نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. تير 1394 - 17:58
رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه در یکسال گذشته 137 هزارو 752 متر مربع اراضی ملی این شهرستان از تصرف سودجویان خارج شده است،گفت: میزان ارتکاب جرم در سه ماهه نخست این شهرستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 18درصد کاهش یافته است.

علی دهقان رئیس دادگستری گچساران ظهر امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، ضمن بزرگداشت مقام شامخ شهید بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه، با بیان اینکه وظیفه اصلی دستگاه قضایی رسیدگی به حل اختلافات مراجعان است،گفت:اگر فرهنگ قانون‌مداری ترویج و قانون توسط آحاد مردم و نهادها رعایت شود،شاهد اجرای صحیح عدل و قسط در جامعه خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه در دستگاه قضایی تأکید بر ترویج فرهنگ حقوقی و قضایی، قانون‌مداری، گسترش فرهنگ صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری‌ها در جامعه است،افزود: قانون‌مداری فراگیر سبب گسترش عدل و قسط در جامعه خواهد شد و قانون مرز و تعیین کننده است.

 

رئیس دادگستری گچساران با اشاره به اینکه فرهنگ قرآنی به دنبال گسترش عدل و قسط در جامعه است، اظهارکرد:در دستگاه قضایی اعتقاد بر این است که عدالت باید در تمامی سطوح جامعه ساری و جاری باشد و عدالت باید توسط همه نهادها و سازمان‌ها رعایت شود.

 

این مسئول با بیان اینکه  امنیت در پرتو عدالت و برقراری قسط و عدل در جامعه ایجاد می‌شود،تصریح کرد:سیاست کلان دستگاه قضایی، مبارزه با مفاسد در همه ابعاد اقتصادی، اداری، فرهنگی و سایر مسائل بوده و این از مطالبات اساسی مردم است.

 

دهقان درادامه به عملکرد دستگاه قضایی این شهرستان در سال گذشته ،گفت:میانگین وقت رسیدگی به پرونده‌ها در سال 93 در مقایسه با سال 92، 35 درصد کاهش یافته و این میزان در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش یافته است.

 

رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه در حال حاضرمیانگین رسیدگی به پرونده‌ها در گچساران به کمتر از 3 ماه رسیده است،افزود:میزان جرائم در این شهرستان در سال 93 در مقایسه با سال 92، 16 درصد افزایش یافته ولی در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش  18 درصدی روبرو بوده است.

 

وی با بیان اینکه میزان ورودی پرونده‌ها در همه واحدها در سال گذشته 33 هزار و 401 فقره بوده که 33 هزار و 355 فقره آن مختومه شد،افزود:در سال گذشته 5 هزار و 351 فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف این شهرستان شد که 100 درصد آن مختومه و 19 درصد آن به سازش ختم شد.

 

این مسئول با اشاره به پرونده های ورودی به دستگاه قضایی این شهرستان،افزود: میزان ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی این شهرستان در سال 93 در مقایسه با سال 92،با افزایش 22 درصد روبرو بود که در 3 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش یافته است.

 

وی درادامه با بیان اینکه درسال 94 یک هزار و 382 پرونده به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع داده شد که یک هزار 363 مورد آن مختومه شد،تصریح کرد:505 پرونده دادگاه انقلاب با موضوع مواد مخدر و مسایل امنیتی به این مرجع قضایی وارد شد که تنها 4 پرونده در حال بررسی است و سایر پرونده ها مختومه شده است.

 

رئیس دادگستری گچساران درادامه با بیان اینکه در یکسال گذشته 137 هزارو 752 متر مربع اراضی ملی این شهرستان از تصرف سودجویان خارج شد،تصریح کرد:281 هزار و 536 متر مربع متر از اراضی ملی این شهرستان در دست سودجویان بود که در سال 93 شناسایی شدو تاکنون برای این میزان زمین حکم قطعی دادگاه صادر شده است.

 

دهقان با اشاره به طرح سند دار شدن زمین های حومه این شهرستان با هدف کاهش تصرف احتمالی سود جویان ،افزود:از ابتدای سال 93تاکنون سه هزار و 874 متر مربع از زمین های این شهرستان سند دار شدند.

 

این مسئول با اشاره به صدور سند مالکیت تک برگ برای بیش از 10 هزار سند در گچساران از ابتدای سال 93 تاکنون ،اظهارکرد:.وصول 37 میلیارد و 272 میلیون ریال از مطالبات بانکی از دیگر اقدامات یک ساله گذشته دستگاه قضادر راستای اجرای قانون و عدالت اجتماعی در این شهرستان است.
 

وی افزود: در سال گذشته 57 زندانی جرائم غیر عمد و محکومان به پرداخت دیه و مهریه با پرداخت شش میلیارد و 843 میلیون ریال کمک بلاعوض و میزان تسهیلات بانکی و گذشت 11 میلیارد ریال از سرمایه شاکیان آزاد شدند.

 

وی راه اندازی دادگاه کیفری جرائم درجه یک برای رسیدگی به جرائم خاطیان شهرستان های گچساران، باشت، بهمئی، دهدشت، چرام و لنده در این شهرستان را از برنامه های در دست اجرا برای کاهش طولانی شدن روند دادرسی ها برشمردوگفت:تاکنون رسیدگی به جرایم کیفری درجه یک تنها در مرکز استان انجام می گرفت.

 

رئیس دادگستری گچساران با بیان اینکه مدت زمان دادرسی پرونده های قضایی این شهرستان نسبت به سال 92 به بیش از 50 درصد کاهش یافته است،تصریح کرد:میانگین مدت زمان دادرسی پرونده های قضایی این شهرستان که در سال 92 شش ماه بود درحال حاضر به سه ماه کاهش یافته است.

 

وی افزود: میزان ارتکاب جرم در سه ماهه نخست این شهرستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 18درصد کاهش یافته است.

 

دهقان با اشاره به عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید دادگستری این شهرستان بیان کرد: عملیات اجرایی ساختمان دادگستری این شهرستان که از سال 90 در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع شروع شده که در حال حاضر در مراحل پایانی آن قرار دارد که با تکمیل آن تحول خوبی در رفاه و رضایتمندی مراجعان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها