نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. خرداد 1394 - 18:27
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره جزئیات طرح قانونی ممنوعیت تجویز داروهای خارج از لیست دارویی کشور، گفت: محدودیت مصرف داروهای ماهواره‌ای محور اصلی این طرح است.
به گزارش آفتاب جنوب،محمدحسین قربانی درباره جزئیات طرح قانونی ممنوعیت تجویز داروهای خارج از لیست دارویی کشور،‌ افزود: این طرح در مورد جلوگیری از تبلیغات ماهواره‌ای است چراکه برخی از این داروها از استاندارد لازم برخوردار نیستند و از سویی دیگر مبادی ورودی آنها،‌ پروانه تولید،‌ بهره‌برداری و توزیع آن مورد تایید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان نیست.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین با توجه به مافیایی که در زمینه ورود داروهای ماهواره‌ای به کشور وجود دارد زمینه قاچاق این محصولات افزایش پیدا کرده است لذا برای آنکه بتوان این مجموعه را مدیریت کرد طرح قانونی ممنوعیت تجویز داروهای خارج از لیست دارویی کشور در کمیسیون بهداشت بررسی و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت اولویت‌بخشی به سلامت وبهداشت مردم، تصریح کرد: بر این اساس درخواست داشتیم تا طرح مذکور خارج از نوبت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد تا بتوان به زودی از تبلیغات کالاها و داروهای خارجی جلوگیری شود.

قربانی تاکید کرد: جلوگیری از تبلیغ داروهای ماهواره‌ای مانع از افزایش قاچاق این محصولات می‌شود لذا در چنین شرایطی اجرای طرح مذکور می‌تواند مانع مصرف کالاها و داروهای غیرمجاز ماهواره‌ای شود حال امید است در صحن علنی مجلس بتواند نظر نمایندگان مجلس را نیز جلب کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس نهم، ادامه داد: واقعیت آن است که در دو سال اخیر بازوی قدرتمند قاچاق دارو در کشور را بحث تبلیغات ماهواره‌ای این کالاها تشکیل می‌داد اما امروزه بعد از اجرای طرح تحول سلامت و عزم و اراده‌ای که در مجلس و دولت ایجاد شده تصمیم بر آن شد تا از واردات داروهای غیرضروری جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به تولید داخل دارو در کشور، افزود: با توجه به اینکه امروزه بیش از 90 درصد داروها تولید داخل محسوب می‌شوند لذا باید تمام توان خود را برای افزایش این تولیدات و کیفیت آنها به کار برد بر این اساس با تصویب چنین طرحی علاوه بر حمایت از تولید داخل،‌ استفاده از داروهای خارجی نیز محدود می‌شود.

 
منبع: خانه ملت

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها