی بر عقایدو رسوم ایرانی و اسلامی داشته باشد تا بتواند آینده ای قابل اطمینان و مناسب برای زوجین به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها