نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. خرداد 1394 - 1:26
نیروهای کُرد سوریه موفق شده‌اند اطراف شهر تل‌ ابیض که داعش در آن مستقر است، پیشروی‌های قابل توجهی به دست بیاورند. این پیشروی‌ها داعش را از ۳ محور محاصره کرده است.

به گزارش آفتاب جنوب,

 سرانجام کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه موفق شدند، شهر «سلوک» را آزاد کنند تا «داعش» یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های خود در استان «رقه» را از دست بدهد.

شهر سلوک یکی از مهمترین پایگاه‌های گروه تروریستی تکفیری «داعش» در استان رقه در شمال شرق سوریه است که سقوط آن برای این گروه تکفیری ضربه‌ای سنگین و مقدمه‌ای برای آزادسازی شهر «تل ابیض» شمرده می‌شود.

موقعیت شهر تل‌ابیض در شمال رقه و در مرز سوریه و ترکیه

 

در ادامه جدیدترین وضعیت محورهای جنگی تل‌ابیض بررسی می‌شود؛

محور شرقی تل ابیض:

نیروهای مردمی کُرد موفق شدند از شرق تل ابیض به سمت رودخانه چلبی پیشروی کنند و با انجام عملیات جدیدی بعد از درگیری با تروریست‌های داعش از سمت محور رودخانه چلبی وارد شرق تل ابیض (در حدود ساعت 20.25  به وقت محلی) شوند. نیروهای مردمی کرد از سه محور از شرق تل ابیض وارد شده‌اند.

 

درگیری شدید از ساعات اولیه شب گذشته بین نیروهای مردمی کُرد با تروریست های داعش از شرق تل ابیض گزارش شده است. نیروهای مردمی کرد از سمت شرق تل ابیض از سه محور به مواضع تروریست های داعش حمله ور شده اند.طبق اطلاعات بدست امده تعداد زیادی از تروریست های داعش به هلاکت رسیده اند .

محور غربی تل ابیض:

نیروهای مردمی کرد با حملات سنگین خود علیه مواضع داعش موفق به پیشروی از سمت غرب تل ابیض شدند و همچنین موفق شدند درگیری ها را به شهر از محور غربی بکشانند. از سوی دیگر نیروهای مرىمی کرد نیز موفق شدند تعدادی از روستاها و مناطق موجود در غرب تل ابیض از جمله «طیبة، جهجاه، قرة الشمس فاطمه، حسیان، صوان، ابوزهور، لقلقو، زنار، بیرحسن، فوعان، صحن کوچک، صحن بزرگ، دجیان بالا، دجیان پایین، مبعوجه، بیرخوت، زنوبیا، فارس و ... را تحت تصرف خود در بیاورند.

 

محور جنوبی تل ابیض:

با سیطره نیروهای مردمی کرد بر تپه «البراج» و تپه «مراک» و مناطق «خاتونیه و حجازیه» واقع در جنوب تل ابیض راه امداد نیروهای تروریستی  داعش از جنوب نیز قطع شده است و در حال حاضر نیروهای تروریستی داعش موجود در تل ابیض از سمت شرق و غرب و جنوب در محاصره کامل بسر می‌برند.

از سوی دیگر نیروهای مردمی کرد موفق شدند بعد از درگیری با نیروهای تروریستی داعش وارد منطقه مهم و استراتژیک «عین عیسی» واقع در جنوب تل ابیض شوند. منطقه مهم و استراتژیک «عین عیسی» بین تل ابیض و شهر «الرقه» (مرکز استان الرقه) واقع شده است و از راه‌های اصلی کمک‌رسانی نیروهای داعش به یکدیگر از تل ابیض و شهر الرقه محسوب می‌شد.

در حال حاضر درگیری شدید بین نیروهای مردمی کرد با نیروهای تروریستی داعش در منطقه «عین عیسی» و اطراف آن واقع در جنوب تل‌ابیض گزار شده است.

ده‌ها تن از نیروهای تروریستی داعش از ترس حملات نیروهای مردمی کرد به سمت ترکیه فرار کرده‌اند.

حملات خمپاره ای سنگینی از سوی نیروهای مردمی کرد مواضع تروریست های داعش را در ورودی های غربی و شرقی و مرکز تل ابیض را هدف قرار داده است. همچنین مواضع تروریست‌های داعش را عین عیسی مورد هدف قرار دادند.

نیروهای داعش نیز بعد از مطمئن شدن از سقوط شهر به دست نیروهای مردمی کرد، اقدام به بمب‌گذاری تمامی خانه‌ها،خیابان‌ها و تمامی جاده‌ها کرده‌اند.

نیروهای مردمی کرد از شب گذشته تا صبح امروز دوشنبه موفق شده‌اند حملات دیوانه وار و انتحاری تروریست های داعش از سمت شرق و غرب تل ابیض را بوبی خنثی کنند. در این حملات انتحاری دو تن از پزشکان میدانی نیروها مردمی کرد به کشته شدند.

 

منبع: فارس

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها