نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. تير 1394 - 1:38
اقدام گروه تروریستی تکفیری داعش در استفاده از کودکان کم سن و سال بعنوان عامل انتحاری موجی از نگرانی های منطقه ای و بین المللی را درپی داشته است.

به گزارش آفتاب جنوب,اقدام گروه تروریستی تکفیری داعش در استفاده از کودکان کم سن و سال بعنوان عامل انتحاری موجی از نگرانی های منطقه ای و بین المللی را درپی داشته است. در همین رابطه، روز گذشته رسانه های لبنان و سوریه با انتشار تصاویری از آخرین کودک قربانی داعش، از سرگذشت غمبار وی پیش از عضویت در این گروه تروریستی تکفیری پرده برداشته اند.

 
کودک گل فروشی که انتحاری داعش شد+تصاویر
 
به گزارش مطبوعات لبنان، هفته گذشته واحد اطلاع رسانی داعش با انتشار تصاویری از اجرای عملیات انتحاری توسط 3 کودک سوری با اسامی مستعار علیه واحدهای ارتش و کردهای سوریه خبر داده بود. انتشار تصاویر این سه کودک موج جدیدی از اعتراضات نسبت به سواستفاده این گروه از کودکان کم سن و سال در عملیاتهای تروریستی را بدنبال داشت. 
 
کودک گل فروشی که انتحاری داعش شد+تصاویر
 
در این میان، هویت یکی از این کودکان انتحاری که پیش از این به همراه خانواده خود به لبنان مهاجرت کرده بود بحث برانگیز شده است. به نوشته مطبوعات لبنانی این کودک با نام اصلی "فارس" اهل استان شمالی حسکه سوریه بوده است که از ابتدای بحران نظامی در این کشور در بیروت پایتخت کشور لبنان زندگی میکرده و برای کمک مالی به خانواده خود اقدام به فروش گل در خیابان "الحرماء" این شهر میکرده است.
 
کودک گل فروشی که انتحاری داعش شد+تصاویر
 
این منابع از کشته شدن این کودک در بمباران هوایی محل سکونتش در یکی از مراکز آموزشی داعش در حاشیه شهر تل ابیض سوریه خبر داده اند و روایت داعش از مشارکت وی در عملیات انتحاری علیه واحدهای ارتش و کردهای سوریه را رد کرده اند.
 
کودک گل فروشی که انتحاری داعش شد+تصاویر
 
مشرق

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها