نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. تير 1394 - 6:05
رئیس اصناف کشور گفت: کمبود نقدینگی حلقه‌ای مفقوده در سیستم مالی بنگاه‌های تولیدی و سربرگ فهرست مشکلات و کمبودهای اصناف کشور است.

به گزارش آفتاب جنوب,

علی فاضلی رئیس اصناف کشور در گفت‌وگو با رازق، در سالروز روز اصناف به بیان مهمترین دغدغه‌های اصناف کشور اشاره کرد و گفت: دغدغه فعالان اصناف کشور قابل شمارش نیست و از تجمیع دغدغه‌های آنها باید به کمبودها و ضعف‌های زیر بنایی در بدنه اصناف اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مسائل مالی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از جمله حلقات زنجیره کمبودها و خلأها در بدنه اصناف کشور است و این موارد فهرست مطالبات اصناف را از دولت مردان شکل داده است.

رئیس اصناف کشور تقویت بنیان تولیدی ها، نوسازی و بهسازی ساختار تولیدی ها و اصناف در بحث تجهیز آنها با ماشین آلات جدید و استاندارد و خروج ماشین آلات فرسوده از سیستم فعالیت تولیدی‌ها را کمبودهای حوزه سخت افزاری در بدنه تولیدی‌ها و اصناف مربوطه برشمرد و افزود: بخش عمده‌ای از تولیدی‌ها در قالب اصناف مختلف نیاز به بهسازی و نوسازی دارند.

آسیب‌پذیری حوزه پوشاک تحت تأثیر کمبود نقدینگی

فاضلی کمبود نقدینگی را سربرگ فهرست مشکلات و کمبودهای اصناف کشور دانست و آن را حلقه‌ای مفقوده در سیستم مالی بنگاه‌های تولیدی برشمرد.

 وی ابراز کرد: متاسفانه ضعف در سیستم بانکی باعث شده تا بنگاه های تولیدی در بدنه اصناف مشکل نقدینگی داشته باشند و یکی از آسیب پذیران این جریان حوزه تولید پوشاک است.

ساختار توزیع کشور با نرم جهانی فاصله دارد

رئیس اصناف کشور با انتقاد از معیوب بودن ساختار توزیع کشور، ابراز کرد: ساختار توزیع در کشور سرشار از ضعف و کمبود های اساسی است که این معایب باعث شده تا ساختارتوزیع کشور با نرم جهانی فاصله داشته باشد و همگام با نوسانات رشد نرم جهانی رشدی در بدنه آن دیده نمی شود.

میانگین رشد مالیاتی اصناف به نفع دولت است

فاضلی در مورد افزایش مالیات اصناف، خاطر نشان کرد: کمیته برنامه ریزی اصناف از کمبود نیروی انسانی رنج می برد و در این راستا می توان درآمد کم و محدود اصناف را مشکلی دیگر عنوان کرد.

وی افزود: در راستای افزایش مالیات اصناف باید دید سازمان نظام مالیاتی این مهم را چگونه اجرا می کند و سقف آن همانند سال گذشته برای میانگین یک میلیون 8 درصد و بین یک تا سه میلون میانگین 12 درصد و بالای سه میلیون به بالا 18 درصد رشد داشته است.

رئیس اصناف کشور در پایان با اشاره به  جمله معروف «کاسب شریک خداست»، اظهار کرد: در یک مجموعه فضای کسب و کار سالم خالی از دزدی، کم فروشی و گرانفروشی است زیرا کاسب شریک خداست و در نهایت شغل کسب و کار را در بدنه بازار و اصناف مقدس می شمارد.

رئیس اصناف کشور گفت:  کمبود نقدینگی حلقه ای مفقوده در سیستم مالی بنگاه های تولیدی و سربرگ فهرست مشکلات و کمبود های اصناف کشوراست.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها