نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. خرداد 1394 - 2:01
منابع یمنی اعلام کردند عربستان در پی شکست‌های متوالی میدانی خود زمان برگزاری کنفرانس ژنو را مناسب نمی‌داند و به دنبال مانع ‌تراشی در روند برگزاری آن است.

به گزارش آفتاب جنوب,

خبرگزاری رویترز نوشت: منابع سیاسی یمن که همراه با مذاکرات در زمینه کنفرانس ژنو حضور دارند، اعلام کردند که عربستان به دنبال به شکست کشاندن برگزاری کنفرانس است، این در حالی است که کنفرانس ژنو با یک روز تأخیر دوشنبه برگزار خواهد شد.

منابع یمنی به نقل از دیپلمات‌ های خارجی اعلام کردند که عربستان سعودی برگزاری این کنفرانس در شرایط کنونی را نمی‌ خواهد، چرا که در تحولات میدانی در موقعیتی ضعیف قرار گرفته است.

منابع یمنی اعلام کردند که مطلب روزنامه الشرق‌ الاوسط در صفحه اول و ادعای خودداری شرکت ‌کنندگان از صنعا برای سوار شدن به هواپیمای سازمان ملل یکی از دلایل مانع ‌تراشی و از نمادهای تخریب وجهه این کنفرانس از سوی ریاض است .

به گفته این منابع، رایزنی ها با اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل در یمن ادامه دارد و تا کنون تصمیم مشارکت گروه ها قطعی نشده تا بنا بر ادعای عربستان سعودی بحث خودداری از سوار شدن بر هواپیمای کوچک یا بزرگ مطرح باشد.

این منابع تأکید کردند عربستان سعودی تلاش ‌های گسترده ‌ای را به کار می گیرد تا مسئولیت مانع‌ تراشی در روند این نشست را بر عهده انصار الله بیاندازد، این در حالی است که مسئول واقعی مانع ‌تراشی، ریاض است که برای این کنفرانس شرط گذاشته و به دنبال تحقق دستاوردهای سیاسی بعد از شکست‌‌های میدانی است.

منابع یمنی تصریح کردند که سرنوشت برگزاری کنفرانس ژنو در روز دوشنبه در دست سازمان ملل است که باید نقش میانجی را ایفا کرده و طرف ‌ها را دور هم جمع کند نه اینکه بخواهد شرط‌ هایی را بر آنها تحمیل نماید.

 

منبع: تسنیم

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها