نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. تير 1394 - 13:10
فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت:نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در میان بانوان بهترین ابزار در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

به گزارش آفتاب جنوب،پیش از ظهر امروز همایش حجاب و عفاف به مناسبت گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب با حضور فرماندار گچساران، فرمانده سپاه ناحیه گچساران و جمعی از مسئولان و بانوان محلی در سالن همایش فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

همایش عفاف و حجاب

همایش عفاف و حجاب

همایش عفاف و حجاب

 

سرهنگ جهانگیر انصاری فرمانده سپاه ناحیه گچساران در این همایش با اشاره به اینکه یکی از افتخارات ملت ما وجود مادران، خواهران و دختران محجبه و عفیف نظام اسلامی است،گفت: حجاب بهترین سلاح برای مقابله با طراحی‌ها و نقشه‌های دشمنان علیه ملت ایران است.

 

همایش عفاف و حجاب

 

وی حجاب را پوشش ظاهری وعفاف را پوشش باطنی برشمرد و افزود: امروز دشمن حجاب و عفاف دختران و زنان ما را نشانه رفته اند و به دنبال این بوده که حجاب و عفاف را از دختران و زنان ما بگیرند.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران با بیان اینکه اقتدار، عزت و سربلندی نظام اسلامی در حجاب و عفاف دختران و زنان ما است،اظهارکرد:هر کدام از دختران و زنان ما در گچساران سفیران عرصه حجاب و عفاف در سطح شهرستان هستند.

 

انصاری با بیان اینکه هر کدام از دختران و زنان ما سفیران جنگ نرم بوده و با رعایت حجاب و عفاف خود می‌توانند دشمنان را مأیوس کنند،تاکید کرد: نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در میان بانوان بهترین ابزار در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اشاره به اینکه مقوله حجاب و عفاف از سرمایه های اصلی نظام اسلامی است، تصریح کرد:شهداء در وصیت نامه‌های خود پس از پیروی از ولایت، به دختران و زنان ما توصیه کرده‌اند که حجاب و عفاف خود را رعایت کنند و آن‌ها خون خود را دادند تا ما اکنون در آرامش و آسایش باشیم.

 

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران درادامه این همایش با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با ترفندهای مختلف درصدد ضربه زدن به ملت ایران اسلامی بوده‌اند،گفت: امروزدشمنان ما جهت آسیب رساندن به خانواده‌ها به ویژه نسل جوان ما تلاش خود را بروی اقدامات فرهنگی متمرکز نموده است.

 

همایش عفاف و حجاب

 

وی با بیان اینکه دشمنان بدنبال ایجاد انحرافات اخلاقی و اجتماعی در بین خانواده‌ها به ویژه نسل نوجوانان و جوانان است ،افزود: در صورت نبود عفاف و حجاب، مشکلات و اثرات مخرب زیادی درجامعه پدیدار می شود و اگر بخواهیم از جامعه ای سالم و  خانواده ای مستحکم برخوردار باشیم باید به پوشش و حجاب و عفت بانوان توجه کنیم.

 

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه عفاف و حجاب مختص زنان و بانوان نبوده بلکه مردان نیز باید دارای عفت و حجاب خاص خودباشند،تصریح کرد: در حقیقت حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی است و  این دو عامل در کنار یکدیگر سلامتی جامعه اسلامی را تضمین خواهد نمود.

 

همایش عفاف و حجاب

 

 

وی با بیان اینکه مردان جامعه اسلامی باید با نگاه و رفتار خود نمونه کامل یک مرد ایرانی و اسلامی بوده و در جامعه ای که زندگی می کند ایجاد امنیت و آرامش نماید،اظهارکرد: مراقبت و هوشیاری لازم و کافی از خانواده در جامعه یک امر ضروری است و حجاب و عفاف  از مولفه های مهم در سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید است

 

رحیمی با اشاره رشادتها و مجاهدت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس گفت: در این 30 سال دشمنان فهمیده‌اند که برای آسیب رساندن به ملت ایران راه را اشتباه رفته‌اند وبه همین منظوراکنون روی مسائل فرهنگی دست گذاشته‌اند و ضروری است که همه ما در این زمینه هوشیار باشیم.

 

فرماندار گچساران تأکید کرد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در شهرستان نیازمند فرهنگ‌سازی بوده و فرهنگ‌سازی بهترین راهکار برای نهادینه شدن حجاب و عفاف در گچساران است.

                           همایش عفاف و حجاب               همایش عفاف و حجاب                                                 

درادامه این همایش سیده فرزانه آرامش رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران کهگیلویه و بویراحمد سخنانی را پیرامون عفاف و حجاب ایراد نمود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها