نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. خرداد 1394 - 17:23
رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران با اشاره به تعطیلی برخی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در سطح شهرستان و به‌ویژه در شهرک صنعتی این شهرستان تصریح کرد: عوامل تعطیلی تولید در گچساران باید شناسایی شود و بررسی این مشکلات باید با حضور خود سرمایه‌گذاران باشد.

به گزارش آفتاب جنوب،رضا شریفی رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران ظهر امروز در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل صنعت، معدن و تجارت این شهرستان با بیان اینکه در سطح شهرستان در حوزه صنعت و اصناف مشکلاتی وجود دارد که در خصوص آن احساس خطر می‌کنیم، گفت: دیوار و حصارکشی شهرک صنعتی، ضرورت احداث سردخانه و راه‌اندازی نانوایی دوگانه‌سوز برای مواقع اضطراری بسیار ضروری است.

 

وی با اشاره به صادر نشدن مجوز جهت احداث نانوایی دو گانه سوز افزود: درحال حاضر بیش از 18 نانوایی در این شهرستان آزادپز هستندواز ابتدای امسال سهمیه 20 درصد آرد واحدهای خبازی آزاد شده است.

 

شریفی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در واقع مجموعه اقدامات و عملیاتی که انجام می‌شود تا در صورت بروز بحران، خسارات احتمالی به حداقل میزان خود برسد،اظهارکرد:نبود آتش‌نشانی در شهرک صنعتی که بارها مطرح شده و اکنون به ستاد بحران شهرستان انتقال داده شده نیز از جمله این مشکلات است.

 

این مسئول با اشاره به تعطیلی برخی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در سطح شهرستان و به‌ویژه در شهرک صنعتی این شهرستان تصریح کرد: عوامل تعطیلی تولید در گچساران باید شناسایی شود و بررسی این مشکلات باید با حضور خود سرمایه‌گذاران باشد تا با آسیب‌شناسی در این خصوص به نتیجه برسیم.

 

رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران در ادامه با اشاره به برداشت بی‌رویه آب برخی از کارخانجات از رودخانه ها ،اظهارکرد: این برداشت‌های بی‌رویه موجب ایجاد مشکلاتی در سطح شهرستان شده است که باید جهت مقابله با آن چاره اندیشی شود.

 

وی با بیان اینکه در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به صنعت‌گران در خصوص پدافند غیرعامل باید متکی بر آموزش بود،گفت:در این راستا باید کارگاه‌هایی در دو حوزه صنعت و اصناف تشکیل شود تا بتوانیم با آموزش صحیح صنعت‌گران از وقوع بسیاری از حوادث جلوگیری کنیم.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی جهت استقرار اصول پدافند غیرعامل در بخش صنعت تاکید کرد و افزود: آموزش نقش مهمی در یادگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مباحث گوناگون به آحاد مختلف مردم دارد.

 

گفتنی است جلسه کارگروه پدافند غیرعامل صنعت، معدن و تجارت گچساران با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران، نمایندگان فرمانداری، اداره کار و رفاه اجتماعی، هیئت امنای شهرک صنعتی و رئیس اتاق اصناف شهرستان در سالن جلسات اداره بازرگانی این شهرستان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها