نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. ارديبهشت 1394 - 12:56
طی روز گذشته اخباری مبنی بر ابطال انتخابات شورای شهر کرج شنیده شد اما هنوز ابطال یا عدم ابطال نتیجه انتخابات شورای شهر کرج همچنان در هاله ای از ابهام است.

به گزارش آفتاب جنوب,

 فاطمه رهبر عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت و گو با تیتر1 با اشاره به اخباری مبنی بر ابطال انتخابات شورای شهر کرج گفت: این اخبار صحت نداشته و تصمیمی در خصوص ابطال انتخابات شورای شهر کرج گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه تنها مراجع ذی صلاح صلاحیت اعلام خبر ابطال انتخابات شورای شهر کرج را دارند افزود: در حال حاضر ما در خدمت جناب کولیوند نماینده کرج هستیم و خبر ابطال انتخابات را تکذیب می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این انتخابات تخلفی صورت گرفته یا خیر تصریح کرد: در این خصوص اطلاعی ندارم اما خبر ابطال انتخابات شورای شهر کرج کذب محض است.

در همین ارتباط داود محمدی نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی تیتر 1 ضمن عدم تایید این خبر گفت: بنده از برگزاری جلسه در خصوص ابطال انتخابات شورای شهر کرج در کمیسیون بی اطلاع هستم اما ابطال انتخابات ساز و کار قانونی خودش را دارد.

نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ابطال نتیجه انتخابات شورای شهر کرج وجود دارد یا خیر تصریح کرد: بنده در این خصوص اطلاعی ندارم اما اعلام ابطال نتیجه انتخابات بر عهده مراجع ذی صلاح است.

وی افزود: جناب آقای افضلی فرد در مجلس حضور نداشتند و من خود به دنبال پاسخ این سوال از ایشان هستم.

گفتنی است مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 در گفت و گو با خبرگزاری فارس با اشاره به بررسی پرونده انتخابات چهارمین دوره شورای شهر و روستا در کمیسیون اصل 90 خانه ملت گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در این ارتباط طبق گزارش کمیته سیاسی کمیسیون اصل 90 صندوق رای شهرهای کرج در استان البرز و آلونی در استان چهار محال و بختیاری باید ابطال شود.

وی افزود : تشخیص کمیسیون در ابطال صندوق های آرای کرج و آلونی امری مسجل است و این موضوع طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور و وزارت کشور اعلام شده تا فرایند ابطال صندوق های رای این دو شهر که تخلف در انتخابات آن محرز شده انجام شود و در نهایت آن ها گزارش خود را در این باره به کمیسیون اصل 90 ارائه کنند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: البته وجود تقلب و دستور برای ابطال صندوق های رای حوزه های انتخابیه کرج و آلونی به این معنا نیست که کلیه اعضای شورا با تقلب در آرا کرسی ها را تصاحب کرده باشند و کار به گونه ای نخواهد بود که شورا منحل شود بلکه پس از شمارش مجدد آرا صندوق ها افرادی که رای واقعی مردم را داشته باشند به شورای شهر را پیدا خواهند کرد./م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها