نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. تير 1394 - 6:36
به دلیل هرج ومرج ناشی از تسلط تروریست های القاعده و مزدوران عربستانی طرفدار عبدربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن بر گذرگاه مرزی الودیعه از روز گذشته تاکنون هزاران یمنی در این گذرگاه سرگردان شدند.

به گزارش آفتاب جنوب,

به نقل از پایگاه خبری مراقبون پرس، از روز گذشته تاکنون هزاران یمنی در گذرگاه مرزی الودیعه در مرز مشترک یمن و عربستان به دلیل صادر نشدن مجوز ورود به یمن، در این گذرگاه سرگردان هستند. 

یک منبع محلی استان حضرموت واقع در شرق یمن گفت: هزاران یمنی که بر اثر تجاوز عربستان به یمن به ویژه استان الجوف واقع در شمال شرقی این کشور از خانه های خود آواره شده اند همچنان در گذرگاه مرزی الودیعه سرگردان هستند به طوری که نه عربستان به آنها اجازه ورود می دهد و نه مسوولان گذرگاه الودیعه که از روز دوشنبه تاکنون به دست تروریست های القاعده و مزدوران عربستانی طرفدار هادی افتاده است. 

وی افزود: آوارگان یمنی با رفتار بد مرزبانان عربستانی موظف به تامین امنیت واداره گذرگاه از سوی عربستان روبه رو هستند. 

تروریست های القاعده و مزدوران عربستانی طرفدار منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن روز گذشته در درگیری با نیروهای مقاومت مردمی یمن و به منظور تسهیل عبور سلاح و تروریست به القاعده کنترل گذرگاه مرزی الودیعه در مرز مشترک یمن و عربستان را به دست گرفتند. 

گروه تروریستی القاعده در یمن طی سه ماه گذشته در پی تجاوز عربستان به یمن و با ارسال مستقیم سلاح و پول از سوی دولت ریاض تقویت شده است. 

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند. 

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند. 

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت صنعا، این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است. 

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها