نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. تير 1394 - 14:30
عضو شورای اسلامی دوگنبدان به بیان اینکه بیکاری از مهترین علتهای مهاجرت روستاییان به این شهراست ،گفت: وقتی سرمایه گذاری کافی در مناطق روستایی انجام نمی شود، بیکاری در این مناطق افزایش پیدا خواهد کزد و روستاییان به ناچار، برای یافتن کار به این شهرمی آیند.

محبوبه رضایی عضو شورای اسلامی دوگنبدان صبح امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،با اشاره به وضعیت نگران کننده مهاجرت روستاییان به شهر ها، گفت: به طور کلی علل مهاجرت روستاییان به شهر را می‌توان در سه علت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و طبیعی کشاورزی خلاصه کرد که در این بین علل اقتصادی بیشترین نقش و تأثیر را داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه عوامل اقتصادی مثل کمبود تسهیلات در روستاها وبیکاری بیشترین تأثیر را در مهاجرت روستاییان به شهردارد، افزود: با ارائه امکانات مناسب و تسهیلات موردنیاز برای روستاها به ویژه با در نظر گرفتن انتظارات نسل جوان و ایجاد اشتغال می‌توان از هجوم بی رویه مهاجرت به شهرها جلوگیری کرد.

 

عضو شورای اسلامی دوگنبدان به بیان اینکه بیکاری از مهترین علت​های مهاجرت روستاییان به این شهراست ،گفت: وقتی سرمایه گذاری کافی در مناطق روستایی انجام نمی­ شود، بیکاری در این مناطق افزایش پیدا خواهد کرد و روستاییان به ناچار، برای یافتن کار به این شهرمی آیند.

 

رضایی نبود مراکز علمی و کمبود مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش به ویژه در مقطه متوسطه در روستاها را از دیگر عوامل مهم مهاجرت روستاییان به شهر برشمرد.

 

عضو شورای اسلامی دوگنبدان با اشاره به نقش عوامل طبیعی و کشاورزی در مهاجرت روستاییان به شهر ،اظهارکرد: یکی از راه‌های مناسب برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، تهیه زمین و آب کافی و مطلوب برای قشر روستاییان است.

 

وی با بیان اینکه با ایجاد امکانات مطلوب در روستاها در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی می‌توان از روند مهاجرت روستاییان به این شهرجلوگیری کرد،گفت:مسئولان باید همت کنند که همان گونه که به توسعه شهری اهمیت و توجه می کنند، توسعه روستاها را نیز در برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها