نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. خرداد 1394 - 2:55
یکی از رهبران گروهک تروریستی «جبهه النصره» سناریوی تروریستی گروهک رقیبش «داعش» برای هدف قرار دادن ارتش لبنان را فاش کرد.

به گزارش آفتاب جنوب,
یکی از سران گروهک تروریستی «جبهة النصره» شاخه القاعده در سوریه، اعلام کرد که گروه داعش در اول ماه رمضان قصد دارد یک طرح تروریستی را علیه ارتش لبنان اجرا کند.

روزنامه «السفیر» در گزارشی اقدام یکی سرکردگان گروهک تروریستی «جبهه النصره» در افشای طرح تروریستی داعش در شمال لبنان را مشکوک خواند و تاکید کرد که این اقدام می‌تواند در راستای جنگ روانی درباره پیامدهای عملیات قلمون و عرسال بر امنیت لبنان یا در چهارچوب رقابت بین جبهه النصره و داعش صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، یکی از سرکردگان گروهک تروریستی «جبهه النصره» در صفحه خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» به نام «أس الصراع فی الشام» (به معنی پایه و اساس درگیری‌ها در سرزمین شام) از قصد داعش برای هدف قرار دادن نیروهای ارتش لبنان در نخستین روز ماه مبارک رمضان در استان شمالی این کشور خبر داد.

این گزارش حاکی است که این سرکرده جبهه النصره بر اساس اطلاعاتی که آنها را «قابل اعتماد» می‌خواند، تاکید کرد: داعش در حال آماده شدن برای اجرای عملیات بزرگی در (شهر) طرابلس در نخستین روز ماه رمضان علیه ارتش لبنان است. احتمالا این عملیات را «ابو قتاده» عنصر عراقی داعش مدیریت کند. وی پیش از این  از شهر «رقه» سوریه به لبنان آمده و برخی هسته‌های خفته در این کشور را زنده کرده است. ابو قتاده هم اکنون در منطقه «الرمل» شهر طرابلس به سر می‌برد.

صاحب حساب توئیتری معروف به «اس الصراع فی الشام» یکی از سرکردگان جبهه النصره است که به نام «ابو محمد صالح الحموی» معروف بوده و پیش از این سمت امیر هیئت شرعی این گروهک در استان «حماه» سوریه را بر عهده داشته بود. او به روابط گسترده‌اش با داعش نیز معروف شده است. برخی‌ها وی را به داشتن خوی داعشی متهم می‌کردند ولی مدتی پیش اعلام کرد که از رابطه با داعش توبه کرده و این موضوع را با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد.

 

منبع: فارس

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها