نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. ارديبهشت 1394 - 12:25
نیما نکیسا گفت: عملکرد دروازه بان های ایرانی در حد فاجعه است و در صورتی که فکری به حال آن اندیشیده نشود، در آینده شاهد وضعیت بدتری نیز خواهیم بود.

به گزارش آفتاب جنوب,

یکی از مهممترین نقاط ضعف تیم های لیگ برتری در فصل جاری، درون دروازه بود، به گونه‌ای که درصد قابل توجهی از گل های ردوبدل شده روی اشتباهات محرز و تاثیرگذار دروازه بان ها انجام گرفت. دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است قانون عدم حضور دروازه بان های خارجی در لیگ ایران که چندسال پیش صورت گرفت، باعث پایین آمدن کیفیت دروازه بان های ایرانی شد.

نیما نکیسا ا درباره عملکرد ضعیف دروازه بان های دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ چهاردهم اظهار داشت: «حضور در ترکیب استقلال و پرسپولیس با سایر تیم‌ها تفاوت بسیاری دارد و دروازه‌بانی که در این دو تیم حضور پیدا می کند، باید توانایی تحمل فشار روانی بالا را داشته باشد.»

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس ادامه داد: «در این چند سال اخیر هر دروازه‌بانی که در پرسپولیس حضور پیدا کرد، پس از مدتی محو شده است. میثاق معمارزاده دروازه‌بانی بود که پیش از حضور در پرسپولیس یکی از دروازه بان های مطرح ایران بود، اما در پرسپولیس نابود شد. سال 90 بود که پرسپولیس حسین هوشیار را از تیم شهرداری یاسوج به خدمت گرفت. او دروازه‌بانی بود که در لیگ دسته اول عملکرد بسیار خوبی داشت اما با حضورش در پرسپولیس به یک دروازه بان نامطمئن تبدیل شد. برای من هم جای سوال دارد چرا هر دروازه بانی که به پرسپولیس می آید نابود می‌شود.»

نکیسا ضعف دروازه‌بانی را مختص به تیم های باشگاهی نمی داند و معتقد است که تیم ملی هم از این بابت دچار مشکل است . وی در این باره گفت: «دروازه بان اول تیم ملی که در لیگ‌ ایران بازی نمی‌کند. حقیقی در پرتغال حضور دارد و حرفه‌ای تمرین می کند اما او در تیم ملی از هر 5 ضربه ای که به توپ می زند، 4 تا از آنها به اوت می رود. وقتی دروازه‌بان تیم ملی کاشته زدن را بلد نیست مشخص است که وضعیت دروازه‌بان های ایرانی بحرانی است. اگر امروز فکری اساسی در این خصوص نشود در آینده‌ای نزدیک فوتبال ایران با مشکل بزرگی روبه رو می‌شود.»

وی در ادامه به عملکرد مهدی رحمتی در فصل جاری لیگ برتر اشاره کرد و گفت: «با نگاهی به جایگاه پیکان در جدول رده بندی مشخص می شود عملکرد رحمتی به چه صورتی بوده است. او به طور متوسط در هر بازی یک گل خورده است. از دروازه‌بانی همچون رحمتی که جزو دروازه‌بان‌های‌ درجه یک و گرانقیمت فوتبال کشورمان محسوب می شود چنین عملکردی بعید است.»

وی مهمترین مشکل دروازه‌بان های ایرانی را داشتن استرس دانست و گفت: «این مشکل در تیم‌های بزرگ نمود بیشتری دارد. به طور مثال حامد لک دروازه‌بان خوبی است اما او در این فصل گل های مبتدیانه‌ زیادی را دریافت کرده‌ است.»

دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی 1998 فرانسه در ادامه افزود: «چند سال پیش قانونی در لیگ ایران وضع شد مبنی بر اینکه تیم‌های باشگاهی حق استفاده از دروازه بان خارجی را نخواهند داشت. این مسئله باعث شد کیفیت فنی دروازه‌بان‌های ایران پایین بیاید و مبلغ قراردادهای آنها به شکل کاذبی افزایش یابد. به طور حتم در سال های آینده هم شاهد اثرات بیشتر این قانون اشتباه خواهیم بود.»

وی در پایان صحبت هایش با اظهار امیدواری نسبت به برد پرسپولیس مقابل استقلال افزود: «امیدوارم تیم محبوبم بتواند در روز جمعه هواداران را خوشحال کند. در این بازی دروازه بانان دو تیم می توانند تاثیرگذار باشند. این تاثیر گذاری می تواند بر مبنای اشتباهات فاحش و یا عدم اشتباه از سوی آنها باشد.»

انا

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها