نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
31. تير 1394 - 12:44
یک متخصص داروسازی صنعتی از تولید اولین قرص مخمر در دانشکده داروسازی علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد و گفت:‌ این قرص برای نانوایی‌ها٬ سالمندان٬ ورزشکاران و پرورش اندام کاربرد دارد.

به گزارش آفتاب  جنوب, دکتر رضا تحویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار سینا٬ درباره اختراع قرص مخمر تولید داخل و کارایی آن در کشور اظهار داشت: قرص مخمر در بازارهای دارویی دنیا تولید شده و در ایران این قرص به شکل وارداتی در داروخانه‌ها عرضه می‌شود که به شکل مکمل غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: ما توانستیم از پودر مخمر تولید شده در کارخانه که به شکل بسته بندی به نانوایی‌ها ارایه می‌شود قرصی تولید کنیم تا بتوان آن را به شکل خوراکی مصرف کرد البته به دلیل بو و مزه نامناسب آن با تبدیل شدن به شکل قرص بیشتر از آن استقبال می‌شود.

استفاده از اولین قرص مخمر تولید داخل
این متخصص داروسازی صنعتی درباره ویژگی‌های قرص مخمر تولید شده ابراز کرد: در داروسازی برای ساخت شکل دارویی باید فرمول خاص آن وجود داشته باشد که ممکن است کارخانه‌ها این فرمول را در اختیار یکدیگر قرار ندهند اما قرص مخمر تولید داخل موارد مصرف متفاوتی دارد این‌که سالمندان، ورزشکاران و کسانی که قصد پروش اندام دارند با نظارت پزشک و مصرف این قرص می‌توانند ریزمغذی‌ها و ویتامین‌های بدنشان را تامین کنند.

تلاش برای کسب بازارهای فروش کشورهای همسایه
تحویلیان با اشاره به این‌که قرص مخمر در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فرموله شده٬ افزود: به دنبال این موضوع دانش فنی آن را طی قراردادی به شرکتی واگذار کردیم و منتظر هستیم که با مساعدت‌های سازمان غذا و دارو بتوانیم پروانه ساخت آن را بگیریم و به بازارعرضه کنیم تا بتوانیم برای اولین قرص مخمر تولیدی در داخل کشور و کشورهای همسایه بازار فروش ایجاد کنیم.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان این‌که محصول قرص مخمر بیشتر کاربرد خوراکی و دارویی دارد، گفت: به دلیل هزینه بالا استفاده از آن برای نانوایی صرف اقتصادی ندارد به علاوه این‌که پودر مخمر حالت زنده و فعال برای نانوایی دارد اما این قرص به این شکل و مناسب برای نانوایی نیست.

تحویلیان درباره اقدامات مناسب برای کارآفرینی در زمینه تولید قرص مخمر اظهار کرد: اگر واحد تولیدی آن در استان کرمانشاه تاسیس شود این دارو اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند٬ همچنین به دلیل وجود مواد مورد نیاز این قرص در داخل کشور در راستای اقتصاد مقاومتی موثر است.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها