نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. خرداد 1394 - 9:05
امام جمعه گچساران ولایت مداری را مهمترین شاخصه رفتاری منتظران در زمان غیبت برشمرد و گفت:ولایت مداری نماد حرکت در مسیر امام زمان(ع) است و در حقیقت یک انسان منتظر در جامعه باید در رفتار خود ولایت مدار باشد و در این را تا پای جان ثابت قدم بماند.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران صبح امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ضمن تبریک میلاد امام عصر(عج) به وظایف شیعیان در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت، انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت قائم (عج) است که برای عملی شدن انتظار فرج باید به تمامی دستورات قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به نحو شایسته عمل نمود.

 

وی با بیان اینکه حضرت مهدی موعود (عج) یگانه منجی عالم بشریت و سرچشمه محبت و عدالت گستری در جهان است افزود: اگرچه آن حضرت از نظر ما غایب است اما به ما اشراف و آگاهی دارد و بر اعمال و رفتار ما ناظر است.

 

امام جمعه گچساران در ادامه کسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام عصر (عج) را وظیفه هر انسان با ایمان برشمرد و تصریح کرد: انتظار فرج در حقیقت یک فرهنگ و مجموعه ای از وظایف و تکالیفی است که باید به آن جامه عمل پوشانده شود تا انسان منتظر حقیقی امام عصر(عج) باشد.

 

وی اظهارکرد: وظایفی که در قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام برای یک فرد مسلمان تعیین و بیان شده است در عصرانتظار نیز متوجه ما است که همه این وظایف را می توان در تلاش برای آماده سازی محیط برای تشکیل حکومت عدل جهانی و ریشه کن شدن ظلم برشمرد.

 

این مسئول با بیان اینکه که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ مهدویت است، تصریح کرد: تمسک به  قرآن و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تنها راه نجات جامعه بشریت از فرهنگ  ابتذال است.

 

امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه با بهره گیری از سیره ائمه اطهار علیهم السلام می توان به سعادت حقیقی دست یافت،افزود: امروز همه ما باید سیره و روش معصومین علیهم السلام را الگوی خود قرار داده و تلاش نمایم که ویژگی‏های ائمه علیهم السلام را در صبر برابر مصیبت‏ها و امتحانات الهی، عبادت و جلب رضای حق در خود تقویت کنیم.

 

این مسئول گفت: فکر و تفکر در قرآن و در کلام اهل بيت علیه السلام  راه نجات بشريت بوده و بايد هر روز با اين کلام مانوس شويم ودر عین عمل به تکالیف الهی خود، همیشه باید منتظر ظهور امام زمان (عج) بود و در این راه هرگز نباید از رحمت واسعه الهى ناامید و مأیوس گردید.

 

 امام جمعه گچساران ولایت مداری را مهمترین شاخصه رفتاری منتظران در زمان غیبت برشمرد و گفت:ولایت مداری نماد حرکت در مسیر امام زمان(ع) است و در حقیقت یک انسان منتظر در جامعه باید در رفتار خود ولایت مدار باشد و در این را تا پای جان ثابت قدم بماند.

 

حجازی با تاکید بر اینکه منتظران واقعی ظهور حضرت حجت (عج) باید در مقابل توطئه های دشمنان هوشیار و با بصیرت باشند،گفت:تبعیت از اصل ولایت فقیه در جامعه سدی محکم در برابر نفوذ دشمنان و گروه های انحرافی است و اگر می‌خواهیم این انقلاب را به انقلاب جهانی امام زمان (عج) متصل کنیم باید از مقام معظم رهبری و ولایت‌فقیه اطاعت کرد.

 

وی افزود:امروزدشمنان نظام اسلامی در تلاشند که ملت ایران را از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی خود که با خون هزاران شهید بدست آمده است، دور سازند و ما زمانی می توانیم بستر تعجیل در فرج را فراهم کنیم که بتوانیم به ولایت مداری محض رسیده و فرامین الهی را بدون کم و کاست اجرا کنیم.

 

وی در ادامه جامعه منتظر را یک جامعه پویا برشمرد و افزود:انتظار وظیفه اى است که عصر غیبت را به دوره تلاش براى رسیدن به دوره حکومت سراسر عدل امام زمان (عج) تبدیل مى کند و ضعف و سستى و نا امیدى را از جامعه اسلامى دور مى سازدووظیفه همگان بر این است که در مسیر ائمه اطهار علیهم السلام حرکت و از فرامین الهی اطاعت کنیم.

 

انتهای پیام/م
 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها